ماهان شبکه ایرانیان

۹ بازیگر مشهور که زندگی مشترک طولانی داشتند

اکثر افراد تصور می‌کنند که هنرمندان نمی‌توانند والدین خوبی برای فرزندانشان باشند و آن‌ها را از روی نمونه‌هایی مثل جان مایر (خواننده‌ی آمریکایی) و جک وایت (موزیسین آمریکایی) قضاوت می‌کنند. این روز‌ها، فضاهای مجازی و مطبوعات، پر است از صحبت درباره‌ی عملکرد بد فلان بازیگر و فلان خواننده به‌عنوان یک پدر و یا مادر.

 اکثر افراد تصور می‌کنند که هنرمندان نمی‌توانند والدین خوبی برای فرزندانشان باشند و آن‌ها را از روی نمونه‌هایی مثل جان مایر (خواننده‌ی آمریکایی) و جک وایت (موزیسین آمریکایی) قضاوت می‌کنند. این روز‌ها، فضاهای مجازی و مطبوعات، پر است از صحبت درباره‌ی عملکرد بد فلان بازیگر و فلان خواننده به‌عنوان یک پدر و یا مادر.

برای اینکه نظر شما تغیر کند، می‌خواهیم چند نمونه از هنرمندانی که والدین خوبی برای فرزندانشان بوده‌اند را به شما معرفی کنیم. این افراد مسلما همسران خوبی هم برای یکدیگر بوده‌اند. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

پاول نیومن

همسر بازیگران مشهور

عموما ازدواج دوم هنرمندان، با همکاران جوان‌ترشان، مدت زیادی به طول نمی‌انجامد؛ اما زندگی مشترک «پاول نیومن» و «جووان وودوارد»، یکی از موفق‌ترین ازدواج‌های هالیوود به‌حساب می‌آید. این دو نفر برای اولین بار همدیگر را در سال 1953 دیدند و در سال 1957، در هنگام فیلم‌برداری فیلم تابستان داغ (Hot Summer)، با هم همکار شدند و بعد از مدتی تصمیم گرفتند که با هم ازدواج کنند. حاصل این ازدواج پنجاه ساله سه دختر است. این زوج در ده فیلم با یکدیگر همکاری کردند. پاول در مراسم فارغ‌التحصیلی دخترشان «کلیی» از دانشگاه در سال 1990 گفت که «جووان» مشوق او برای شرکت در مسابقات ماشین رانی بوده است. جووان هم همراه دخترشان از همان دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بود.

پاول توماس اندرسون

ازدواج بازیگران مشهور

فقط گذشت زمان می‌تواند مشخص کند که پیوند دوباره‌ی «پاول اندرسون»، کارگردان هالیوودی و «مایا رادولف» هم به‌اندازه‌ی ازدواج «پاول نیومن» با دوام است یا خیر اما رسانه‌ها معتقدند که این اتفاق خواهد افتاد و دلایلشان هم یکی تمایل «مایا رودولف» و دیگری چهار فرزند این زوج و خانه‌ی آن‌ها در تارزانا (Tarzana) (یکی از محله‌های لس‌آنجلس) است. این موضوع در مصاحبه‌ی «مارک مارون» که یکی از هیجان‌انگیزترین مصاحبه‌هایی است که تا به حال شنیده شده است، مطرح شد. پیشنهاد می‌کنیم این مصاحبه را از دست ندهید.

جان گرگوری دن

بازیگران مشهور

در سال 1987، عکسی از «جان دن» و همسرش «جووان دیدیون»، در روزنامه‌ی نیویورک تایمز (New York Times) منتشر شد. در مقاله‌ای که این روزنامه در مورد جان منتشر کرده بود، به شهرت کمتر او نسبت به همسرش اشاره شده بود و طرفداران جان را بسیار ناراحت کرد. این قضیه باعث شد که از محبوبیت جووان دیدیون کم بشود. جان دن، نویسنده و منتقد و فیلم‌نامه‌نویس مطرحی بود که طی چهل سال زندگی مشترک با جووان دیدیون، همکاری زیادی با او داشت. جان و جووان هر دو نویسنده بودند و به کمک یکدیگر آثار ماندگار زیادی مانند فیلم‌نامه‌ی فیلم وحشت در نیدل پارک (The Panic in Needle Park) را به وجود آوردند. این فیلم، دومین فیلم «آل پاچینو بود» و فروش بالایی داشت. مرگ جان دن، در سال 2003 تاثیر بدی روی جووان داشت و او را بسیار ناراحت کرد.

کریستو و ژان کلود

بازیگران مشهور

این دو نفر، یک زوج بسیار هنرمند و خلاق ساخته‌اند و نمادی برای پشتیبانی از یکدیگر به‌حساب می‌آیند. کریستو و ژان، هنر و خلاقیت خود را پا به پای یکدیگر تقویت کردند تا اینکه در حال حاضر، از بهترین‌های دنیای هنر به حساب می‌آیند. هر چند که ازدواج این دو نفر در سال 1961، شروع زیبایی نداشت (ژان کلود در حالی که از کریستو باردار بود با مرد دیگری ازدواج کرد، اما این مرد بعد از اینکه قضیه را فهمید، ژان را ترک کرد) اما ژان و کریستو، با کمک یکدیگر، هنر مخصوص به خود را در زمینه‌ی زیست محیطی گسترش دادند و آثار زیادی مانند چترها (The Umbrellas)، دروازه (The Gates) و رایشتاک در هم پیچیده (Wrapped Reichstag) را به وجود آوردند. جالب است بدانید که ژان و کریستو، در یک روز (13 جون 1935) متولد شده‌اند.

آلیس بی. تکلاس

بازیگران قدیمی هالیوود

آلیس تکلاس، همسر گرترود استین، رمان نویس و شاعر آمریکایی بود. او «گرترود» را برای اولین بار در نمایشگاهی که از وسایل «وودی آلن» برپا شده بود، دید. بعد از این دیدار، در 39 سال زندگی مشترک، آلیس همیشه پشتیبان خوبی برای گرترود استین بوده است و این احتمالا دلیلی است بر اینکه آلیس تا بعد از مرگ استین در سال 1946، نوشته‌های خودش را منتشر نکرده بود. این نوشته‌ها شامل خاطرات او و همچنین یک کتاب دستور آشپزی بسیار معروف است.

اوسی دیویس

ازدواج بازیگران مشهور

دیویس و همسرش روبی دی، در سال 1948 با هم ازدواج کردند و تا سال 2005 که دیویس از دنیا رفت، با هم ماندند. این زوج که یک زندگی‌نامه‌ی مشترک نوشته‌اند، صاحب سه فرزند هستند و همیشه سعی می‌کردند که بهترین والدین برای فرزندشان باشند. این زوج، از فعالان حقوق مدنی و سیاسی بودند و علاوه بر نویسندگی، فعالیت‌های سیاسی زیادی از جمله امضای طوماری برای پایان دادن به جنگ عراق، انجام داده‌اند.

لئونارد ولف

ازدواج بازیگران مشهور

لئونارد ولف، رمان نویس و فعال سیاسی و تاسیس کننده‌ی شرکت هوگارت پرس (Hogarth Press) بود و تا سال 1946 با همکاری «جان لهمن» این شرکت را اداره می‌کرد. نکته‌ی قابل توجه در زندگی او و همسرش ویرجینیا، ولف این است که ویرجینیا، سال‌های زیادی از زندگی مشترکشان را به بیماری روانی دچار بود و لئونارد در تمام این سال‌ها از همسرش پشتیبانی می‌کرد. در نهایت ویرجینیا خودکشی کرد اما در نامه‌ی خودکشی‌اش نوشته: «اگر کسی قادر به نجات من باشد او لئونارد است.»

جورج هنری لویس

ازدواج بازیگران مشهور

لویس، هیچ وقت با عشق زندگی‌اش، «مری آن ایوانز» که به نام هنری جرج الیوت (نویسنده‌ی مشهور) شناخته می‌شد ازدواج نکرد. لویس همسری به نام «آنگس» داشت و نمی‌توانست از او طلاق بگیرد زیرا آگاهانه گواهی تولد فرزندی را که می‌دانست از او نیست امضا کرده بود و عملا پدر فرزند «آنگس» به حساب می‌آمد. جورج لویس، فیلسوف و منتقد ادبی و حامی «جورج الیوت» در نوشته‌هایش بود. در واقع تشویق لویس بود که باعث شد الیوت، از روزنامه نگاری به نویسندگی داستان برسد و اکنون به عنوان یکی از داستان نویسان معروف قرن 19 شناخته شود.

مایکل چابون

ازدواج بازیگران مشهور

مایکل، رمان نویس مشهور و یکی از طرفداران حقوق برابر زن و مرد در قرن 21 است. او و همسرش «آیلت والدمن»، زندگی مشترک خود را 22 سال پیش آغاز کرده‌اند و اکنون صاحب چهار فرزند هستند. «آیلیت» تصمیم گرفته بود که بعد از تولد فرزندانشان، در خانه بماند و یک مادر خانه‌دار شود اما بعد از مدتی، کار خود را به‌عنوان نویسنده و مقاله نویس و نویسنده‌ی برنامه‌های تلویزیونی شروع کرد. شغل آیلت ما را به دیدن آثار بیشتری از مایکل امیدوار کرده است.

می توانید سری هم به «10 فیلم شگفت آور از 10 فیلم‌ساز محبوب [قسمت اول]» بزنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان