۷ کاری که هرگز نباید با پوستتان انجام دهید

از جمله بدترین راه های مراقبت از پوست، که ما گاهی اوقات و به طور ناخواسته با پوستمان انجام می‌دهیم این است که یادمان می‌رود قبل از خوابیدن آرایشمان را پاک کنیم، بدون اینکه ضد آفتاب بزنیم زیر نور خورشید می‌رویم یا زیاد غذاهای سرخ کردنی می‌خوریم

از جمله بدترین راه های مراقبت از پوست، که ما گاهی اوقات و به طور ناخواسته با پوستمان انجام می‌دهیم این است که یادمان می‌رود قبل از خوابیدن آرایشمان را پاک کنیم، بدون اینکه ضد آفتاب بزنیم زیر نور خورشید می‌رویم یا زیاد غذاهای سرخ کردنی می‌خوریم. اما اکنون زمان آن رسیده است که با علت برخی التهاب‌ها و جوش‌های‌ صورتتان بیشتر آشنا شوید پس در ادامه با بنیتا همراه باشید.

1- صورتتان را لمس نکنید

لمس صورتCredit: Byrdie

لمس کردن صورت بیشتر از هر کار دیگری می تواند باعث بروز جوش شود. زیرا شما با این کار باکتری‌های موجود روی دستتان را به صورتان منتقل می‌کنید و باعث بروز ناخواسته‌ی آکنه مخصوصا روی پوست اطراف دهان می‌شوید. صبح اول وقت بعد از اینکه از کرم روزانه مراقبت از پوست استفاده کردید و آرایش کردید دیگر نباید به پوستتان دست بزنید مگر زمانی که بخواهید صورتتان را شسته و آماده خوابیدن شوید.

2- بدون استفاده از کرم ضد آفتاب زیر نور خورشید نروید

کرم ضد آفتابCredit: Byrdie

نور خورشید نه تنها باعث هیپرپیگمانتاسیون یا تغییر رنگ پوست می‌شود بلکه باعث چین و چروک نیز می‌شود. همچنین باعث می‌شود پوستتان قابلیت ارتجاعی خودش را نیز از دست بدهد. بنابراین یکی از دلایل مشاهده‌ی منافذ بزرگ روی پوست، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بدون استفاده از کرم ضد آفتاب است. شما هر روز و حتی در زمستان هم به کرم ضد آفتاب نیاز دارید. همچنین اگر در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستید باید از کلاه لبه دار استفاده کنید.

3- پوستتان را لایه برداری کنید

لایه برداریCredit: Byrdie

پوست شما بزرگترین اندام بدنتان است و باید به صورت داخلی و خارجی تحت مراقبت قرار بگیرد. پوست‌های مرده روی سطح پوست قرار می‌گیرند و همین باعث بسته شدن منافذ پوست و در نتیجه گرفتگی پوست می‌شود. بنابراین به یاد داشته باشید که 1 یا 2 بار در هفته، بسته به نوع پوستتان، باید صورتتان را لایه برداری کنید تا چهره‌تان تمیز و شاداب شود. با انجام این روند پوستتان پر جنب و جوش، جوان و پرانرژی می‌شود.

4- سیگار نکشید

سیگارCredit: Byrdie

گذشته از مواد سرطان زایی که با سیگار کشیدن استنشاق می‌کنید، دود آن وارد پوست شما شده، منافذ را می‌بندد و باعث بروز جوش‌های سر سیاه می‌شود. همچنین سیگار کشیدن روی لب بالاییتان چین و چروک ایجاد می کند.

5- غذاهای فرآوری شده نخورید

غذاهای فرآوری شدهCredit: Byrdie

استفاده از غذاهای فرآوری شده و فست فود باعث می شود که روی مواد تشکیل دهنده‌ی غذایی که می‌خورید، نتوانید هیچ نظارتی داشته باشید. شما نمی‌دانید که چه مواد غذایی را وارد بدنتان می‌کنید و این مواد چه تاثیری روی پوست شما دارند. خوردن غذاهای کامل مانند سبزیجات، میوه، گوشت، ماهی، غلات و حبوبات که در منزل درست می‌شوند دارای خواص بی‌شماری بوده و سیستم بدنتان را تنظیم می‌کنند. اگر مستعد جوش زدن هستید محرک‌های خاصی مانند شکر، لبنیات و فست فود می‌توانند شرایط را برای شما بدتر کنند بنابراین با یک متخصص تغذیه مشورت کرده و از او کمک بگیرید.

6- استرس نداشته باشید

استرسCredit: Byrdie

استرس‌های محیطی و احساسی باعث می‌شوند پوستتان عملکرد خوبی نداشته باشد و به صورت جوش، التهاب و زردی خودش را نشان دهد. باید سبک زندگی خودتان را تغییر بدهید و استرس خودتان را کنترل کنید. فکر کردن به مسائلی مانند نزدیک شدن به زمان تحویل پروژه، سخنرانی، سفر، ناراحتی و خوب نخوابیدن فاکتورهایی هستند که عملکرد پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

7- بیش از اندازه از نمک، شکر، لبنیات و کافئین استفاده نکنید

نمک شکر لبنیات کافئینCredit: Byrdie

استفاده بیش از حد از هر چیزی می‌تواند شما را از تعادل زندگی، عشق، کار، خانواده و حتی پوست خارج کند. اگر به رژیم غذایی خود اهمیت می‌دهید باید با یک متخصص تغذیه مشورت کرده تا با شناسایی محرک‌ها مانع از ابتلا به پیری زودرس شوید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان