ماهان شبکه ایرانیان

روسیه کنترل یک روستای دیگر در شرق اوکراین را به دست گرفت

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد که نیروهای روس کنترل روستای «میخائیلیوکا» (Mykhailivka) در شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند؛ منطقه‌ای که نیروهای روسیه در آن در حال پیشروی به سمت شهر «پوکروفسک» که یک مرکز لجستیکی مهم است، هستند.

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای این کشور کنترل یک روستای دیگر در نزدیکی منطقه مهم «پوکروفسک» در شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند.
 
به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد که نیروهای روس کنترل روستای «میخائیلیوکا» (Mykhailivka) در شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند؛ منطقه‌ای که نیروهای روسیه در آن در حال پیشروی به سمت شهر «پوکروفسک» که یک مرکز لجستیکی مهم است، هستند.
 
در همین حال، ارتش اوکراین نیز اعلام کرد که نیروهای این کشور 36 حمله روسیه در منطقه پوکروفسک از جمله در نزدیکی روستای میخائیلیوکا را دفع کردند.
 
در حالی که نیروهای روسیه در شرق اوکراین پیشروی می‌کنند، وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز درگیری‌ها در منطقه «کورسک» روسیه، بیش از 22 هزار و 600 نظامی خود را از دست داده‌اند.
 
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: در طول نبرد در منطقه کورسک، دشمن در مجموع بیش از 22 هزار و 600 نظامی، 157 تانک، 72 خودروی جنگی پیاده نظام، 98 نفربر زرهی، 909 خودروی زرهی، 619 خودرو و 36 موشک‌انداز چندگانه از جمله 9 سامانه «HIMARS» و 6 راکت‌انداز چندگانه «MLRS» را از دست داده است.
 
وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه عملیات نیروهای این کشور برای انهدام تشکیلات اوکراینی ادامه دارد، افزود که «اوکراین در نتیجه ضدحمله‌های ناموفق و تلاش برای شکستن مرز روسیه در منطقه کورسک، 80 سرباز و سه تانک خود را در طول یک روز از دست داده است».
 
با وجود اینکه اوکراین حمله فرامرزی خود را در 6 اوت (16 مرداد) به منطقه کورسک روسیه آغاز کرد، نیروهای روسیه در ماه اوت (مرداد/شهریور) به سرعت در شرق اوکراین پیشروی کردند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان