بازگشت ۶معدن در قزوین به چرخه بهره برداری

مدیرکل صمت استان قزوین گفت: ۶معدن استان در سال جاری با همراهی دستگاه‌های اجرایی و مصوبات شورای معادن احیا و به چرخه بهره برداری بازگشت.

بازگشت 6معدن در قزوین به چرخه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «محسن رستمی» مدیرکل صمت و دبیر شورای معادن استان در هجدهمین نشست شورای معادن استان قزوین که در محل سالن جلسات ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد اظهارکرد: سال گذشته نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان قزوین 13 معدن احیا و به چرخه فعالیت برگشته بود.

رستمی افزود: در سال جاری نیز  6معدن استان با همراهی دستگاه‌های اجرایی و مصوبات شورای معادن احیا و به چرخه بهره برداری بازگشت.

وی با بیان اینکه 281 پروانه بهره برداری معدن در استان قزوین وجود دارد، اظهار کرد: ظرفیت اکتشاف و بهره برداری معادن در استان قزوین 15 میلیون تن در سال است و انواع مواد معدنی مهم از جمله مس (12 معدن) سرب و روی (9 معدن) و آهن (هفت معدن) را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صمت قزوین  عنوان کرد: واحدهای فرآوری معدنی در استان 500 شرکت است و از این تعداد 154 واحد در زمینه کاشی و سرامیک، شیشه و صنایع وابسته، پودرهای شوینده و شیشه خودرو اختصاص یافته است.

رستمی در خصوص اشتغال در حوزه معادن یادآورشد: 20 درصد مشاغل استان نزدیک به 30 هزار نفر درون واحدهای معدنی فعالیت دارند و ظرفیت اشتغال در این حوزه بسیار بالا است.

لازم بذکر است؛ شورای معادن به استناد ماده 12 قانون معادن در کشور تشکیل شده و بر اساس ماده 43 همین قانون این شورا در استان‌ها نیز با 15 عضو برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ هجدهمین جلسه شورای معادن استان با حضور رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، رستمی مدیر کل صمت و دبیر شورای معادن استان، نبئی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان