انجام اولین پیوند قلب کاملاً رباتیک در عربستان

بیمارستان تخصصی و مرکز تحقیقاتی ملک فیصل (KFSHRC) در عربستان به اولین مرکز مراقبت‌های بهداشتی در جهان تبدیل شده که پیوند کاملاً رباتیک قلب را انجام داده است. این عمل با موفقیت روی یک بیمار ۱۶ ساله که از نارسایی قلبی در مراحل پیشرفته رنج می‌برد، انجام شد.

انجام اولین پیوند قلب کاملاً رباتیک در عربستان

به گزارش خبرآنلاین، این پیوند قلب به مدت دو و نیم ساعت طول کشید و توسط «دکتر فراس خلیل» (Feras Khaliel)، جراح قلب برجسته عربستانی، انجام شد. برخلاف پیوند قلب سنتی که نیاز به برش‌های بزرگ قفسه سینه و دوره‌های نقاهت طولانی‌تری دارد، این روش جدید از یک تکنیک رباتیک کمتر تهاجمی استفاده می‌کند که بدون نیاز به برش قفسه سینه به قلب دسترسی پیدا و آن را جایگزین می‌کند. این رویکرد نوید بهبودی سریع‌تر، کاهش درد و عوارض کمتر را برای بیماران به‌همراه دارد.

به نقل از دیجیاتو، پیوند موفقیت‌آمیز بیمارستان KFSHRC نشان‌دهنده یک تغییر پارادایم در جراحی‌های قلب است و اثربخشی جراحی رباتیک را در روش‌های پیچیده عمل قلب نشان می‌دهد. بیمارستان KFSHRC با جایگزینی روش مرسوم بازکردن قفسه سینه به نفع تکنیک‌های رباتیک، استانداردهای جدیدی را برای جراحی قلب ارائه کرده است.

فرایند پیوند قلب بیمارستان KFSHRC با برنامه‌ریزی دقیق برای اطمینان از به‌حداقل‌رساندن خطرات احتمالی آغاز شد. تیم پزشکان یک روش جراحی برای دسترسی به قلب و انجام پیوند بدون بازکردن قفسه سینه بیمار ابداع کردند. برای اطمینان از اثربخشی این رویکرد، پزشکان این روش را تقریباً هفت‌بار در طول سه روز قبل از انجام عمل تمرین کردند.

بیمارستان KFSHRC در سال 2024 توسط Brand Finance به عنوان ارزشمندترین برند مراقبت‌های بهداشتی در عربستان سعودی و خاورمیانه شناخته شد و در لیست 250 بیمارستان برتر جهان نیز قرار گرفت. به‌طورکلی، انجام پیوند قلب کاملاً رباتیک یک نقطه عطف مهم در تاریخ این جراحی دشوار محسوب می‌شود. قابل ذکر است که اولین‌بار در سال 1960 بود که پیوند قلب انجام شد.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان