پیام حمیدرضا اردلان به هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

حمیدرضا اردلان ـ دبیر هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان ـ به این رویداد موسیقی پیام داد.

پیام حمیدرضا اردلان به هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در متن پیام دبیر جشنواره آمده است:

«جشنواره ملی موسیقی جوان هفدهمین دوره برگزاری خود را سپری می‌کند. این تداوم برای یک جشنواره با موضوع و ماهیت محضِ موسیقی در نسبت با نسل جوان سبب ایجاد و تأسیس دستاوردهای کم‌نظیری شده است. علاوه بر تجمع فرهنگ‌های نواحی ایران، جهت‌مندی در بروز مدام معرفت شنیداری که در پیوستگی میراث گذشتگان اهمیت بنیادین دارد و اتصال آن تا دوره حاضر را نشان می‌دهد. از دیگر سو، نگاه به موسیقی مغرب‌زمین ما را در هم‌سخنی با فرهنگ‌ها و تمدن‌های جهان یاری می‌رساند.

این‌ها سبب می‌شود تا برای غنای هرچه بیشتر صورت و محتوای جشنواره طرح مسائل نوین به‌ویژه در حوزه‌های آموزش، پژوهش و اشاعه کار موسیقیدانان نسل جوان اقدامات مؤثر شکل گیرد؛ از این رو، بررسی برپایی کارگاه‌های آموزشی قبل و بعد از جشنواره طی سال، چاپ و نشر متون در حال انجام است. همچنین تهیه مستند از اجراها در راستای نیازهای جامعه و دغدغه‌های موسیقیدانان که نسل جوان را نیازمند حمایت می‌دانند، موضوع قرار گرفته است.

شرکت موسیقیدانان جوان از ٣١ استان با حضور ٢١١٧ نفر و با حضور ٩٠ داور نشان می‌دهد که جشنواره از پایگاه اجتماعیِ حائز اهمیت برخوردار است، هرچه این مقبولیت بیشتر فراگیر می‌شود اندیشه به چگونگی و نحوه طراحی و اجرای جشنواره اهمیت مضاعف می‌یابد.

اکنون جشنواره ساختاری منسجم و قابل اتکا دارد؛ چراکه مفاهیم و روندهای موسیقایی اعم از یافت ترم واژگانی، انتخاب قطعات و رپرتوارها، ترکیب داوران، نحوه داوری، اشکال رقابت و تبادلات فرهنگی‌ ـ‌ موسیقایی و فعالیت گروه اجرایی، روشمند و دلگرم‌کننده است و این مدیون تلاش‌های همه هنرمندان و مسئولان طی هفده دوره جشنواره بوده است.

اکنون می‌توان به این افق اندیشید و باور داشت که جشنواره ملی موسیقی جوان در حال تبدیل شدن به رسانه‌ای نیرومند است که حضور بخش مهمی از جامعه موسیقی کشور به همراه دستاوردهای هفده دوره حافظ تداوم، پیشرفت و ماندگاری آن خواهد بود.»

این جشنواره از روز سه‌شنبه 27 شهریور سال جاری کار خود را در تالار رودکی آغاز می‌کند.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان