آخرین وضعیت سفیر ایران در لبنان/ مجتبی امانی در چه وضعیتی است؟

یک منبع آگاه از لبنان در گفتگو با ایران پرس جراحت سفیر ایران در بیروت بر اثر انفجار پیجر را سطحی توضیف کرد. سفیر ایران هم اکنون در بیمارستان و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایران پرس، برخی منابع خبری در بیروت از مجروحیت مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان طی حمله گسترده سایبری رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه خبر داده‌ بودند.

منابع لبنانی همچنین این زخم را شدید توصیف کرده بودند اما منابع خبری به ایران پرس اعلام کردند که جراحت او سطحی است.

لحظاتی پیش، منابع خبری از زخمی شدن دست کم هزار نفر بر اثر انفجار در دستگاه های ارتباطاتی (پیجر) در لبنان خبر  دادند. این منابع مدعی شدند که انفجارها به صورت همزمان و گاهی به طور پیاپی و در مناطق مختلف لبنان رخ داده است. این منابع افزودند که انفجارهای دستگاه های ارتباطاتی به سبب هک این دستگاهها صورت گرفته است.

این پیجرها بر روی کمربند نصب می شه و با انفجار باتری چنین اتفاقی را رقم زده است. جراحات بیشتر در ناحیه شکم، کلیه، ران و کبد بوده است.

 منابع بیمارستانی اعلام کردند که در بیمارستان ها جایی برای پذیرش بیمار بیشتر ندارد. از وزارت بهداشت خواسته شده بیمارستان های دیگر را برای پذیرش تجهیز کند.

حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده و احتمال شهادت عده ای می رود.

برخی منابع خبری از شهادت پسر علی عمار نماینده ائتلاف حزب الله در پارلمان لبنان در پی انفجار های امروز خبر داد. این خبر هنوز از سوی منابع خبری معتبر تائید نشده است.

در عین حال اتفاقات مشابهی هم در سوریه رخ داده که در نتیجه آن 80 مجروج بر جای گذاشته است.

پیجرهایی که منجر شده اند از انواعی هستند که روی کمربند قرار می گیرند و به تازگی از شرکت آمریکایی موتورلولا خریداری شده اند.

گمانه زنی می شود که طول موجی قوی سبب این انفجار شده باشد و برخی دیگر عنوان می کنند که ممکن است شرکت سازنده مواد منجره در باتری ها گذاشته باشد. آسوشیتدپرس هم به نقل از یک مقام حزب‌الله لبنان: پیجرهای جدید حاوی باتری‌های لیتیومی بودند که ظاهراً منفجر شدند.

تلویزیون اسرائیل تلویحا پذیرفته که این رژیم در پس این انفجارات است.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان