به گزارش خبرآنلاین، آگهی اوپنایآی تکامل فناوری بشر را از طریق یک سبک انیمیشنی متمایز الهامگرفته از نقطهچین دنبال و نقاط انتزاعی را به تصاویر نمادین پیشرفت تبدیل میکند؛ از ابزارهای اولیه مانند آتش و چرخ گرفته تا پیشرفتهای مدرن مانند تعیین توالی DNA و اکتشاف فضا.
به نقل از زومیت، آگهی تبلیغاتی ChatGPT با اپلیکیشنهای هوش مصنوعی مدرن به اوج خود میرسد و نشان میدهد که ChatGPT چگونه وظایف روزمره مانند تهیهی پیشنویس طرحهای تجاری و آموزش زبان را انجام میدهد. هزینه این تبلیغ برای پخش در نیمه اول مسابقه تقریباً 14 میلیون دلار بود.
تبلیغ ChatGPT که تحت مدیریت کیت راش، مدیر ارشد بازاریابی جدید OpenAI، ساخته شده است، عمداً از اشاره به AGI (هوش مصنوعی انسانگونه) که در هستهی اصلی مأموریت OpenAI قرار دارد، اجتناب میکند و بر برنامههای کاربردی عملی تمرکز دارد.
راش میگوید: «ما میخواهیم پیام برای مخاطبی که سوپر بول را تماشا میکند، مرتبط باشد که شامل دهها میلیون نفری میشود که هیچ آشناییای با هوش مصنوعی ندارند.» او اشاره میکند که حدود 130 میلیون نفر احتمالاً تبلیغ ChatGPT را مشاهده خواهند کرد.
برای تبلیغ ChatGPT از هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو Sora در مرحلهی ایدهپردازی برای نمونهسازی سریع ایدهها و بررسی رویکردهای مختلف فیلمبرداری بهره گرفته شد؛ اما انیمیشن نهایی تماماً بهدست هنرمندان انسانی خلق شد. راش در خصوص تصمیم عدم استفاده هوش مصنوعی در محصول نهایی گفت: «این [اثر]، تجلی خلاقیت انسانی و امتدادی از آن است.»
اهمیت چنین لحظهای برای OpenAI در جریان مسابقات سوپر بول، بسیار بالا بود. با پیشرفت رقبای این شرکت و تلاش خالق ChatGPT برای دستیابی به ارزش تخمینی 300 میلیارد دلار، این تبلیغ پرمخاطب به منظور جلب توجه مخاطبان آمریکایی، قرار است به اوپنایآی کمک کند تا به درآمد پیشبینیشدهی 11٫6 میلیارد دلار در سال جاری میلادی دست یابد.
5858