چین نقطه ضعف استارلینک را پیدا کرد

در یک نبرد فرضی چین می‌تواند با استفاده از منظومه ماهواره‌ای استارلینک جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا همچون اف ۲۲ و اف ۳۵ را به زیر بکشد.

چین نقطه ضعف استارلینک را پیدا کرد

به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان چینی در پژوهشی تازه نشان دادند که می‌توان با استفاده از ماهواره‌های استارلینک جنگنده‌های پنهان‌کاری چون اف 22 و اف 35 را شناسایی کرد.

در این پژوهش گروهی از پهپادهای DJI Phantom 4 Pro در ساحل گوانگ‌دونگ به پرواز درآمدند. این پهپادها سطح مقطع راداری به اندازه یک پرنده کوچک دارند، درست همانند اف 22 و اف 35.

قاعدتا پرنده‌ای به این اندازه نباید در رادارهای زمینی ظاهر شوند اما در کمال تعجب دانشمندان چینی توانستند این پرنده‌ها در رادار ببینند. این کشف به لطف امواج الکترومغناطیسی که ماهواره‌های استارلینک بر فراز فیلیپین ارسال می‌کنند ممکن شد.

به این ترتیب استارلینک که گفته می‌شود بخشی از آن مورد استفاده نظامی هم قرار می‌گیرد به شمشیری دو لبه تبدیل شده است که می‌توان با استفاده از آن پرنده‌های پنهان‌کار آمریکا را در رادار مشاهده کرد.

در صورت تایید اعتبار پژوهش دانشمندان چینی، آمریکا به دردسر بزرگی خواهد افتاد و ناوگان بزرگ جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های رادارگریزش دیگر مثل سابق برتری هوایی نخواهند داشت.

چین نقطه ضعف بزرگ استارلینک را پیدا کرد

اسپیس‌ایکس بزرگترین منظومه ماهواره‌ای را در مدار پایینی زمین دارد که تعداد آن‌ها به بیش از 7 هزار عدد می‌رسد. این منظومه با تولید سیگنال‌های فرکانس‌بالا اینترنت پرسرعت را به مشترکان می‌رساند.

منبع‌: اوراسین‌تایمز

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان