ماهان شبکه ایرانیان

بیماری‌هایی که با پوشیدن کفش نامناسب به آن ها مبتلاء می شوید

پوشیدن کفش‌ های زیبا، نه تنها اعتماد به نفس فرد را بالا می‌برد، بلکه در توصیف شخصیت او نیز موثر هستند

سلامتیپوشیدن کفش‌ های زیبا، نه تنها اعتماد به نفس فرد را بالا می‌برد، بلکه در توصیف شخصیت او نیز موثر هستند. خانم ها انواع مختلف کفش از جمله پاشنه بلند، پاشنه تخت، مجلسی، راحتی، ورزشی و .... را  در جاکفشی منزل‌شان دارند و این جزء ضرورت‌ها برای آن‌ها است. آقایان نیز انواع مختلف کفش را دارند. نوک کفش‌های آنها با توجه به گذر زمان و مد، باریک‌تر، پهن‌تر، گردتر و ... می‌شود. این کفش‌های زیبا، چهره و روی بد نیز دارند، و ممکن است کسانی که آن‌ها را می‌پوشانند، دچار بیماری‌های مختلف شوند. دویدن و راه رفتن با کفش‌هایی به غیر از راحتی و ورزشی، باعث می‌شود که فشار بیشتری روی کف پاهای شما وارد شود و هوا نیز در آنها به خوبی رد و بدل نمی‌شود و باعث بدفرمی پاهای شما می‌شود. پا قلب دوم ما است، پس با پوشیدن کفش‌های مناسب و راحت می‌بایست از این قلب دوم مراقبت کنیم. در اینجا به تعدادی از مشکلاتی که پوشیدن کفش های مناسب برای پاهای ما به وجود می‌آورند، اشاره خواهد شد.

1. یکی از این بیماری‌ها عفونت قارچی مسری است که باعث پوسته پوسته شدن و خارش در ناحیه‌ای می شود که مبتلاء به این بیماری شده است.

مناطقی که بیشتر درگیر این بیماری می شوند، فاصله بین انگشتان پا است. جوراب‌های خیس از عرق و همچنین کفش‌های تنگ، از دلایل مبتلا شدن به این عفونت قارچی هستند. 

2. پینه پا در کناره‌های پای شما و یا انگشت شست پاهای‌تان اتفاق می‌افتند.

هنگامی پوشیدن کفش‌هایی که نوک آنها باریک است، به استخوانی که در سر شست پای شما قرار دارد، فشار وارد می‌شود و منجر به بروز پینه می‌شود. در این شرایط، شست پای شما، کج می‌شود و در کنار انگشتان دیگر در فشار قرار می‌گیرد. در واقع این کفشها باعث می‌شوند که انگشت شست پای شما مستقیم و صاف داخل کفش قرار نگیرد.

3. میخچه یکی از بیماری‌هایی است که در اثر سایش مستمر پای شما به وجود می آید؛

در واقع در اثر سایش، پای شما شروع به ساختن لایه ای سفت و سخت از سلول‌های پوستی می‌کند تا از پوست پا محافظت کند. سلول‌های پا، توده‌ای گرد و سخت می‌سازند که میخچه نام دارد. این سلول‌های پوستی، زرد رنگ و صاف به نظر می‌رسند. از طریق درمان‌های خانگی و یا داروهایی که پزشک تجویز می‌کند، می‌توانید میخچه را درمان کنید.

4. افرادی که دیابت دارند، معمولا از آسیب رسیدن به عصب پا رنج می‌برند.

بر این اساس، نواحی‌ای از پاهای آنها که عصب آنها از کار افتاده است، حس ندارد و در واقع حساسیت خود را از دست می دهد و آنها متوجه سوزش و ناراحتی‌های پا و یا حتی سوراخ و یا حفره در پای خود نمی‌شوند. به این وضعیت، پای دیابتی می‌گویند. پوشیدن کفش‌های تنگ در این شرایط، باعث درد و تاول زدن در پا می‌شود، و اگر به این مشکل توجه و رسیدگی نکنند، منجر به عفونت‌های شدید و سختی می‌شود.

پا5. در نتیجه پوشیدن کفش های تنگ و یا نوک باریک، انگشتان پا شروع به خم شدن و کج شدن می‌کنند و دیگر صاف قرار نمی‌گیرند و به شکل پنجه به نظر می رسند.

از همه بیشتر، انگشتی که کنار شست پا قرار دارد آسیب می‌بیند. مفصل‌های انگشت میانی پا خم می‌شوند و شروع به ساییده شدن به کفش می‌کنند و این حالت منجر به دردهای شدید می‌شود. انگشتان پا سخت و محکم می‌شوند و ممکن است به طور موقت، مفصل‌های انگشتان پا از حالت و فرم طبیعی خود جا به جا شوند. 

6. در این بیماری، ناخن‌های پا داخل گوشت انگشتان فرو می‌روند و باعث دردهای شدیدی می‌شوند.

این مساله بیشتر به علت فشار رو به پائینی است که توسط کفش وارد می‌شود. اگر انگشتان پا مبتلاء به عفونت های قارچی شوند و یا اگر ناخن‌های پا را به درستی کوتاه نکنیم و سوهان نکشیم، این مشکل حادتر و جدی تر می‌شود و باعث تشدید این بیماری می شود.  


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان