برداشت ۵۰ هزار تن زیتون در شهرستان طارم آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی طارم با اشاره به آغاز برداشت زیتون از باغ‌های این شهرستان، گفت: طبق پیش بینی‌ها امسال بیش از ۵۰ هزار تن محصول در این شهرستان برداشت می‌شود.

برداشت 50 هزار تن زیتون در شهرستان طارم آغاز شد

به گزارش خبرآنلاین از زنجان ، منوچهر یارمحمدی با بیان اینکه امسال باردهی درختان زیتون در طارم و کیفیت محصول آنها بالاست، افزود: به طور میانگین از هر هکتار چهار تا پنج تن محصول زیتون برداشت می شود.

وی اظهار داشت: رقم بومی شهرستان طارم، "زرد زیتون " با 90 درصد سطح زیرکشت است که با ظرفیت بالا به دست می آید و "روغنی، شنگه، ماری و گلوله" از دیگر ارقام زیتون کشت شده در این شهرستان است.

یارمحمدی تصریح کرد: در سال زراعی جاری پنج تا 6 هزار هکتار از باغهای زیتون شهرستان طارم سمپاشی شد که این امر، عاری شدن باغها از مگس زیتون و بالا رفتن کیفیت محصول را در پی داشت.

وی با بیان اینکه نزدیک به 50 درصد زیتون مورد نیاز کشور در شهرستان طارم تولید می شود، یادآور شد: شهرستان طارم دارای 16 هزار هکتار باغ زیتون بارده است.

یارمحمدی گفت: بخشی از زیتون طارم به صورت خام و تازه خوری مصرف و 70 درصد آن نیز در 30 کارگاه این شهرستان فراوری و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

وی با اشاره به استقبال کارخانه های بزرگ خصوصی و دولتی از زیتون طارم، خاطرنشان کرد: محصول زیتون بیش از 850 بهره بردار در طارم دارد که پیش بینی می شود امسال بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال عاید آنان شود.

یارمحمدی، کیفیت زیتون روغنی این شهرستان را نیز عالی توصیف کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده از طریق وزارت جهاد کشاورزی در خصوص خرید حمایتی، موضوع مطرح شده که تمهیدات لازم انجام می شود.

وی گفت: در همین راستا استانداردهای لازم کشور روسیه برای صادرات زیتون طارم به این کشور اخذ شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان