یک مطالعه جدید: افزایش خطر ابتلا به دیابت در پی مصرف یک دارو

بر اساس یک مطالعه جدید، مصرف استروئیدها، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را بیش از دو برابر افزایش می‌دهد و این به مثابه یک هشدار برای مصرف‌کنندگان این دارو است.

یک مطالعه جدید: افزایش خطر ابتلا به دیابت در پی مصرف یک دارو

به گزارش خبرآنلاین، بیمارانی که از قرص‌ها یا داروهای تزریقی استروئیدی استفاده می‌کنند، 2.6 برابر بیشتر از بیمارانی که استروئید مصرف نمی‌کنند، در معرض ابتلا به دیابت هستند.

به گفته محققان، نتایج این مطالعه در مقیاس بزرگ تأیید می‌کند که اثرات استروئیدها بر سطح قند خون می‌تواند خطر دیابت را افزایش دهد.

استروئیدها برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از جمله: آسم، آرتریت روماتوئید، بیماری التهابی روده و سرطان، به منظور تسکین و سرکوب التهاب استفاده می‌شوند.

افرادی که به طور منظم برای کنترل علائم آسم و آرتریت، استروئید مصرف می‌کنند باید از نظر دیابت تحت نظر باشند. این داروها با کاهش حساسیت به انسولین و تداخل با توانایی سلول‌ها در جذب گلوکز، سطح قند خون را افزایش می‌دهند.

هم‌چنین برخی ورزشکاران برای افزایش رشد و قدرت عضلات، رسیدن به اندامی ورزیده و بهبود بخشیدن به عملکرد ورزشی‌شان از قرص‌ها، ژل‌ها، کرم‌ها یا تزریق‌های استروئیدی استفاده می‌کنند که اغلب متأسفانه نتایج منفی به همراه دارد.

منبع: upi

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان