فشارها به لندن برای صدور مجوز حمله موشکی اوکراین به روسیه

چند مقام ارشد سابق انگلیس از نخست وزیر این کشور خواستند تا بدون حمایت آمریکا به اوکراین اجازه دهد از موشک‌های «سایه طوفان» علیه روسیه استفاده کند.

فشارها به لندن برای صدور مجوز حمله موشکی اوکراین به روسیه

به گزارش خبرآنلاین پنج وزیر دفاع سابق و «بوریس جانوسون» نخست‌وزیر پیشین انگلیس از «کر استارمر» نخست‌وزیر این کشور خواستند تا اجازه استفاده اوکراین از موشک‌های ساخت انگلیس، موسوم به «سایه طوفان» (Storm Shadow) را علیه روسیه بدهد.

به نقل از ایسنا گرانت شاپس، بن والاس، گوین ویلیامسون، پنی موردانت، لیام فاکس و بوریس جانسون در اقدامی هماهنگ به استارمر هشدار دادند که تاخیر بیشتر در این زمینه تنها عزم روسیه را تقویت خواهد کرد.

مذاکرات اخیر استارمر با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن بدون توافق بر سر این موضوع به پایان رسید.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع پیشین به روزنامه ساندی تایمز گفت: استارمر به جای منتظر ماندن برای تایید رسمی از سوی ایالات متحده، باید آنچه را که امروز به شدت به آن نیاز است به رئیس جمهور زلنسکی ارائه دهد. این‌گونه بود که ما جایگاه رهبری جهانی خود را در حمایت از اوکراین به عهده گرفتیم.

«بن والاس» وزیر سابق نیز تاکید کرد: تنها راه واقعی برای ایستادن در برابر پوتین این است که قوی، متحد و مصمم باشیم تا از پس آن بربیاییم.

به نوشته نشریه استاندارد، بحث درباره موشک‌های سایه طوفان به دنبال تأخیرهای مشابه در مورد تصمیم‌گیری برای تامین تانک و جت‌های جنگنده به اوکراین صورت گرفته است.

اوکراین نیز روز شنبه بار دیگر درخواست‌های خود را از غرب برای اجازه استفاده از این موشک‌ها برای حمله به عمق روسیه پس از شکست نشست ایالات متحده و بریتانیا در مورد این موضوع مطرح کرد.

درخواست مجدد اوکراین در حالی مطرح شد که کی‌یف اعلام کرد روسیه یک شبه حملات بیشتری را با هواپیماهای بدون سرنشین و توپخانه به اوکراین انجام داده است.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان