۱۴ شهردار مسیر ایل راه در دومین جشنواره ملی حاصَل حضور خواهند داشت

علیرضا شربتدار گفت : ۱۴ شهردار عضو مجمع شهرداران "ایل راه" در دومین «جشنواره ملی حاصَل» در مهدی شهر حضور خواهند یافت

14 شهردار  مسیر ایل راه در دومین جشنواره ملی حاصَل حضور خواهند داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،شهردار مهدیشهردر نشست مطبوعاتی  در سالن همایش شهرداری مهدیشهر روز یکشنبه  گفت: برگزاری دومین «جشنواره ملی حاصَل» برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایل سنگسر به مدت سه روز از بیست و نهم تا سی و یکم شهریور 1403 در این شهر استان سمنان برنامه‌ریزی شده است و 12 سیاه چادر در محل جشنواره ملی حاصل برپا  خواهد شد و در هر یک از سیاه چادرهای عشایری، مراحل پخت یکی از محصولات لبنی ایل سنگسر و هنر سوزن دوزی به نمایش گذاشته می‌شود.

به گفته وی، رژه 80 اسب، نمایشگاه فرش خودرنگ، مسابقه‌های مختلف، بازی های  بومی محله‌ای، پرواز بادبادک‌ها، تجلیل از ورزشکاران برتر و حضور گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری از نقاط مختلف کشور از جمله برنامه‌های جشنواره حاصل مهدیشهر است.

شهردار مهدیشهر اظهار کرد: 80 غرفه صنایع‌دستی در دومین جشنواره ملی حاصل شامل 40 غرفه مربوط به استان‌های مختلف کشور و 40 غرفه مربوط به مهدیشهر برپا می‌شود.

وی با اشاره به تلاش برای دعوت از مسوولان کشوری و اعضای دولت به دومین جشنواره ملی حاصل، بیان کرد: برای حضور وزیر جهاد کشاورزی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزیر ورزش و جوانان، رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و رییس سازمان عشایری دعوتنامه‌ برای دومین جشنواره ملی حاصل ارسال شد و حضور این مسوولان در دست پیگیری است.

شربتدار ادامه داد: آمفی‌تئاتر پنج‌هزار نفری در آیین افتتاحیه جشنواره ملی حاصل افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: مهدیشهر به عنوان دومین شهر ملی سوزن‌دوزی ایران انتخاب شد و با ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان، به عنوان شهر نخست سوزن‌دوزی، پیمان خواهرخواندگی دارد و جشنواره حاصل نیز از سال گذشته ثبت ملی شد.

شهردار مهدیشهر گفت: سال گذشته بیش از 25 هزار نفر در جشنواره ملی حضور یافتند و از مراحل مختلف آن بازدید کردند و امسال پیش‌بینی حضور 2 برابر این تعداد است.

***جشنواره ملی حاصل فرصتی برای معرفی فرهنگ غنی ایل سنگسری

عضو شورای اسلامی شهر مهدیشهر نیز در این نشست گفت: جشنواره ملی حاصل فرصتی ارزشمند برای معرفی ایل سنگسر و نشاط‌افزایی است.

علی‌اکبر معصومیان افزود: معرفی ظرفیت‌ها و فرهنگ غنی ایل سنگسر در قالب جشنواره ملی حاصل زمینه‌ساز تبدیل شدن مهدیشهر به قطب ملی دامپروری است.

وی ادامه داد: ایل سنگسری نیمه کوچنده است و در طول مسیر کوچ از 11 استان کشور می‌گذرد و بیش از یکهزار کیلومتر راه می‌پیماید. همین موضوع وجه تمایز ایل عشایر سنگسری با دیگر عشایر کشور است.

عضو شورای اسلامی شهر مهدیشهر با دعوت از آحاد مردم در نقاط مختلف کشور برای حضور در جشنواره ملی حاصل، گفت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود در انعکاس خبرها و معرفی این جشنواره بیش از پیش همراهی کنند.

خانم سمیه قاسمس مسئول روابط عمومی شهرداری مهدی شهر نیز از حضور دو  تیم رسانه ای  استان و یک تیم رسانه ای از خارج از استان برای تحت پوشش قرار دادن اتفاقات و اخبار جشنواره خبر داد و گفت تاکنون 70 دقیقه برنامه محتوایی تهیه شده است

14 شهردار  مسیر ایل راه در دومین «جشنواره ملی حاصَل» حضور خواهند داشت

وی افزود یک گروه سوزن دوزی از شهر ایران شهر در مهدی شهر حضور خواهند یافت تا تچربیات خود را در اختیار هنرمنئان مهدی شهری قرار دهند  ضمن اینه در برخی سیاه چادرها نحوه چگونگی آماده سازی آرشه ،چیکو ،غذای معروف دیگی و...به دیگران آموزش داده خواهد شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان