عجیب ترین برج ها و سازه های جهان [قسمت دوم]

همان‌طور که به یاد دارید گفتیم که اگر شما کمی حوصله‌تان سر رفته است حتما می‌دانید که برای رهایی از این شرایط باید به دنبال چیزهای عجیب و غریب و سرگرم کننده بروید

همان‌طور که به یاد دارید گفتیم که اگر شما کمی حوصله‌تان سر رفته است حتما می‌دانید که برای رهایی از این شرایط باید به دنبال چیزهای عجیب و غریب و سرگرم کننده بروید. به نظر شما وجوه اشتراک عجایب 7 گانه چیست؟ چه چیزی از این عجایب است که همه آن‌ها را خاص کرده است؟ آیا به معماری علاقه دارید؟ چه چیزهایی درباره ان میدانید؟ چقدر درباره معماری برج‌ها و سازه‌های ساخته دست بشر اطلاع دارید؟ برخی از این برج‌ها با الهام از طبیعت و جهان هستی ساخته‌شده‌اند، برخی بسیار بسیار بلند و برخی نیز معماری بسیار عجیبی دارند؛ مثلا بزرگ‌ترین سازه اهرام ثلاثه مصر نیز به نام خوفو برای مدت 4000 هزار سال، عنوان بلندترین بنای دنیا را در اختیار داشت یا برای نمونه هیولای رودس 33 متر ارتفاع داشت و با غرور بر فراز دریای مدیترانه قد بر افراشته بود تا اینکه یک زلزله این سازه برنزی را به زانو درآورد. خب حرف از سازه‌های قدیمی شد ولی وقتی‌که حرف از بناهای غول‌پیکر و عجیب‌وغریب می‌رسد، مهندسی مدرن و یا علم مهندسی 100 یا 200 سال قبل یک گام جلوتر است. امروز در بنیتا می‌خواهیم درباره دسته سوم بحث کنیم و با یک ماجراجویی کوچک سری به اقصا نقاط جهان بزنیم و برج‌های عجیب‌وغریب را برای شما معرفی کنیم.

ساختمان در حال رقص (جمهوری چک)

برج‌های شگفت‌انگیز

ساختمان در حال رقص یکی از زیباترین بناهای دنیاست که در جمهوری چک واقع‌شده است. تاریخ ساخت آن به سال 1992 میلادی برمی‌گردد. ساخت این بنا در نزدیکی یک رودخانه به نام مولداو شروع شد و پس از 4 سال به پایان رسید. این بنا حاصل معماری چشم نواز ولادومیلونیک «Vlado Milunic» است. این بنا در جمهوری چک با نام بنای رقصان معروف است و یک نماد هم برای مردم این کشور محسوب می‌شود. آخرین رئیس‌جمهور چک اسلواکی واکلاو هاول دستورطراحی و ساخت مجموعه‌ای مسکونی در این زمین که از زمان تخریب خالی از سکنه باقی مانده بود را به آقای ولادومیلونیک (Vlado Milunic) داد، این معمار هم وطن ایشان بود. ابتدا قرار شد که این زمین در اختیار بانک ING گذاشته شود تا بازسازی با سرمایه‌ی این بانک صورت بگیرد. مسئولین بانکی نیز تصمیم گرفتند بنایی شاخص و منحصربه‌فرد برای پراگ در این زمین احداث گردد و یک نماد با ارزش برای کشورشان محسوب شود. در همین راستا از ملونیک خواستند تا از یک معمار بین المللی برای طراحی این بنا دعوت به همکاری کند. یک معمار به نام فرانک گری همکار آقای ولادومیلونیک (Vlado Milunic) در انجام این پروژه شد. برای رسیدن به هدف کارفرما بودجه‌ی نامحدودی در اختیار طراحان قرارداد.

برج‌های شگفت‌انگیز

این بنا شکلی بسیار عاشقانه دارد و رقص یک عاشق و معشوق را در ذهن تداعی می‌کند و با القای یک رقص نرم به بیننده، او را به رقص فرا می‌خواند. به این بنا «گینگر و فرد» هم می‌گویند. این نام از یک زوج رقاص آمریکایی، در فیلمی به همین نام اثر فدریکو فلینی 1986، برگرفته شده است. این بنا هم اکنون نماد شهر پراگ جمهوری چک است. جالب است بدانید که شمایل این خانه بر روی سکه هم توسط بانک ملی این کشور نقش بسته است.

در بالای این ساختمان هم یک سالن غذاخوری برایتوریست‌ها وجود دارد که آن‌ها می‌توانند در هنگام میل کردن غذا به رودخانه هم نگاه کنند. این سالن طوری در طبقه آخر ساخته شده است که یک فرد آن را به شکل کلاه روی ساختمان رقصنده می‌بیند.

کفش غول‌پیکر، پنسیلوانیا

برج‌های شگفت‌انگیز

یک نگاهی به ساختمان بیندازید! در نگاه اول خیلی عجیب و ساده به نظر می‌رسد. این سازه که به کفش غول‌پیکر معروف است در ایالات‌متحده و در حومه پنسیلوانیا واقع‌شده است. در نگاه اول شاید فکر کنید که در بافت این خانه از سنگ استفاده شده است، ولی این‌طور نیست و در اصل از تکه چوب‌هایی به‌هم‌پیوسته این ساختمان بنا شده است و بر روی تکه چوب‌ها نیز برای پوشش از سیمان استفاده کرده‌اند. یکی از مالکان فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پنسیلوانیا و مریلند به نام ماهلون ام. هینز «Mahlon M. Haines» صاحب این خانه شگفت انگیز است. او یک چکمه کهنه را در جلوی معمار خود قرار داده است و از وی خواسته تا یک‌خانه شبیه به آن چکمه برای وی درست کند. پنجره‌های این خانه اسرارآمیز از شیشه‌های رنگی تزیین‌شده استفاده می‌کند.

 خانه کج، لهستان

برج‌های شگفت‌انگیز

در تصویر بالا یک بنای کج‌ومعوج را می‌بینید که در کشور لهستان واقع‌شده است. ظاهرا قرار بوده که ساختمان به شکل یک اژدها در بیاید، ولی با توجه به سختی کار کمی پروژه تغییر کرده است. این بنا توسط شرکت معماری زوتیسکی زالسکی طراحی‌شده است؛ که آن‌ها نیز در این طراحی از معماری جنوب غرب اروپا یعنی اسپانیا الهام گرفته‌اند.

برج‌های شگفت‌انگیز

این ساختمان با توجه به شکل گیج‌کننده آن در روز، می‌تواند با فرا رسیدن شب فضای اسرارآمیزی را ایجاد کند. وقتی که شب می‌شود و چراغ‌های این ساختمان روشن می‌شوند، فضایی بسیار خیالی در اطراف آن شکل می‌گیرد. این فضای رویایی برای بسیاری از افراد چشم نواز و دل‌انگیز است که خیلی‌ها حاضر شده‌اند از کشورهای دور برای حس کردن این فضا تا شمال اروپا بیایند. این ساختمان در حال حاضر تبدیل به یک مرکز خرید شده است و رستوران‌هایی نیز برای پذیرایی از افراد در ان تعبیه‌شده‌اند. تاریخ ساخت این سازه به سال 2004 میلادی برمی‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم حتما یک سری به این بنای باشکوه 4000 متر مربعی بزنید.

 قسمت قبل را در « عجیب ترین برج ها و سازه های جهان [قسمت اول]» ببینید.

 

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر