عکس ؛ پدافند شکست‌خورده اسرائیل / موشک بالستیک یمن به تل‌آویو رسید

پدافند پیکان «Arrow» که وظیفه دفاع ضدبالستیک را در اسرائیل به عهده دارد نتوانست از پس موشک بالستیک یمنی برآید.

عکس ؛ پدافند شکست‌خورده اسرائیل / موشک بالستیک یمن به تل‌آویو رسید

به گزارش خبرآنلاین، در بامداد یکشنبه 15 سپتامبر (25 شهریور)، آژیر حمله هوایی در تل آویو و سراسر مرکز اسرائیل به صدا درآمد و به شهروندان این مناطق هشدار داده شد که به پناهگاه بروند.

به نقل از یورونیوز،

ارتش اسرائیل در این زمینه اعلام کرد: «به دنبال آژیرهایی که پیشتر در مرکز اسرائیل به صدا درآمد، یک موشک زمین به زمین شناسایی شد که از شرق به مرکز اسرائیل عبور کرده و در یک زمین بایر سقوط کرد. هیچ آسیبی گزارش نشده است.»

مقامات نظامی اسرائیل می‌گویند پدافند پیکان 3 که مسئول رهگیری موشک در خارج از فضای اسرائیل است، درست عمل نکرده است، اما آنها در دومین مرحله سامانه پیکان 2 موشک شلیک شده را منهم کرده است.

روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست نوشت که با این حال، قطعات ترکش موشک بالستیک شلیک شده در نزدیکی جِزِر و احتمالاً در سه منطقه دیگر از جمله در یک ایستگاه قطار در نزدیکی شهرهای مدیعین و رحوفوت سقوط کرده که نشان می‌دهد سامانه‌های اسرائیل در ساقط کردن موشک خارج از حریم هوایی اسرائیل «موفق نبوده‌اند».

ارتش اسرائیل گفته که بدون تأیید قطعی اخبار در این زمینه، در حال بررسی این موضوع است که چرا سامانه پیکان 3 نتوانسته موشک حوثی‌ها را در خارج از حریم اسرائیل رهگیری کند.

پدافند پیکان 3 (Arrow)

پیکان نوعی سامانه دفاع ضدبالستیک است که از سال 1986 به‌طور مشترک توسط اسرائیل و آمریکا تولید می‌شود و توانایی بالاتری برای رهگیری موشک‌های بالستیک نسبت به گنبد آهنین و فلاخن داود دارد. این موشک تنها مورد استفاده  اسرائیل است.

برد عملیاتی موشک‌های سامانهٔ پیکان 3 تا 150 کیلومتر، سقف پروازشان 100 کیلومتر و سرعتشان 9 ماخ (2500 متر بر ثانیه) است.

عکس ؛ پدافند شکست‌خورده اسرائیل / موشک بالستیک یمن به تل‌آویو رسید

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان