منبع انبساط؛ آسایش همیشگی برای فشار آب ثابت

طراحی و تولید انواع منبع انبساط در دو نوع اصلی دیافراگمی و تیوپی انجام می‌شود که نحوه عملکرد هر یک را به‌صورت مختصر با زبانی ساده توضیح خواهیم داد.

منبع انبساط بسته که به نام‌های مخزن تحت فشار نیز شناخته می‌شود، یکی از اجزای مهم در سیستم‌های آبرسانی و گرمایشی است. این مخازن در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و معمولاً در کنار پمپ‌ها و بوستر پمپ‌های با توان یک اسب بخار و بالاتر استفاده می‌شوند. وظیفه اصلی این منابع، ذخیره‌سازی آب و ارسال آن به خروجی است. این کار باعث می‌شود تا از فعالیت مکرر پمپ آب جلوگیری شود و عمر مفید پمپ افزایش یابد.

خرید منبع انبساط امرا

انواع منبع انبساط

طراحی و تولید انواع منبع انبساط در دو نوع اصلی دیافراگمی و تیوپی انجام می‌شود که نحوه عملکرد هر یک را به‌صورت مختصر با زبانی ساده توضیح خواهیم داد.

منبع انبساط دیافراگمی

مخزن تحت فشار دیافراگمی دارای دو بخش اصلی است که توسط یک دیافراگم لاستیکی از هم جدا می‌شوند. در یک سمت، آب ذخیره می‌شود و در سمت دیگر، هوای فشرده قرار دارد، اما نحوه کارکرد آن به این شکل است که وقتی پمپ آب شروع به کار می‌کند، آب به داخل مخزن پمپاژ می‌شود و دیافراگم به سمت قسمت هوا در بالای دیافراگم حرکت می‌کند. این حرکت باعث افزایشِ فشرده‌شدن هوا می‌شود. با باز کردن شیرِ آب توسط مصرف‌کننده، آب با فشار ثابت جریان پیدا می‌کند. این سیستم، به‌خوبی فشار آب را کنترل کرده و از نوسانات آن جلوگیری می‌کند.

قیمت منبع انبساط امرا

منبع انبساط تیوپی

منبع تحت فشار تیوپی یکی از پرکاربردترین سیستم‌ها در مدیریت آب و گرمایش است. این مخزن از یک پوسته محکم و یک تیوپ لاستیکی تشکیل شده که فضای داخلی آن را به دو بخش تقسیم می‌کند. درون تیوپ، آب ذخیره می‌شود و در پشت آن، هوای فشرده قرار دارد. این طراحی به تیوپ اجازه می‌دهد تا با افزایش دما و حجم آب در سیستم، به‌خوبی عمل کند و فضای لازم را برای آب اضافی فراهم کند. در قسمت بالای منبع برای تنظیم فشار هوا و در نتیجه فشار آب، یک سوزن برای تنظیم فشار هوا وجود دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا فشار مخزن را به‌راحتی کنترل کند.

لوازم یدکی این نوع مخزن به‌راحتی در دسترس است و هزینه‌های آن نسبت به سایر انواع، مانند منبع دیافراگمی، پایین‌تر است. منبع تحت فشار تیوپی به‌خوبی نیازهای آبرسانی و گرمایشی را برآورده می‌کند.

بهترین منبع انبساط کدام است؟

برند امرا (Emra) به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های در زمینه منبع انبساط ایرانی شناخته می‌شود و دلایل خوبی برای این انتخاب وجود دارد. از جمله موارد زیر:

  • محصولاتِ تولید شده کمپانیِ امرا با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند.
  • دیافراگم‌ منبع تحت فشار امرا از برند (se.fa) ایتالیایی تهیه می‌شود که از جنس EPDM است. این تیوپ به‌دلیل کیفیت بسیار خوبی که دارد باعث دوام و کارایی بالای این منبع شده می‌شود. همچنین این جنس تیوپ هیچ‌ بویی ندارد که باعث تغییر مزه و بوی آب مصرفی شما شود.
  • ورق‌ استفاده شده در ساخت این منابع از کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و از نوع سوپر کشش ST14 است که مقاومت و استحکام بالایی دارد.
  • رنگ اپوکسی پلی استر 3045 که در این منابع به کار رفته، در برابر زنگ‌زدگی و تابش خورشید مقاوم است و عمر بیشتر منبع تحت فشار امرا را تضمین می‌کند.
  • امرا به نیازهای مشتریان توجه می‌کند و در صورت درخواست، می‌تواند منابع را به‌صورت سفارشی با پلیپ اتصال به دیوار تولید کند.
  • منابع انبساط امرا می‌توانند دماهای بین 10- تا 99+ درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند و در سه فشار کاری 10، 16 و 25 بار و از حجم 24 تا 5000 لیتر تولید می‌شوند.
  • تمامی منابع تحت فشار امرا دارای 24 ماه گارانتی بدنه و فلنج و همچنین 6 ماه گارانتی تیوپ هستند.

لازم به ذکر است که کیفیت، کاربردی‌بودن و خدمات پس از فروش مناسب، برندِ امرا را به یکی از بهترین انتخاب‌ها در بازار تبدیل کرده است.

خرید منبع انبساط امرا

مزایای استفاده از منبع انبساط

مزایای استفاده از منبع تحت فشار به شرح زیر است:

  • تنظیم فشار آب
  • ثبات در حجم آب در کل سیستم لوله‌کشی و همه بخش‌های ساختمان
  • افزایش عمر پمپ آب: این مخزن با جلوگیری از روشن و خاموش شدن مکرر پمپ آب، عمر مفید آن را افزایش می‌دهد.
  • بهداشت و زیبایی: این منابع به‌طور کامل بهداشتی هستند و ظاهری زیبا دارند که به محیط زیست کمک می‌کند.
  • تیوپ مقاوم: دارای تیوپی مقاوم هستند و تغییری در طعم و مزه آب مصرفی ایجاد نمی‌کنند.
  • جلوگیری از افزایش فشار: این مخازن از افزایش فشار و خطرات ناشی از آن در سیستم پکیج جلوگیری می‌کنند.
  • کاهش مصرف برق: استفاده از منبع تحت فشار با کمتر کردن تعداد دفعات خاموش و روشن‌شدنِ پمپ آب، باعث کاهش مصرف برق و بهینه‌سازی عملکرد سیستم می‌شود.

به‌طور کلی، منبع تحت فشار با بهبود عملکرد سیستم و افزایش دوام پمپ، گزینه‌ای مناسب برای سیستم‌های آبرسانی و گرمایشی است.

خرید منبع انبساط امرا

نحوه عملکرد منبع تحت فشار تیوپی

نحوه عملکرد منبع انبساط بسته تیوپی به این صورت است که وقتی پمپ آب کار می‌کند، آب به داخل تیوپ موجود در مخزن منتقل می‌شود. این آب در منبع انبساط ذخیره می‌شود و تا زمانی که شیر آب باز نشود، در آن باقی می‌ماند.

زمانی که شما شیر آب را باز می‌کنید، پرشر سوئیچ که در سیستم وجود دارد به پمپ فرمان می‌دهد تا دوباره کار کند. این کار باعث می‌شود که آب به‌طور مداوم در دسترس باشد و منبع انبساط دوباره پر شود.

وقتی که منبع به حداکثر ظرفیت خود می‌رسد، سوئیچ فشار به پمپ می‌گوید که دیگر نیازی به کار کردن نیست و پمپ خاموش می‌شود. این روند به‌طور مداوم تکرار می‌شود و به سیستم آبرسانی کمک می‌کند تا به‌خوبی کار کند.

نکته مهم این است که برخلاف باور عموم یک منبع بزرگ‌تر فشار آب را افزایش نمی‌دهد. در واقع، منبع بزرگ‌تر فقط باعث می‌شود که پمپ کمتر خاموش و روشن شود. پس اگر می‌خواهید تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ کاهش یابد، انتخاب یک منبع بزرگ‌تر می‌تواند مفید باشد. زیرا این منبع، آب بیشتری ذخیره می‌کند و در نتیجه نیاز به روشن شدن پمپ کمتر می‌شود.

قیمت منبع انبساط امرا

نکات مهم هنگام انتخاب منبع تحت فشار

برای انتخاب و خرید یک منبع انبساط با کیفیت و متناسب با نیازهای خود، توجه به نکات زیر ضروری است:

  • جنس بدنه: از آنجایی که منبع تحت فشار به‌طور دائم با آب در تماس است، باید در برابر زنگ‌زدگی و پوسیدگی مقاوم باشد. پس توجه به این که جنس بدنه محصول انتخابی شما چیست یا از چه نوع رنگی برای رنگ‌آمیزی بدنه استفاده می‌کند، بسیار مهم است.
  • حجم مخزن: حجم منبع تحت فشار باید با میزان مصرف آب ساختمان تناسب داشته باشد. این میزان به متراژ، تعداد واحدها و تعداد ساکنان بستگی دارد. انتخاب حجم نادرست می‌تواند منجر به افزایش دفعات پر و خالی شدن و در نتیجه استهلاک زودهنگام تیوپ یا دیافراگم و پمپ شود.
  • جنس تیوپ و دیافراگم: منبع تحت فشار در دو نوع تیوپی و دیافراگمی تولید می‌شود. تیوپ و دیافراگم باید انعطاف‌پذیر و مقاوم در برابر پارگی باشند و از مواد بهداشتی ساخته شده باشند.
  • قابل تعمیر بودن یا نبود: توپِ بالنی‌مانند در منبع انبساط تیوپی قابل تعویض است، اما دیافراگمِ منبع انبساط دیافراگمی با پارگی و آسیب، قابل‌ تعویض نیست.
  • برند معتبر: انتخاب برند معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است. برندهایی که سابقه خوبی دارند، کیفیت بالاتری را نیز ارائه می‌دهند. برند امرا به‌عنوان یکی از گزینه‌های معتبر در این زمینه شناخته می‌شود و از کیفیت مطلوب و خدمات پس از فروش خوبی برخوردار است.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: اطمینان از وجود گارانتی و خدمات پس از فروش می‌تواند خیال شما را از بابت مشکلات احتمالی راحت کند. برند امرا در این زمینه نیز قابل اعتماد است و می‌توانید با اطمینان خاطر، مدل مناسب را انتخاب کنید.

قیمت منبع انبساط امرا

قیمت منبع انبساط در سایت امرا

قیمت منبع انبساط تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها برند تولیدکننده است. برند امرا به‌عنوان یک تولیدکننده داخلی، محصولات باکیفیتی را ارائه می‌دهد که در مقایسه با برندهای خارجی، قیمت مناسب‌تری دارند. از آنجا که این محصولات در داخل کشور تولید می‌شوند، تحت تأثیر نوسانات ارز قرار نمی‌گیرند و این موضوع به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

با توجه به کیفیت بالای محصولات امرا که با استانداردهای جهانی مطابقت دارد، خریداران می‌توانند منبع انبساطی با کیفیتِ مشابه برندهای خارجی، اما با قیمت مناسب‌تر تهیه کنند. بنابراین، اگر محدودیت بودجه دارید، خرید محصولات امرا نه تنها یک انتخاب هوشمندانه است، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که منبع تحت فشارِ باکیفیت و عملکرد عالی را با هزینه‌ای معقول به دست آورید.

برای استعلام قیمت و خرید منبع تحت فشار امرا (EMRA) با سایت امرا، تولیدکننده و عرضه‌کننده انواع منابع تحت فشار، تماس بگیرید و بهترین گزینه‌ها را برای سیستم‌های آبرسانی خود انتخاب کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان