معرفی خانم های موفق ایرانی در سراسر دنیا؛ پردیس ثابتی

همه ی خانم‌های جوان دوست دارند در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به موفقیت برسند و لازمه‌ی رسیدن به آن، داشتن هدف مشخص، اعتماد به نفس و تلاش فراوان است

همه ی خانم‌های جوان دوست دارند در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به موفقیت برسند و لازمه‌ی رسیدن به آن، داشتن هدف مشخص، اعتماد به نفس و تلاش فراوان است. همانطور که می‌دانید مسیر رسیدن به موفقیت سخت است به گونه‌ای که بسیاری از افراد در نیمه‌های راه از رسیدن به اهدافشان دست می‌کشند و همه چیز را رها می‌کنند. اما باید بدانید که شما در این مسیر تنها نیستید و می‌توانید با الهام گرفتن از داستان زندگی افراد موفق، مسیر را برای خودتان هموار کنید. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چون خانم هستید نمی‌توانید بعضی از کارها را انجام دهید؟ ما در این سری از مجموعه مقالات سعی داریم تا با معرفی خانم‌های موفق ایرانی در سراسر دنیا، طرز تفکر شما را تغییر بدهیم و نشان دهیم که با داشتن یک روحیه‌ی تسلیم ناپذیر می‌توانید به همه‌ی اهداف خود در زندگی برسید. در این قسمت زندگینامه‌ی خانم پردیس ثابتی، یکی از 8 نابغه‌ی عصر نوین در جهان را به شما معرفی می‌کنیم، پس در ادامه با بنیتا همراه باشید.

پردیس ثابتیCredit: The New York Times

تحصیلات

پردیس ثابتی در سال 1354 در تهران متولد شد. مادر او آمریکایی و پدرش ایرانی است. آن‌ها در سال 1357 به آمریکا مهاجرت کردند. او در کودکی آرزو داشت صاحب یک مغازه‌ی گل فروشی، نویسنده‌ی رمان یا دکتر شود. آرزوی او محقق شد و او در سال 1379 لیسانس زیست شناسی خود را از موسسه‌ی فناوری ماساچوست دریافت کرد. سپس دکترای ژنتیک را در سال 1381 از دانشگاه آکسفورد دریافت کرد و مدرک دکترای پزشکی خود را در سال 1385 از دانشکده پزشکی هاروارد گرفت.

پردیس ثابتیCredit: Pinterest/@flickr

فعالیت‌های شغلی

او اکنون استادیار دانشگاه هاروارد است و سرپرستی گروه محققان مطالعه‌ی ژنوم انسان و کروموزوم‌های موجود در ویروس ابولا را بر عهده دارد.  عکسی که در بالا از او مشاهده می کنید از  مجموعه سخنرانی‌های برجسته‌ی دانشگاه MIT در زمینه تحقیقات انجام شده برای دانش آموزان دبیرستانی است.

پردیس ثابتی
Credit: Iran-times

فعالیت‌های تحقیقاتی

او به دنبال درک روشنی از چگونگی تکامل ژنوم انسانی است و همچنین تغییراتی را در دو ژن جمعیت مردم آسیا شناسایی کرده است که در شکل گیری غدد ریز مویی و غدد تولید کننده‌ی عرق بدن نقش زیادی دارند. پردیس ثابتی و محققانی که او را در این زمینه همراهی می‌کنند به دنبال ارائه‌ی روشی هستند که نشان می‌دهد چه عواملی در ژنوم انسانی دارای اهمیت است. وی در بخشی از تحقیقات خود، در قالب تیمی از دانشمندان بین المللی، با استفاده از این روش، ابزار ژنومیک مدرنی ارائه کرده است تا با استفاده از آن به جستجو در زیست شناسی انگل مالاریا بپردازد؛ تا بتواند آن را در مناطق مستعدی همچون آفریقا ریشه کن کند. او همچنین گفته است که ما همواره از این نکته در تعجب و حیرت بود‌ه‌ایم که چرا برخی از افراد به بیماری‌هایی همچون مالاریا مبتلا می‌شوند اما برخی مصونیت دارند، و هم اکنون یکی از مهمترین تمرکزهایش کار بر روی ژنوم مالاریا و ایدز یا (HIV) است. آن‌ها به دنبال این هستند که دریابند چگونه می‌توان با اعمال تغییراتی در ژنوم انسانی تمامی افراد را در برابر بیماری‌های مختلفی نظیر مالاریا مصون کرد.

این محقق ایرانی مولف بیش از 20 عنوان مقاله‌ تخصصی در عرصه تکامل انسانی است و در عین حال از کارشناسان و متخصصان تاثیرگذاری در عرصه‌ی تکامل انسانی و بیماری‌های واگیردار محسوب می‌شود. وی یکی از سرشناس‌ترین محققان آمریکا در زمینه بررسی ژنوم مالاریا است.

پردیس ثابتی
Credit: Emaze

زندگی شخصی

پردیس ثابتی در سال 1391 با جان رین (John Rinn) استادیار زیست شناسی و سلول‌های بنیادی دانشگاه هاروارد ازدواج کرد. او خواننده، نوازنده و ترانه‌سرای یک گروه راک به نام هزار روز (Thousand days) است و گروه موسیقی آن‌ها تا به حال سه آلبوم منتشر کرده‌ است و از طرف مجله‌ی بیلبورد مورد قدردانی قرار گرفته است.

او در بچگی و در دوران دانشگاه به ورزش تنیس علاقه‌ فراوانی داشت اما اکنون در اوقات فراغت خود والیبال بازی می‌کند و عضو تیم والیبال تابستانی دانشگاه هاروارد است.

پردیس ثابتیCredit: The New York Times

موفقیت‌ها و جوایز

  • پردیس ثابتی سومین زن در تمام تاریخ است که با معدل 100 و مدارج کامل از مدرسه‌ی پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا فارغ‌ التحصیل شده است.
  • وی بعنوان یکی از سرشناس‌ترین محققان آمریکا در زمینه‌ی بررسی ژنوم مالاریا، از بنیاد بیل و ملیندا گیتس بالغ بر 2 میلیون دلار بودجه‌ی تحقیقاتی دریافت کرده‌ است.
  • او اخیرا نیز به عنوان یکی از 100 چهره‌ی نابغه‌ی جهان از سوی گروه بین‌المللی (Creators Synectics) معرفی شده‌است.
  • شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز در سال 1386 از او به عنوان «یکی از 8 نابغه‌ای که دنیای ما را متحول خواهند ساخت» یاد کرده ‌است.
  • همچنین او در سال 1391 جایزه‌ی نبوغ آمریکایی مجله‌ی اسمیتسونین در رده‌ی علوم طبیعی را دریافت کرد.
  • نام او در بین ٢٢ نفر محققی است که مجله تایم از چهره‌های برتر جهان، در کنترل و تحقیق درباره بیماری ابولا تهیه کرده است.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخمهندس علی | 1397/11/19 - 09:49
پدر این خانم ، پرویز ثابتی می گوید زنش ایرانی بوده است آنوقت شما می نویسید مادر این خانم امریکائی بوده است !!!!؟؟؟ تا کی دروغ سر هم می کنید و به خورد مردم می دهید !؟ مادر این خانم اهل مشهد بوده اند
ارسال نظر
پیشخوان