معلوم نیست آمریکا بعد از این حلمه به ایران آسیب می رساند یا..../ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی به رسانه ها پس از ۱۱ سپتامبر چه بود؟

هاشمی رفسنجانی روز بیست و پنجم شهریور در مورد اخبار مربوط به حوادث یازدهم سپتامبر، تشکیل پرونده قضایی برای رئیس دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری و آغاز پیگیری‌های بین‌المللی برای اعدام‌های صورت گرفته پس از مرصاد نوشته است.

معلوم نیست آمریکا بعد از این حلمه به ایران آسیب می رساند یا..../ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی به رسانه ها پس از 11 سپتامبر چه بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در 25 شهریور 1380 را بخوانید؛

با معاونان مرکز تحقیقات [مجمع تشخیص‌ مصلحت نظام] جلسه داشتم. تمام وقت صرف مسائل اخیر آمریکا [=حملات یازده سپتامبر] شد. دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی]، مذاکرات و تصمیمات شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه را توضیح داد. به رسانه‌ها ابلاغ شده که حالت اظهار خوشحالی نداشته باشند و مصاحبه آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور] و آقای روحانی نیز توصیه شده است.

معلوم نیست که هدف آمریکا از انتقام، فقط افغانستان است یا بنا دارد به کشورهای اسلامی دیگر، من‌جمله ایران به اتهام حمایت از تروریسم، آسیب برساند. از اظهارات [جرج دبلیو] بوش، [رئیس‌جمهور آمریکا] که گفته، این جنگ طولانی و وسیع است و از مردم آمریکا خواسته صبور باشند و نیز از تصویب 40 میلیارد دلار، کسر نیمی از آن برای ترمیم خرابی‌ها و ده میلیارد دلار برای تقویت اطلاعات و ده میلیارد دلار، برای مبارزه با تروریسم است و نیز از اعلام حالت فوق‌العاده و احضار 50 هزار نیروی ذخیره و نیز از تلاش زیاد، برای جلب حمایت کشورهای دیگر، برمی‌آید که برنامه وسیع باشد.

پاکستان اعلام کرده، کلیات خواسته‌های آمریکا را پذیرفته است. آمریکا به پاکستان صریحاً گفته، یا با طالبان باشد و هزینه همکاری با آنها را بپردازد، یا با آمریکا باشد؛ در این صورت باید همکاری همه‌جانبه برای شکست طالبان و بن‌لادن داشته باشد؛ گویا دوم را پذیرفته و امروز دیپلمات‌های خود را از افغانستان خواسته است و به طالبان سه روز مهلت داده که بن‌لادن را تحویل بدهند.

دکتر روحانی‌ گفت، آمریکا از پاکستان، روسیه و جبهه متحد شمال افغانستان، خواسته که اهداف مهم را که در افغانستان قابل زدن است، به او بدهند. روسیه نقاط زیادی را معرفی کرده و جبهه شمال هم آمادگی دارد همکاری کنند. گفت، احمدشاه مسعود، همان لحظه ترور درگذشته بود؛ به خاطر شرایط جاری، مرگ او اعلام نشده است، ولی اروپا و آمریکا و روسیه می‌دانستند.

در مرزهایمان با افغانستان، نیروها را برای جلوگیری از ورود مهاجران، تقویت کرده‌ایم و با همکاری سازمان ملل، چند اردوگاه برای پذیرش آوارگان احتمالی، ایجاد می‌کنیم. نظریه اینکه حملات [یازده سپتامبر]، توسط مخالفان داخلی آمریکا و تحریک موساد انجام شده، روز به روز تقویت می‌شود، ولی آمریکا مایل نیست به آن توجه ‌کند و می‌خواهد با استفاده از فرصت ایجادشده، علیه تروریسم اقدام کند و پرونده‌های گذشته را هم در نظر دارد.

جمهوری آذربایجان، اعلام کرده که به خاطر شرایط ناشی از حمله آمریکا، سفر [حیدر] علی‌اف، [رئیس‌جمهور] به ایران را که قرار بود فردا انجام شود، به تأخیر انداخته. آقای [حسین] مهرپور، [مشاور حقوقی رئیس‌جمهور] گفت، در کنفرانس دوربان، کشورهای اسلامی با فشار آمریکا و اروپا، عقب‌نشینی افتضاح‌آمیزی کردند و قطع‌نامه به نفع اسرائیل تمام شد.

از آقای [عباسعلی] علیزاده، [رئیس‌ کل دادگستری استان تهران]، در مورد پرونده رئیس‌ دفتر معاون اول رئیس‌جمهور پرسیدم. گفت، [اتهامات او] استفاده از امکانات دولتی برای‌ کارگاه شخصی و وارد کردن 10 تُن اسفنج تیتانیوم به اسم قراضه آهن و آلوده‌کردن محیط‌زیست برای تولید پالادیوم، به صورت غیرمجاز [است].

عصر آقای [علی] خرم، سفیرمان در [مقر] سازمان ملل در سوئیس آمد. گفت، گروهی دارند تلاش می‌کنند که مسئله ادعای اعدام‌ها بعد از [عملیات] مرصاد را که در خاطرات آیت‌الله منتظری آمده، از طریق دادگاه بین‌المللی پیگیری‌ کنند و خواست، قوه قضائیه با برنامه‌ریزی، طرح دفاعی تهیه کنند. به ایشان گفتم، تلاش کنند از منابع قابل اطمینان، هدف و سیاست آمریکا از اقدامات تلافی‌جویانه را کشف نماید. شب، برای اصلاح دندان، به بیمارستان اختر رفتم.

29219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان