جزییات برگزاری جشن ملی پسته در رفسنجان اعلام شد

فرماندار رفسنجان گفت : جشن ملی پسته از ۲۷ تا ۳۰ شهریورماه در رفسنجان برگزار می شود.

جزییات برگزاری جشن ملی پسته در رفسنجان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ حسین رضایی در جمع خبرنگاران بیان داشت : دهم شهریورماه سال 1395 ثبت‌ملی پسته به نام رفسنجان انجام شد و بلافاصله پس‌از آن، پیگیر ثبت نشان جغرافیایی بودیم که در سال 2018 انجام شد و در تاریخ 26 فروردین 1396 ثبت مالکیت معنوی به‌نام رفسنجان انجام شد.

او افزود: امسال جشن ملی پسته به‌خاطر تغییر فضای شهرستان و ایجاد شور و نشاط قرار است به‌مدت چهار روز برگزار شود که روز 27 شهریورماه افتتاحیه و 30 شهریورماه اختتامیه جشن برگزار خواهد شد.

فرماندار رفسنجان  گفت : در کنار جشن، پنل‌های تخصصی در حوزه تولید، اقتصاد و صادرات پسته و گرفتاری‌هایی که در بحث صادرات داریم در پنل‌های تخصصی بررسی خواهد شد. ضمن آن‌که نمایشگاه توانمندی‌های مربوط‌ به پسته برگزار و صنایع دستی شهرستان معرفی می‌شود.

او اظهار کرد: از 28 تا 30 شهریورماه نیز همایش ملی کمپرها با نام «از خشت تا خشت» در کنار جشن ملی پسته در رفسنجان برگزار خواهد شد که ان‌شاءالله مردم استقبال خوبی داشته باشند و فضای شور و نشاط ایجاد شود.

رضایی با بیان این‌که رفسنجان قابلیت هاب شدن در موارد زیادی را دارد، افزود: در بحث پسته بالای 50 رقم در رفسنجان شناسایی شده و در کلکسیون موسسه تحقیقات پسته کشور تکثیر شده و یکی از بزرگترین کلکسیون ذخایر پسته دنیاست.

فرماندار رفسنجان معرفی نقاط گردشگری شهرستان را از دیگر برنامه‌های این جشن برشمرد و گفت: چون همایش ملی است از استان‌های دیگر کشور نیز در این همایش حضور دارند و بنابراین چالش‌های محصول پسته در کشور بررسی می‌شود ؛ ضمن اینکه از کمیسیون کشاورزی مجلس دعوت شده تا از این ظرفیت نیز بهره ببریم.

وی اضافه کرد: در 27 استان کشور و در 7 شهرستان استان کرمان پسته‌کاری انجام می‌شود ؛ اگر نمایندگان مردم در 27 استان دست به دست هم دهند قطعاً مسائلی که امروز صنعت پسته کشور را تهدید می‌کند بررسی و برطرف خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان