عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

رسانه های مکتوب و مجازی لازم و ملزوم یکدیگرند

محمداسماعیل سعیدی گفت: باید توجه داشت رسانه های مکتوب و مجازی لازم و ملزوم یکدیگرند اما باید ساماندهی و مدیریت صورت بگیرد تا حداکثر بهره برداری در جهت اطلاع رسانی داشته باشیم

رسانه های مکتوب و مجازی لازم و ملزوم یکدیگرند

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع آیین روزنامه نگاری چاپی در چالش با روزنامه نگاری نوین و آنلاین با حضور  پدرام الوندی روزنامه نگار و دانش آموخته علوم ارتباطات و ارتباط تلفنی با محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

سعیدی در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: آنچه که مسلم است این است که ورود فناوری و شبکه های اجتماعی به کشور باید با آمادگی صورت می گرفت.در واقع بدون اینکه زمینه استفاده از این ابزار و وسایل را در کشور ایجاد و فرهنگ سازی کنیم یکباره به این فضا ورود پیدا کردیم. این رقابت می توانست بسیاری از مشکلات را حل کند اما به یک تقابل تبدیل شد و نتوانست زمینه ساز رشد شود و مشکلاتی را پدید آورد.

این نماینده مجلس در خصوص اقدامات کمیسیون فرهنگی گفت: در وهله اول باید یک تحلیل درست از شرایط و وضعیت فعلی داشته باشیم. باید توجه داشت رسانه های مکتوب و مجازی لازم و ملزوم یکدیگرند اما باید ساماندهی و مدیریت صورت بگیرد تا حداکثر بهره برداری در جهت اطلاع رسانی داشته باشیم و این موضوعی است که در کمیسیون مورد توجه قرار دارد.

سعیدی همچنین به جزیره ای بودن اقدامات در حوزه فضای مجازی پرداخت و گفت: در خصوص همین مسائل گزارشات و گلایه هایی به مجلس شورای اسلامی رسیده است که کمیسیون مجدانه در حال پیگیری این اعتراضات است.

وی با ابراز تاسف از عدم وجود نقشه راه و مهندسی فرهنگی ادامه داد: برخی ادعا می کنند ما مهندسی فرهنگی را تدوین و ابلاغ کرده ایم، سوال من این است که این نقشه کجاست و کدام نهاد ناظر بر اجرای آن است؟

عضو کمیسیون فرهنگی با برشمردن مشکلات فراوان در حوزه های مختلف فرهنگ اعم از موسیقی، لباس، سینما، کتاب و ...، بر لزوم اقدام جدی و موثر از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد و گفت: اگر این شورا نمی تواند در این حوزه ها وارد شود و اقدام موثر انجام دهد تکلیف کمیسیون فرهنگی را روشن کند و اقدام در این خصوص را به مجلس محول نمایند تا مسائل فرهنگی روشن شود.

در ادامه برنامه الوندی به خلاء قانون گذاری در رسانه های آنلاین اشاره کرد و گفت: چندگانگی نهادهایی که به این موضوع رسیدگی می کنند مشکل ساز شده است و به عبارت دیگر هنوز یکپارچگی در تصمیم گیری و مدیریت ها وجود ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر