به گزارش خبرآنلاین، در تبلیغی که گوگل برای چتبات جمنای خود در «سوپر بول» آماده کرده بود، متوجه شدند که اطلاعات نادرستی درباره پنیر گودا وجود دارد. این تبلیغ قرار بود در «ویسکانسین»، بزرگترین تولیدکننده پنیر در آمریکا، پخش شود و یک سازنده پنیر از جمنی خواسته بود تا توضیحات محصولش را بنویسد. اما جواب چتبات ادعا کرده بود که گودا 50 تا 60 درصد از مصرف جهانی پنیر را شامل میشود که این اطلاعات نادرست است.
به نقل از فارس، تاریخچه پنیر گودا ریشه در هلند دارد و در مقایسه با پنیرهای پرطرفداری مثل چدار در آمریکا یا پنیر پنیر در هند، محبوبیت کمتری دارد. محققان نشان دادهاند که چدار، موزارلا و پارمزان بیشتر از همه پنیرها در جهان مصرف میشوند. یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از این مشکل نوشت: «چدار و موزارلا حرفی برای گفتن دارند».
یکی از مسئولان گوگل، به انتقادها پاسخ داد و گفت که این اطلاعات به اشتباه از چندین سایت در وب گرفته شده و چتبات در این زمینه به درستی عمل کردهاست. او با شوخی نوشت: «خبر خوب: بسیاری این پنیر را دوست دارند! خبر بد: همه فکر نمیکنند که این پنیر آنقدرها هم خوب است.»
در نهایت، گوگل تصمیم به ویرایش تبلیغ گرفت و تصویری که اطلاعات نادرست شامل میشد را حذف کرد. با بررسیهای بیشتری مشخص شد که این اطلاعات نادرست به سال 2020 برمیگردد.با وجود این مشکل، گوگل به توسعه محصولات هوش مصنوعی خود ادامه میدهد و اخیراً مدل پیشرفته جمنای 2.0 را برای همه کاربران در دسترس قرار داده و 75 میلیارد دلار برای زیرساختهای هوش مصنوعی سرمایهگذاری کردهاست. این خبر به نظر میرسد که نشاندهنده عزم راسخ گوگل در ادامه توسعه فناوریهای هوش مصنوعیاش باشد.
5858