نظارت دقیق بر هزینه کرد اعتبارات عمرانی در کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه هر مدیری نتواند اعتبارات دستگاه اجرایی خود را جذب و هزینه کند، مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرد، گفت: چنین مدیرانی علاوه بر پاسخگویی درباره کم‌کاری خود به افکار عمومی، به عنوان مصداق ترک فعل شناخته شده و به صورت قانونی با آنان برخورد خواهد شد و فرآیند نظارت بر هزینه کرد اعتبارات عمران ...

نظارت دقیق بر هزینه کرد اعتبارات عمرانی در کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اکبر محمدی در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه توزیع اعتبارات سال آینده ، بر مبنای عملکرد خواهد بود افزود : این موضوع به منظور بهره‌وری بیشتر اعتبارات انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تمامی موافقت‌نامه‌های هزینه‌ای مبادله شده است،گفت:در زمینه اعتبارات عمرانی نیز 80 درصد موافقت‌نامه‌ها مبادله شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بیان داشت : بر اساس نظام نوین هزینه - درآمد که با هدف افزایش پایدار درآمدهای استانی است ، بازگشت نظام مند درآمدهای مازاد وصولی به استان‌ ها صورت خواهد گرفت .

محمدی با بیان اینکه کردستان یکی از استان‌های عضو کارگروه توسعه استان های سازمان برنامه و بودجه کشور در تدوین قانون بودجه سال 1404 است ، ادامه داد: چندین پیشنهاد از جانب استان داشته‌ایم که شامل افزایش سهم 15 درصدی از درآمد معادن ، به روز کردن تعرفه‌ها، استانی کردن درآمدهای گمرکی و مرزی ، وصول عوارض درآمد تن/ کیلومتر در استان و کاهش معافیت مالیاتی واحد های صنعتی بزرگ است که مطرح شده و امیدواریم مصوب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز به آغاز سرشماری عمومی کشاورزی از آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: مقدمات این سرشماری در استان از اسفند سال گذشته آغاز شده است.

محمدی به تاثیر تولید اطلاعات به‌هنگام برای پیشبرد راهبردهای بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: این سرشماری در کردستان به دلیل نقش اساسی کشاورزی در اشتغال و ایجاد ارزش افزوده اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: کشاورزی ، 19 درصد ارزش افزوده استان را در اختیار دارد که این سهم در کشور 14درصد و 20/4 کل اشتغال استان به حوزه کشاورزی اختصاص دارد که این رقم در کشور 14 درصد است.

محمدی گفت: 12 ستاد برای این سرشماری عمومی تشکیل می‌شود و تمامی دستگاههای اجرایی، سازمان‌ها و شرکت های دولتی موظفند امکانات خود را در اختیار ستاد سرشماری قرار دهند.

برگشت اعتبارات کردستان از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست 

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز با اشاره به ضرورت هزینه کرد اعتبارات عمرانی استان در مهلت قانونی گفت: دستگاه‌های اجرایی ظرف یک هفته باقیمانده تا پایان سال مالی جاری، تمامی اعتبارات استان را جذب کنند تا اعتباری برگشت نخورد. 

استاندار کردستان اظهارداشت: با توجه به موافقت‌نامه‌های مبادله شده، انتظار می رود، با تلاش مدیران هیچ اعتباری برگشت داده نشود. 

زارعی کوشا با تذکر به دستگاه‌های اجرایی که در زمینه پاسخ به استعلام نهضت ملی مسکن ، مشروط و یا مبهم اظهار نظر می‌کنند، گفت: نهصت ملی مسکن، شعار رئیس جمهور شهید یا دولت خاصی نیست بلکه قانونگذار آن را در قالب قانون جهش تولید مسکن مصوب کرده و دولت ملزم به اجرای آن است.

وی با بیان اینکه نوع نگاه دولت سیزدهم به این قانون فراتر از حواشی بود، افزود: اهمیت مسکن در کردستان بسیار ویژه است و دومین استان از نطر تعداد تایید شدگان نهایی هستیم.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه در استان هایی مانند کردستان که زمین محدود و یا اندک زمین های موجود نیز از درجه بالای کشاورری برخوردار است ، باید تبصره‌ای در قانون جهش تولید مسکن دیده می‌شد ، ادامه داد: هیچ مسئولی موافق الحاق زمین‌های مرغوب کشاورزی به محدوده شهری نیست و تنها تاکید بر انجام کار کارشناسی دقیق و شفاف درباره توسعه محدوده‌های شهری است.

زارعی‌کوشا، دیواندره را از شهرهای با متقاصی بالا برای نهضت ملی مسکن برشمرد و افزود: 13 هزار و 787 نفر در این شهرستان متقاصی اولیه مسکن ملی بودند که با پالایش انجام شده، پنج هزار و 352 نفر تایید نهایی شد و با الحاق 49/5 هکتار زمینه بهره‌مندی هزار و 991 نفر از این تعداد فراهم شد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی در استعلام انجام گرفته برای الحاق 194 هکتار دیگر به محدوده دیواندره حتما باید صریح و شفاف پاسخ دهند و استعلام مشروط و مبهم پذیرفتنی نیست.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان