ماهان شبکه ایرانیان

مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه:

سامانه‌ای در حال ورود اطلاعات پرونده‌های الکترونیکی ۴۰ هزار کارمند قوه قضائیه است

مدیرکل  نظارت وارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه گفت: سامانه‌ای در حال ورود اطلاعات پرونده‌های الکترونیکی ۴۰ هزار کارمند قوه قضائیه است و تا یک ماه آینده مدل گزارش پرونده‌ها استخراج که براین اساس معدل رفتار یکساله هر همکار نتیجه گیری و لحاظ می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، میرحسنی در همایش سراسری نمایندگان مدیریت نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری دادگستری کل استان تهران اظهارکرد: سامانه‌ای در حال ورود اطلاعات پرونده‌های الکترونیکی 40 هزار کارمند قوه قضائیه است و تا یک ماه آینده مدل گزارش پرونده‌ها استخراج که براین اساس معدل رفتار یکساله هر همکار نتیجه گیری و لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه انجام امور نظارتی برای 40 هزار کارمند در کشور و 8 هزار کارمند در تهران و 3 هزار نفر در ستاد قوه قضائیه و در سایر استان‌ها کار سخت و ممتنعی است خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما در نظارت و ارزشیابی کنترل کیفی افراد و بهبود وضعیت فعلی آنان بوده و رفتار سازمانی در غالب شخصیت و شایستگی افراد است که عنوان رفتار و عملکرد را به خود اختصاص می‌دهد.

میرحسینی با بیان اینکه ارزیابی و سپس توانمند سازی همکاران در قوه قضائیه دو کارسخت و نرم بوده که توامان باهم مبایستی انجام شود، ابزار‌های این مقصود را از طریق فرم‌های ارزشیابی و بازرسی عنوان کرد.
در ادامه سرخانی مدیریت نظارت و ارزشیابی دادگستری کل استان تهران به ارائه گزارش مختصری از آمار و عملکرد مدیریت نظارت و ارزشیابی پرداخت و از ارزشیابی نحوه رفتار و عملکرد تمام مدیران دفاتر قضائی در سال 95 خبر داد.
وی اضافه کرد: ضمن قطعی شدن قانون نصب تابلو اسامی و سمت همکاران، فرم‌های ارزشیابی سال 95 کلیه همکاران بصورت الکترونیکی تکمیل شده و ابراز امیدواری کرد فرم‌های ارزشیابی ناقص از سال 90 تا 95 به زودی تکمیل شده و بازرسی و ارزشیابی از رفتار و عملکرد عملی همکاران در سال جاری صورت پذیرد.

ناصری معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری کل استان تهران نیز در این همایش ضمن تقدیر از مقامات و مسئولان نظارت و ارزشیابی قوه قضائیه و دادگستری استان تهران نتیجه تلاش و اهتمام همکاران را 8000 ساعت اضافه کاری و 50 روز همکاری در ایام تعطیل هفته اعلام کرد و گفت: صدور ابلاغ‌ها و احکام تغییر حقوق همکاران برای اولین بار در طول یک هفته برای کلیه همکاران انجام شد.

وی افزود: کسب مجوز جذب نیروی انسانی تا 800 نفر از طریق پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی قوه قضائیه برگزار شده در سال 1392، برگزاری آزمون جدید استخدامی در سال جاری و جذب حداقل 3000 نفر نیرو که یک ششم سهمیه کل کشور برای استان تهران در نظر گرفته شده است و انجام امور تبدیل وضعیت همکاران و استقرار سقف آموزشی 60 ساعت در سال برای همکاران که مورد استقبال قرار گرفته است و برگزاری آموزش‌های مجازی برای اولین بار در سطح استان تهران و نیز نیرو‌های جدید الورود و برگزاری آزمون سمپ و همچنین تکمیل و فراهم سازی جهت بهره برداری از تخصصی‌ترین کتابخانه‌های حقوقی کشور با حدود 30 هزار جلد توسط همکاران قضایی و خانواده و تلاش در راستای نظارت و ارزشیابی بیشتر به دنبال ارتقاء عملکرد همکاران اداری از طریق نظارت دقیق از دیگر اقدامات و برنامه های دردست کار  است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین تمجیدی معاون قضائی و برنامه ریزی دادگستری استان تهران  بر نظم و اهتمام بیشتر در خدمت رسانی به مردم از طریق ارائه بهینه خدمات قضایی توسط کارکنان اداری دستگاه قضایی تأکید کرد.

گفتنی است در پایان این همایش مدیر کل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ به استماع نظرات، پیشنهادات و انتقادات مطرح شده از طرف نمایندگان و مدیران نظارتی پرداخت و گزارش مبسوطی از عملکرد مدیریت نوپای نظارت و ارزشیابی قوه قضائیه ارائه داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان