۷ درمان طبیعی برای سندرم روده تحریک پذیر(آی بی اس)

درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS) می‌تواند سخت باشد. این سندرم با درد شکم و یا یبوست، اسهال، یا ترکیبی از هر دو شناخته می‌شود، اما علائم آن برای هر کسی که از آن رنج می‌برد متفاوت است. با بنیتا همراه باشید.

درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS) می‌تواند سخت باشد. این سندرم با درد شکم و یا یبوست، اسهال، یا ترکیبی از هر دو شناخته می‌شود، اما علائم آن برای هر کسی که از آن رنج می‌برد متفاوت است. با بنیتا همراه باشید.

درمان‌های پزشکی برای کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر در دسترسند، اما برخی از بیماران با امتحان کردن درمان‌های طبیعی به جای (یا علاوه بر) داروهای معمولی احساس بهتری دارند. یوری سایتو-لوفتوس، یک متخصص گوارش در درمانگاه مایو می‌گوید مشکل این است که تحقیقات علمی در مورد این "درمان‌ها" برای اینکه نشان دهند واقعاً چقدر خوب کار می‌کنند وجود ندارد.

به مقاله 8 علامتی که حکایت از مشکلات دستگاه گوارش شما دارد سری بزنید و اطلاعاتتان را افزایش دهید.

دکتر سایتو-لوفتوس می‌گوید: "معمولاً یک شرکت بزرگ دارویی با میلیاردها دلار برای حمایت از یک کار آزمایی بالینی تصادفی برای این درمان‌های جایگزین، وجود ندارد. زمانی که دولت یا یک شرکت مکمل بزرگ برای تأمین مالی یک مطالعه علاقه کافی دارند، بسیاری از توصیه‌هایی که ما به بیماران می‌کنیم موارد نادری هستند."

یک بررسی جدید به افرادی که هیچ منفعتی از داروهای سنتی آی بی اس نمی‌برند، و یا عوارض جانبی بدی را متحمل شده‌اند، امیدواری می‌دهد. در مجله انگلیسی فارماکولوژی، محققان اشاره کردند که به نظر می‌رسد چند درمان جایگزین در تسکین علائم این بیماری مؤثر است.

ما نظریات دکتر سایتو-لوفتوس را در مورد این بیماری و دیگر درمان‌های طبیعی‌اش پرسیدیم. در اینجا توصیه‌های او برای بیماران را مطرح می‌کنیم.

 

پروبیوتیک ها

در بررسی‌ای که به تازگی منتشر شده، این باکتری‌ها در مکمل‌ ها یا در غذاهای تخمیری مانند ماست و کفیر پیدا می‌شوند. نویسندگان چندین کار آزمایی بالینی تصادفی مصرف پروبیوتیک را پیشنهاد داده‌اند که می‌تواند درد شکم و سایر علائم آی بی اس را بهتر از داروها از بین ببرد.

مشکل این است که بسیاری از مارک‌ها و فرمول‌بندی‌هایی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند، همان محصولی نیستند که در پژوهش‌های بالینی به کار می‌روند.

دکتر سایتو-لوفتوس در مورد تجویز پروبیوتیک به بیماران آی بی اس محتاط هم هست، چرا که مصرف آن مقدار و نسبت باکتری طبیعی روده را تغییر می‌دهد، که در برخی موارد، می‌تواند آسیب‌رسان باشد. با دکتر خود در مورد خطرات و مزایای بالقوه آن صحبت کنید، و باهم تصمیم بگیرید که آیا پروبیوتیک ها را امتحان کنید یا نه.

مطالعات کمی روی پربیوتیکها - کربوهیدرات‌های غیرقابل‌هضمی که باکتری‌های خوب روده را تغذیه می‌کنند- انجام‌شده است.

دکتر سایتو-لوفتوس می‌گوید: "مدارک و شواهد کافی برای بیان اینکه پربیوتیک ها چقدر می‌توانند علائم آی بی اس را از بین ببرند وجود ندارد. پربیوتیک ها در غذاهای سالم مانند سیر، پیاز، موز، و مارچوبه خام وجود دارند. با پربیوتیک ها، بیماران باکتری زنده را مصرف نمی‌کنند، در حال مصرف باکتری زندگی می‌کنند نیست، بنابراین راهی غیرمستقیم برای دستکاری میکروفلور است. مصرف پربیوتیک ها مطمئناً معقول و منطقی به هستند اما درهرصورت گیش زمینه زیادی برای نتیجه‌گیری وجود ندارد." 

فیبر

فیبرCredit: poster.4teachers

دکتر سایتو-لوفتوس می‌گوید مصرف فیبر از طریق غذا یا مکمل به منظور بهبود برخی حالتهای آی بی اس خوب به نظر می‌رسد. بررسی جدید به مطالعات مختلفی بر روی انواع مختلف فیبر از جمله پسیلیوم، سبوس گندم، و کلسیم پلی کاربوفیل که در مطالعات قبلی نتایج امیدوار کننده‌ای داشته‌اند اشاره می‌کند.
 

دکتر سایتو-لوفتوس می‌گوید: "من قطعاً حامی بزرگ مصرف فیبر به عنوان درمان، به ویژه برای بیماران آی بی اس مبتلا به یبوست هستم." او فیبر را برای کسانی که از نفخ یا اسهال، رنج می‌برند زیاد توصیه نمی‌کند چون می‌تواند این علائم را بدتر کند.

به طور معمول غذاهای سرشار از فیبر مانند لوبیا، میوه‌ها، سبزیجات، و غلات کامل، کم کالری و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگر هستند، به طوری که دکتر سایتو-لوفتوس توصیه می‌کند اگر می‌توانیم انها را در رژیم غذایی‌مان ترکیب کنیم. اما اگر به‌دست آوردن تمام فیبرها از مواد غذاییتان بیش از حد دشوار است، مصرف یک مکمل به طور منظم می‌تواند به شما کمک کند.

او می‌گوید: "من هشدار می‌دهم که فیبر برای همه بیماران کار نمی‌کند. اما اگر دریابید که پس از انتقال به یک رژیم غذایی با فیبر بالا احساس بهتری ندارید، حداقل می‌توان گفت که شما ان را امتحان کرده‌اید."

 خوب است به مقاله 7 غذای ضروری در رژیم غذایی روزانه شما هم نگاهی بیندازید.

 

روغن نعناع

از تمام داروهای گیاهی مورد مطالعه قرار گرفته در بررسی جدید، به نظر می‌رسد روغن نعناع به امیدوار کننده ترین نتایج رسیده است.

دکتر سایتو-لوفتوس می‌گوید: "من به بیمارانی که درد زیادی از آی بی اس می‌کشند روغن نعناع را توصیه می‌کنم. "روغن نعناع ضد اسپاسم طبیعی است، و مخصوصاً برای کسانی که درد زیادی دارند مفید است، نه کسانی که اسهال یا یبوست دارند."

ایبروگاست

دکتر سایتو-لوفتوس همچنین ایبروگاست (همچنین به عنوان STW-5 شناخته می‌شود) را به بیماران توصیه می‌کند. ایبروگاست مایعی ساخته شده از نه عصاره گیاهی مختلف شامل نعناع برای بیماران مبتلا به درد IBS است. ایبروگاست مخصوص افرادی است که مبتلا به آی بی اس هستند و موقع صرف غذا درد می‌کشند.

در بررسی جدید، نویسندگان ذکر کرده‌اند ایبروگاست خاصیت ضد اسپاسم دارد، هر چند هنوز مشخص نیست که کدام ماده تشکیل دهنده‌اش این خاصیت را دارد.


آنزیم‌های گوارشی

دکتر سایتو-لوفتوس می‌گوید که این مکمل ممکن است مفید باشد، به خصوص برای افراد مبتلا به اسهال. او می‌گوید: "شاید هیچ اطلاعاتی در مورد اینها وجود نداشته باشد، اما می‌توانم به شما بگویم بسیاری از بیمارانی که به من مراجعه می‌کنند این آنزیم‌ها را مصرف می‌کنند."

دکتر سایتو-لوفتوس می‌گوید خطر امتحان کردن این آنزیمها کم است، و مزایای بالقوه آنها بالا هستند.

 

استراتژی کاهش استرس

استرسCredit: users2.unimi

دکتر سایتو-لوفتوس می‌گوید یکی از مهم‌ترین درمان‌های طبیعی که برای سندرم روده تحریک پذیر باید درنظربگیریم رهایی از استرس است.

"من فکر می‌کنم گاهی اوقات استرس علائم بیماری را تشدید می‌کند و گاهی اوقات علائم، استرس را بدتر می‌کند، اما ترکیبی از این دو بسیار مهم است،" او می‌گوید. "شما همیشه نمی‌توانید موقعیت‌های استرس زای خود را تغییر دهید، اما می‌توانید پاسخ خود به استرس را تغییر دهید و من فکر می‌کنم کار بر روی آن بسیار مهم است."

او بیماران را تشویق به بررسی گزینه‌های مختلف برای کاهش استرس و پیدا کردن بهترین انها می‌کند. برخی از این گزینه‌ها یوگا، ورزش، یا مدیتیشن است". او می‌گوید: "گاهی اوقات تمرکز حواس ساده‌ترین راه برای جلوگیری از استرس است."

مقاله 10 نشانه خاموشی که نشان می‌ دهند شما بیش از اندازه استرس دارید نیز شما را راهنمایی می‌کند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان