افزایش هم‌افزایی پلیس استان‌های همجوار مرز برای مقابله با جرائم

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور از افزایش هم‌افزایی‌های ماموریتی پلیس استان‌های همجوار مرز در حوزه مقابله گسترده با مواد مخدر و دیگر جرائم خبر داد.

افزایش هم‌افزایی پلیس استان‌های همجوار مرز برای مقابله با جرائم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سردار قاسم رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های سفر به استان کرمان افزود: طی سال جاری اندکی کشفیات مواد مخدر در استان‌های شرقی کشور کاهش داشته و طبق بررسی‌ها حاکمان فعلی افغانستان تولید و کشت مواد مخدر را مدیریت می‌کنند و این مهم موثر بوده است.

وی اظهار داشت: به اتفاق مسئولان در حوزه شرق و جنوب شرق کشور در بحث مقابله با مواد مخدر امروز در کرمان نشستی منطقه‌ای با حضور استان‌های خراسان جنوبی، یزد، فارس و هرمزگان برگزار شد.

ایرنا نوشت ، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور  اعلام کرد : کشت مواد مخدر در کشورهای همسایه شرقی طی چهل و چند سال گذشته مشکلات جدی برای کشور فراهم کرده است و ما طی سال‌های گذشته بحث‌های مقابله با مواد مخدر را داشته و داریم.

او تصریح کرد: در نشست منطقه‌ای امروز در کرمان؛ اقدامات، برنامه‌های گذشته و ارتقا برنامه‌های آینده در مبارزه با مواد مخدر بررسی شد.

وی گفت: در نشست امروز؛ مسیرها، ترفندها، باندهای فعال از آن سوی مرز به داخل و ورود به استان های کرمان، خراسان جنوبی، یزد، فارس و هرمزگان و از اینجا به سایر استانها در دستور کار قرار گرفت و بررسی شد.

دغدغه جدی مردم شیوع مواد مخدر است

سردار رضایی با اشاره به اینکه دغدغه جدی مردم شیوع مواد مخدر است، اظهارداشت: دغدغه مردم، دغدغه نظام و مجموعه انتظامی کشور است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به سازماندهی موجود در سازمان، رده‌های خاص مبارز با مواد مخدر وجود دارد، بیان کرد: علاوه بر آن پلیس تعریف شده، سایر رده‌ها نیز در کنار و پشتیبان این پلیس برای مقابله با مواد مخدر هستند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: اما با وضعیتی که در سطح کشور داریم بالاخره با ورود مواد مخدر به کشور مواجه هستیم که در این راستا مقابله با باندها، عقبه باندها، بار مالی این باندها، چگونگی مقابله با خرده فروشان و جمع‌آوری متعادان متجاهر دستور کار نشست منطقه ای امروز است.

رضایی خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله با قاچاق و خرده فروشان مواد مخدر تقریبا اشرافیت داریم البته باز نیاز به همکاری و اطلاعات مردم وجود دارد از اینرو درخواست می‌کنم مردم عزیز از طریق سامانه‌های 110 و 197 اطلاعات خود را در ارتباط با مواد مخدر، باندها و خرده‌فروشان در اختیار ما بگذارند.

ظرفیت کمپ ماده 16 باید متناسب‌سازی شود

وی با اشاره به اینکه بحث متعادان متجاهر نیز دغدغه مردم است، گفت: ظرفیت ماده 16 باید متناسب‌سازی شود و این توانمندی در پلیس وجود دارد که ظرف مدت 24 تا حداکثر 48 ساعت کل معتادان متجاهر سطح کشور را جمع‌آوری و به این کمپ‌های ماده 16 اعزام کند اما ظرفیت موجود این کمپ‌ها پاسخگو نیست.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: البته تکرار دستگیری و اعزام به کمپ ها نیز یکی از مشکلات جدی ماست، طبق ماده 42 این موارد دستگیر شده باید نگهداری شوند تا به سلامت کامل بازگردند و دستگاههای متولی باید این مهم را کامل جاری کنند.

وی بیان کرد: ما در جلساتی مانند امروز به عملیات‌های مشترک، بحث همپوشانی اطلاعاتی و عملیاتی‌هایی که بین استانهای همجوار و شهرستان ها وجود دارد، تاکید داریم از اینرو پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌ها بعد از این نشست منطقه ای دستاوردهای خوبی را در این موضوعات خواهند داشت.

وجود اتباع بیگانه غیرمجاز در هر کشوری جرم تلقی می‌شود

رضایی با اشاره به اینکه وجود اتباع بیگانه غیرمجاز در هر کشوری جرم تلقی می‌شود، گفت: متاسفانه در قالب اتباع مجاز، اتباع غیرمجاز وارد کشور شدند و رسوب کردند که به اینها پیام داده شد باید به کشورهای خود بازگردند و نهایتا اگر خواستند وارد کشور شوند باید قانونی وارد شوند.

وی ادامه داد: بعضی از این اتباع غیرمجاز قانونی وارد شدند اما از مدت زمان اقامتشان گذشته که باز اینها غیرمجاز محسوب می‌شوند و باید به کشور خود بازگردند و ماموریت پلیس نیز در این ارتباط برابر قانون اجرا می‌شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: در کشورمان بعضی از هموطنان به نیابت از این اتباع غیرمجاز اقداماتی انجام می‌دهند، فرض به اسم ایرانی منزل، خودرو و موتور برای اتباع خریداری می‌شود که همگی مصداق جرم است و در این صورت بعضی از این هموطنان شریک جرم محسوب می‌شوند.

انجام اقدامات خوب در راستای مقابله با مواد مخدر

وی بیان کرد: استان کرمان مانند همه استانها در مبارزه با مواد مخدر فعال است و تقریبا از نظر وسعت و هم مرزی با استانهایی که مرز مشترک با کشورهای همسایه شرقی دارند اقدامات خوبی در راستای مقابله با مواد مخدر انجام شده است.

رضایی افزود: البته تدبیر تشدید مقابله با مواد مخدر براساس اطلاعاتی که مردم می دهند در استان کرمان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه داشتن سلاح غیرمجاز جرم است، گفت: افرادی که سلاح غیرمجاز دارند آنها را به مراجع زیربط از جمله پاسگاه‌ها، کلانتری‌ها و رده های انتظامی تحویل دهند که در این حالت حتما ملاحظات مثبتی برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه برای افرادی که سلاح مجاز دارند اما به صورت غیرمجاز از آن استفاده می کنند، پیام دارم گفت: این افراد هم به نوعی در مسیر جرم قرار می گیرند و دقت داشته باشند که سلاح مجاز باید براساس مقررات مورد بهره برداری قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان