عادت‌های شبانه‌ای که شما را برای داشتن یک روز خوب آماده می‌کند [قسمت اول]

۱۲ عادت شبانه؛ شامل روال هر شب شما برای داشتن روزی موفق، بهترین روش را برای آماده کردن خودتان در شب برای فردا صبح توضیح می‌دهد. این کار با انجام صحیح عادات شبانه صورت می‌گیرد. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

12 عادت شبانه؛ شامل روال هر شب شما برای داشتن روزی موفق، بهترین روش را برای آماده کردن خودتان در شب برای فردا صبح توضیح می‌دهد. این کار با انجام صحیح عادات شبانه صورت می‌گیرد. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

مربی بسکتبال من مدام بر اهمیت ضربه شروع برای یک آغاز بزرگ از نوک سمت راست زمین، برای پیشرفت در بسکتبال تاکید می‌کند. شما چگونه با توجه به برنامه تنظیم شده بازی را شروع می‌کنید؟

اگرچه تمرکز بر روی یک شروع موثر مهم است، شروع خوب شما در کوارتر چهارم و پایانی بازی بسکتبال نیز به همان اندازه مهم خواهد بود. بازی‌هایی دیده شده که همه چیز به نظر عالی می‌آمد تا اینکه تیم در کوارتر چهارم از هم گسیخته و بازی را از دست داده است. این نشان می‌دهد که شما باید تا شنیدن سوت پایان برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید.

همین فلسفه در زندگی روزمره ما نیز صدق می‌کند. ایجاد عادات خوب صبحگاهی (مانند کواتر اول بازی بسکتبال)، به‌ خوبی اثبات شده است. اگرچه برای شروع یک روز خوب این موضوع خیلی مهم است اما اینکه شما روزتان را با عادات خوب شبانگاهی به پایان ببرید نیز مهم است زیرا می‌توانید خودتان را برای موفقیت در روز بعد نیز آماده کنید. اقداماتی که شما در شب انجام می‌دهید مانند پلی است برای موفقیت شما در روز بعد.

شادی

یک شب خوب طبق روال نه تنها به شما آرامش می‌دهد، بلکه همچنین شما را برای روز بعد شارژ می‌کند؛ بنابراین می‌تواند شما را در یک حالت فیزیکی روحی و روانی مطلوب قرار دهد. در اینجا 12 عادت موثر شبانه را که شما را برای داشتن یک روز موفق آماده می‌کند بیان می‌کنیم.

 

1- سه تا از بزرگ‌ترین چالش‌های خود را برای فردا بشناسید.

هنگامی‌که شما برنامه‌ای نداشته باشید این امکان وجود دارد که از مسیر اصلی خود منحرف شوید. بدون لحظه‌ای فکر کردن در مورد ضروریات، شما ممکن است بجای انجام کار مفید به کارهای بیهوده مشغول شوید. شناسایی 3 تا از بزرگ‌ترین برنامه‌های شما برای روز بعد به شما اجازه می‌دهد تا روزی شفاف، جهت‌دار و هدف‌دار داشته باشید. برای تعیین بزرگ‌ترین مشکل، از خودتان بپرسید اگر من کاری برای انجام دادن برای فردا نداشته باشم سه تا از مهم‌ترین و موثرترین کارهایی که می‌تواند من را به هدفم نزدیک کند چیست؟

زندگی شاد

پاسخ به این سوال به شما اجازه می‌دهد تا به هدفتان برسید و با کنترل وظایف روزانه مانع از نابودی توانائی‌های روزانه شما در رسیدن به هدفتان می‌شود. یک زنگ هشدار، برای نوشتن سه تا از بزرگ‌ترین اهدافتان برای روز بعد قبل از خروج از دفتر تنظیم کنید.

 

2- تحرک داشته باشید.

سلامتی شما مانند سر یک هشت‌پا است. بدون سر، شاخک‌ها قادر به انجام توانائی‌های خود نیستند. بعد از یک روز سخت در محل کار، تمرینات رفع آشفتگی‌های موجود در سر، کاهش استرس و در نتیجه ایجاد فضاهای جدید برای تفکرات و افکار مثبت موثر خواهد بود.

یک تمرین بدن‌سازی 30 دقیقه‌ای سریع، 2 کیلومتر پیاده روی در پارک، کلاس ریلکسیشن یوگا، یا حتی یک فعالیت اجتماعی مانند انجام حرکات موزون و هر نوع حرکت، تجربه ترشح اندرفین (endorphins) مثبت ناشی از ورزش را برای شما فراهم می‌کند.

اینکه کارآفرینان موفق، بسیار زودتر از متوسط افراد دیگر از خواب بیدار می‌شوند، حتی اگر دیرتر از سایرین بخوابند، ساعات اولیه روز خود را به عادات و فعالیت‌هایی که حالشان را خوب می‌کند اختصاص می‌دهند، خودشان را برای یک روز خوب آماده می‌کنند، انرژی، خلاقیت و آرامش خود را رها می‌کنند و این کار به آن‌ها برای شروعی خوب و با انگیزه و پرشور و شوق کمک خواهد کرد. باید قبول کنیم که این عادات بی‌دلیل نیست به همین علت یک شروع قدرتمند در صبح می‌تواند در تمام طول زندگی‌تان جاری شود؛ اما چیزهای دیگری نیز وجود دارد که با انجام آن‌ها شما می‌توانید نتیجه کارتان را دو برابر ببینید و به شما اجازه می‌دهد که عادات موفق‌تری بسازید، مانند: داشتن یک آیین مذهبی شبانه موفق؛ چیزهایی وجود دارند که شما می‌توانید بعد از بیدار شدن انجام دهید، کارهایی که مثبت، سازنده و سالم هستند. همچنین چیزهایی هم وجود دارند که شما می‌توانید قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

راز زندگی شاد

من معتقدم که آنچه به‌عنوان عادات شبانه باعث می‌شوند که شما خواب راحتی داشته باشید، می‌توانند عاملی باشند که مشکلات روزانه را پشت سر بگذارید و ذهنتان را خالی کنید در نتیجه می‌توانید برای روز بعد آماده شوید و ایده‌هایی برای کار و زندگی‌تان بدهد؛ بنابراین آنچه قبل از رفتن به رختخواب انجام می‌دهید اهمیت زیادی دارد. اگر بتوانید ذهنتان را کنترل کرده و بیست دقیقه را به مراسم شبانه اختصاص دهید که شامل برخی عادات شبانه قوی باشد می‌توانید موفقیت فردایتان را از شب قبل تضمین کنید.

در ادامه چیزهایی که شما نیاز دارید وجود دارد؛ عادات شبانه‌ای که شما را برای یک خواب بهتر در شب و داشتن روزی موفق کمک می‌کند.

الف) روز خود را ارزیابی کنید.

ارزیابی روزانه شما در شب تنها 5 دقیقه وقت شما را می‌گیرد اما می‌تواند تاثیر شگرفی در رشد شخصیتی شما داشته باشد. بسیاری از مردم فقط تلاش می‌کنند تا موقعیت خود را بهتر کرده و بیشتر به دست بیاورند و حتی اگر آن‌ها هر روز کارها و اقدامات بسیاری انجام دهند، تمام روز فعال باشند و تحرک داشته باشند، باز هم هنوز نمی‌دانند که همه کارها را درست انجام داده‌اند. حقیقت این است که ممکن است شما فکر کنید که پربار بوده‌اید درحالی‌که شما ساعات روزتان را صرف فعالیت‌های بیهوده، عادات بد، تعلل و گرفتن تصمیماتی که می‌تواند به‌صورت خودکار باشد، نموده‌اید. برای تغییر آن، هر روزتان را در شب ارزیابی کنید بنابراین می‌توانید ببینید که چه کارهایی را انجام داده و چه کارهایی را انجام نداده‌اید. چیزهایی که شما باید بررسی کنید: آنچه انجام داده‌اید و آنچه انجام نداده‌اید، احساستان نسبت به آن (روز)، اینکه آیا می‌توانید کارهایتان را در زمان کمتری انجام دهید و چگونه؟ آیا پربار بوده؟ کارهایی که انجامشان ضروری یا فوری نبوده‌اند، اولویت‌بندی، اینکه چه تغییری باید انجام دهید تا فردایتان سازنده‌تر باشد.


زندگی آرام

ب) کارهای فردایتان را هم اکنون یادداشت کنید.

 این عادت، انجام کارها را برای شما آسان‌تر می‌کند زیرا شما می‌دانید در طول روز چه کارهایی باید انجام دهید. مطمئن شوید که موارد زیر را برای عملکرد بهترتان در نظر گرفته‌اید: کارهایی که فردا باید انجام دهید، کارهای کم‌اهمیتی‌تری مثل دیدار یا تلفن به یک دوست. عادات و کارهای روزانه مثل خرید مواد غذایی، تمیز کردن خانه و یا شروع یک کار جدید، مهم‌ترین کارهایتان در طول روز، کارهایی که انجام آن‌ها برای مدت طولانی به بعد موکول کرده‌اید (شاید نیازی به کامل کردن آن کار نداشته باشید اما بهتر است که آن را در لیست خود قرار دهید زیرا ممکن است بتوانید کاری برای آن انجام دهید)، کارهایی که نباید انجام دهید (عادت بدی که ممکن است شما بخواهید آن را دیگر انجام ندهید).

 همه این‌ها به شما این احساس را می‌دهد که فردا مجبور به انجام چه کارهایی هستید و این برای شما آسان‌تر خواهد بود که زمانی را برای انجام هر کدام از آن‌ها اختصاص دهید، البته ممکن است کارهای دیگری هم در ذهنتان داشته باشید که آن‌ها را هم نباید فراموش کنید.

میتوانید یک نگاهی هم به «9 رفتاری که از افراد دارای عزت‌نفس سر نمی‌زند» بیندازید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر