ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ کاری که انسان ‌های سالم از راهی متفاوت انجام می ‌دهند

زمانی که چشمانتان را می‌بندید و یک فرد سالم را تجسم می‌کنید چه تصویری در ذهنتان شکل می‌گیرد؟ شاید خوردن غذای سالم، زیاد ورزش کردن و استفاده از مواد پروتئینی، چیزی باشد که همه ما در ذهنمان تصور کنیم

زمانی که چشمانتان را می‌بندید و یک فرد سالم را تجسم می‌کنید چه تصویری در ذهنتان شکل می‌گیرد؟ شاید خوردن غذای سالم، زیاد ورزش کردن و استفاده از مواد پروتئینی، چیزی باشد که همه ما در ذهنمان تصور کنیم. درست است. اکثر مردم سالم، همه یا بخشی از این کارها را در زندگی خود انجام می‌دهند. اما شگفت زده خواهید شد اگر به شما بگوییم چیزهای بسیار زیادی در این رابطه وجود دارد که شما نمی‌دانید. بسیاری از این آدم‌ها خوره‌ باشگاه‌های ورزشی و شمارنده تک تک کالری‌هایی که استفاده می‌کنند نیستند بلکه آن‌ها فقط به سلامت فیزیکی و روان خود بیشتر اهمیت می‌دهند. آن‌ها چگونه این کار را انجام می‌دهند؟ با بنیتا همراه باشید تا 10 تا از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین کارهایی که انسان‌های سالم از راهی متفاوت انجام می‌دهند را باهم مرور کنیم.  

انسان ‌های سالم

 

1- آن‌ها به بدن خود گوش می‌دهند

اشتباه نکنید، دکترها افرادی فوق‌العاده باهوشی هستند اما با این حال هر از گاهی اشتباه می‌کنند. افراد سالم نسبت به رژیم‌هایی که می‌گیرند بسیار حساس هستند. علاوه بر این، افراد سالم دلیل احساسات بدنشان را درک می‌کنند. به عبارت دیگر آن‌ها می‌دانند که بدنشان برای خوردن غذایی خاص در زمانی خاص می‌تواند سیگنال بدهد.

 

2- آن‌ها رژیم‌های هوسی نمی‌گیرند

رژیم‌های هوسی مانند Atkins و South Beach پتانسیل این را دارند که به مردم امید واهی بدهند. رژیم داشتن کار خوبی نیست زیرا طبق اعلام منابع علمی، 3 تا 5 درصد از کسانی که از طریق رژیم‌های هوسی خواهان کم کردن وزن هستند، درواقع وزنشان را ثابت نگه می‌دارند. بنابراین باید بگوییم جمله کلیشه‌ای "رژیم نگیرید بلکه سبک زندگی خود را تغییر دهید" واقعا درست است.

انسان ‌های سالم

 

3- زمان حضور در آشپزخانه را در اولویت قرار می‌دهند

در جامعه‌ای که تاکید آن بر آسودگی و راحتی است، خیلی سخت است که بخواهیم سالم غذا بخوریم. مردم سالم هم مانند مردم دیگر سرشان شلوغ است اما زمان این را دارند که خودشان در خانه آشپزی کنند. و مهم‌تر از همه اینکه در خانه غذاهای سالم درست می‌کنند.

 

4- در رستوران غذا نمی‌خورند

99 درصد مواقع غذای اکثر رستوران‌ها آشغال به تمام معنا است. شاید خوشمزه باشند اما هیچ ارزش غذایی ندارند. بنابراین نیازی به گفتن نیست که این غذاها در سلامتی ما تاثیر معکوس دارند.

 

5- آن‌ها هزینه واقعی غذا را در نظر می‌گیرند

گذشته از میوه و سبزیجات، برخی غذاهای سالم قیمتشان زیاد است. دلیلش ساده است زیرا اکثر غذاهای بسته بندی شده و یخ زده دارای مواد شیمیایی و مواد افزودنی نگهدارنده هستند. در حالی که غذاهای طبیعی حاوی مقدار کمی از این مواد بوده و سالم‌تر هستند. اما مردم سالم قیمت واقعی غذا را در نظر می‌گیرند یعنی تاثیری که مواد غذایی در بدن آن‌ها می‌گذارد از قیمتی که روی برچسب نوشته می‌شود برایشان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

6- آن‌ها غذای پاک می‌خورند

افراد سالم نسبت به مواد تشکیل دهنده غذایشان بسیار آگاهانه عمل می‌کنند و با صرف مقداری هزینه بیشتر، غذای سالم‌تری را انتخاب می‌کنند. لغت غذای پاک در توصیف غذایی به کار می‌رود که حجم کمی داشته اما از نظر مواد مغذی، غنی است.   

 

7- از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری می‌کنند

غذاهایی که مدت زمان کمی برای پختن نیاز دارند به شدت فرآوری شده هستند. خوردن این نوع غذاها مانند این است که یکسری مواد غذایی ناشناخته را به خودمان تزریق کنیم. مواد نگهدارنده علت اصلی چاقی و بسیار از امراض هستند پس آدم‌های سالم از خوردن آن‌ها اجتناب می‌کنند. بنابراین ساده است سعی کنید که غذاهایی که می‌خورید حاوی حداقل مواد فرآوری شده و نگهدارنده باشند.

انسان ‌های سالم

 

8- آن‌ها خریدهایشان را در اطراف راهروی فروشگاه انجام می‌دهند

راهروها مملو از مواد غذایی آشغال هستند. دفعه بعد که به یک سوپر مارکت مراجعه می‌کنید سعی کنید اطراف را با دقت بیشتری نگاه کنید. ابتدا در محیط فروشگاه قدم بزنید و ببینید که چه چیزی مشاهده می‌کنید سپس در داخل راهروها قدم زده و مواد غذایی که در این قسمت وجود دارند را نیز در نظر بگیرید. میوه‌ها، سبزیجات، غذاهای دریایی، لبنیات، گوشت بدون چربی و ... همگی در اطراف راهروها وجود دارند. اما چیپس، نوشابه، غذاهای یخ زده و انواع دسرها در داخل راهروها چیده شده اند.

 

9- زیاد غذا می‌خورند

بله درست است همانطور که قبلا هم گفتیم آدم‌های سالم به بدن خود گوش می‌دهند. بنابراین هرموقع که نیاز داشته باشند در پی برطرف کردن هوس‌های غذایی خود هستند. مردم سالم در طول روز بین 5 تا 6 بار با احتساب اسنک‌ها و میان وعده‌ها غذا می‌خورند. مردم سالم زیاد غذا می‌خورند اما تفاوتشان با مردم عادی این است که غذای سالم می‌خورند، بیشتر حجم غذایی که می‌خورند صرف سوخت و ساز می‌شود زیرا سالم هستند.

انسان ‌های سالم

 

10- آن‌ها خودشان را محروم نمی‌کنند

محرومیت یک ویژگی شخصیتی سالم نیست. خیلی مهم است که بتوانید بین محرومیت و تمایل تفاوت قائل شوید. مردم سالم هرگز خودشان را محروم نمی‌کنند و کاملا برعکس عمل می‌کنند. در عوض آن‌ها درست، پاک و به مقدار زیاد غذا می‌خورند و نسبت به چیزی که می‌خورند کاملا آگاهی دارند.
 

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان