ماهان شبکه ایرانیان

همدان پایتخت تئاتر کودک و نوجوان می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان گفت: امیدوارم  برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان محوری باشد برای ایجاد شور و نشاط در همدان و کل کشور.

همدان پایتخت تئاتر کودک و نوجوان می‌شود


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، حمید نیلی عصر دوشنبه  در آیین رونمایی از پوستر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوانان همدان در مجتمع عین القضات همدانی گفت: همدان را پایتخت تئاتر کودک و نوجوان می‌کنیم، پس درخواست دارم شهرداری همدان به این موضوع توجه داشته و به استمرار کار تئاتر کودک و نوجوان کمک‌ کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد در ادامه خاطرنشان کرد: این رونمایی آغازگر مسیری است که قرار است ما را به دنیای کودکان راهنمایی کند دنیایی که صداقت، محور آن بوده و برای ما الهام‌بخش است تا با این نگاه وارد اجتماع شویم.

وی با بیان اینکه این برنامه ما را با یک سری از آرزوها که توسط کودک و نوجوان ترسیم شده و ما بر اساس آن آینده را می سازیم‌  آشنا می سازد تا محور کارها کودک و نوجوان باشد، اظهار داشت: یکی از مشخصه های پوستری که قرار است رونمایی شود «امید» است که در نگاه تک تک کودکان و نوجوانان کشور موج می‌زند.

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز از حضور آثار نمایشی 13 کشور در بخش بین الملل و 27 استان در همدان خبر داد و گفت: امیدوارم جشنواره بین المللی  تئاتر کودک و نوجوان تا آخر در همدان بماند و مردم از حضور آن لذت ببرند.

امیر مشهدی عباس، ضمن قدردانی از عوامل برگزار کننده جشنواره، با اعلام اینکه تا کنون 416 اثر  از 27 استان متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره بودند که این یعنی 90 درصد کشور در این دوره شرکت دارند افزود: در بخش بین الملل نیز  13 کشور با 7 اثر نمایشی در جشنواره حضور خواهند داشت البته عده ای از آنها نیز دبیرهای جشنواره های هنری کشورهای مختلف هستند که برای انتخاب آثار به جشنواره می آیند.

دبیر  بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان یادآور شد: از هنرمندان همدانی که بسیار با لطف هستند، از انجمن تئاتر کودک و نوجوانان همدان، شهرداری و اعضای اداره ارشاد اسلامی تشکر میکنم، اگر این همکاری نباشد این جشنواره با کیفیت درستی برگزار نمی‌شود و اگر کیفیتی هست به دلیل محبت آنها به جشنواره است.

به گزارش خبرآنلاین، بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری امیر مشهدی عباس و اداره کل هنرهای نمایشی با حمایت شهرداری همدان و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، انجمن هنرهای نمایشی ایران آبان ماه سال 1403 با شعار «تئاتر گفت و گوی بدون مرز» و با هدف «تقویت هم دلی و همراهی ، رشد و آگاهی واعتماد به نفس فرزندان ایران از مسیر هنر نمایش» در شهرتاریخی همدان برگزار خواهد شد.

«تحقق مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان»، «ارتقای سطح فرهنگ عمومی»، «تقویت بنیان های اصیل خانواده و ارتباط نسل ها»، «آموزش شهروندی و افزایش مسئولیت پذیری با ایجاد زمینه مشارکت فعال کودکان و نوجوان ایران زمین در تولید آثارنمایشی» به عنوان بخشی از حقوق قشر پویا و اثر گذار جامعه بخش دیگری از اهداف ستاد برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.


 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان