این طور که به نظر میرسد، شرکت بازیسازی کپکام سفت و سخت مشغول ساخت قسمت بعدی مجموعه بازیهای «دویل می کرای» (Devil May Cry) است. شایعهای تازه از سوی یکی از کاربران فرومهای سایت ResetEra منتشر شده است؛ شایعهای که اطلاعات دویل می کرای 5 را تمام و کمال در اختیار افراد قرار میدهد. کاربری که این اطلاعات را منتشر کرده، گفته است که اگر اطلاعاتش غلط از آب درآمدند، حاضر است برای همیشه از فرومها بن شود.
گفته شده که دویل می کرای 5، پروژهی مخفیانهای است که «هیدهآکی ایتسونو» (Hideaki Itsuno) چند سالی است روی آن کار میکند. ایتسونو کارگردان دویل می کرای 2، دویل می کرای 3 و دویل می کرای 4 است.
در ادامه تمام اطلاعاتی که دربارهی دویل می کرای 5 منتشر شده است را برای شما قرار دادهایم. در نظر داشته باشید که ممکن است هیچ کدام از این اطلاعات صحت نداشته باشند. با این حال، این موضوع را هم در نظر بگیرید که یکی دو هفتهی پیش، منبع دیگری هم از وجود دویل می کرای 5 صحبت کرده بود.
مراحل ساخت و زمان عرضه
- کپکام تصمیم دارد بازی را در سال مالی 2019 عرضه کند. سال مالی 2019 بین آوریل 2018 تا مارس 2019 است. در ابتدا قرار بوده که بازی در نوامبر سال 2018 عرضه شود، ولی اخیرا در کپکام صحبتهایی شده است تا عرضهی بازی را تا اوایل سال 2019 به عقب بیاندازند.
- قرار بود تا دویل می کرای 5 در مراسم PlayStation Experience 2017 رونمایی شود. با این حال، پس از بازخورد بدی که سونی از کنفرانس E3 2017 خود گرفت، این شرکت تصمیم گرفت تا کنفرانس E3 2018 خود را پربار کند. در نتیجه رونمایی از دویل می کرای 5 احتمالا در سال 2017 صورت نخواهد گرفت.
- برنامهای برای عرضهی یک دموی قابل بازی، پیش از عرضه وجود دارد.
- دو سال است که مراحل ساخت دویل می کرای 5 شروع شده و به هنگام عرضهی بازی، سه سالی از شروع تولید آن گذشته است. تا به حال ساخت هیچ بازی دیگری در این مجموعه، سه سال طول نکشیده. مراحل پیشتولید بازی از سال 2015 و زمان عرضهی Devil May Cry 4 Special Edition شروع شدند. توسعهی بازی هیچ مشکلی نداشته و همه چیز به خوبی در این دو سال پیش رفته است.
- کپکام برای عرضهی دویل می کرای 5 قراردادی با سونی دارد. سونی مبلغی به کپکام داده است، ولی رقم و دلیل پرداخت آن مشخص نیست. ممکن است بازی محتوای انحصاری برای پلیاستیشن4 داشته باشد. از طرفی هم ممکن است بازی کاملا در انحصار کنسول پلیاستیشن4 باشد. در هر صورت بازی در یکی از مراسمهای سونی رونمایی خواهد شد.
- بازی یک تریلر آماده دارد که یک دقیقه و پنجاه ثانیه است. مدت زیادی از زمان تولید این تریلر میگذرد و ممکن است که به هنگام رونمایی، با اضافهی صحنههای جدیدتر طولانیترش کنند. این تریلر داستان، شخصیتها و میانپردهها را نشان میدهد و یک شهر شبیه به شهر اصلی دویل می کرای 4 هم در آن دیده میشود.
- پروژهی دویل می کرای 5 از تمام شمارههای قبلی این مجموعه، بزرگتر است.
- مجموعه زمان میانپردههای بازی، از سایر بازیهای دویل می کرای طولانیتر است.
تیم سازندهی بازی
- تیم اصلی سازندهی دویل می کرای 2 تا 4 روی قسمت پنجم کار میکند. بازی Dragon’s Dogma هم ساختهی همین تیم است.
- کارگردانی میانپردههای بازی به دست «یوجی شیمومورا» سپرده شده است. شیمومورا کارگردان اکشن فیلمهای مختلفی است. او همچنین کارگردانی میانپردههای «دویل می کرای 3»، «دویل می کرای 4» و «بایونتا» را برعهده داشته.
- «روبن لنگدون» برای بازی در نقش «دانته» بازگشته است.
- «جانی یانگ بوش» نقش «نیرو» را بازی میکند.
- نقش شخصیت «ورجیل» هم مثل گذشته به دست «دن ساثورث» افتاده است.
شخصیتها و داستان
- داستان دویل می کرای 5 دقیقا پس از دویل می کرای 4 اتفاق میافتد.
- بیش از یک شخصیت قابل بازی وجود دارد. دانته و نیرو حتما قابل بازی هستند. شخصیت سومی هم قابل بازی خواهد بود، ولی اطلاعاتی از او در دست نیست.
- دانته در جدیترین حالت خود قرار دارد و سازندگان بازی میگویند که وجههی جدیدی از این شخصیت را به تصویر کشیدهاند. دانته هنوز هم بخشی از شوخ طبعی خود را دارد، ولی داستان و اتفاقات این بار بسیار برای او مهم هستند.
- شخصیت سوم قابل بازی بسیار قدرتمند است و ممکن است کاملا جدید باشد.
- ورجیل هم در بازی وجود دارد، ولی گفته نشده که او چگونه زنده است، چون در قسمت اول او میمیرد.
- شخصیت «تریش» نقش بزرگی در دویل می کرای 5 خواهد داشت.
- نیرو و ورجیل در بخشی از بازی با هم برخورد میکنند. با اینکه این موضوع در بازی نیامده، ولی نیرو در اصل پسر ورجیل است.
- شخصیتها به صورت خودکار در بخشهایی از داستان عوض میشوند.
- «شاهزادهی تاریکی» (Prince of Darkness)، ضدقهرمان اصلی بازی است. شاهزادهی تاریکی اساسا باید «ماندس» (Mundus) باشد که قبلا هم در این مجموعه او را بارها دیدهایم.
- دویل می کرای 5 به قصهی «پسران اسپاردا» پایان خواهد داد.
روند بازی و مکانیکها
- به صورت پیشفرض روی دشمنها قفل میکنید.
- مثل تمام قسمتهای دویل می کرای (به استثنای DmC) بازی با سرعت 60 فریم در ثانیه روی کنسولها اجرا میشود.
- محیطهای بازی بسیار بزرگتر از گذشته شدهاند، ولی قرار نیست به اندازهی بازیهای دارک سولز آزادی عمل داشته باشید و گشت و گذار کنید. سازندگان بازی میخواهند کاملا غرق دنیای بازی شوید.
- ساختار مراحل و گشت و گذار در آنها بیشتر شبیه به بایونتا است، ولی خبری از کلیدزنی وجود ندارد. بازیهای دویل می کرای تا به امروز کلیدزنی (یا همان QTE) نداشتهاند.
- خط استامینا وجود ندارد.
- در بخشهایی از بازی باز مجموعهای بزرگ از دشمنان مبارزه میکنید، ولی نه به اندازهی بزرگی مبارزات Dynasty Warriors.
- بازی عناصر آنلاین دارد، ولی خبری از بخش چند نفره نیست.
- روی مکانیک جاخالی دادن بسیار کار شده است.
- انیمیشنها بسیار نرم خواهند بود. تاکید زیادی روی فیزیک لباس شخصیتها وجود دارد. مبارزات نرم و روان و از نظر بصری بسیار زیبا هستند.
- بازی دوربین دینامیک دارد و به هنگام مبارزات خیلی بزرگ، دوربین به عقب میرود تا تمام صحنه را ببینید. سازندگان بازی از سیستم دوربینی که ساختهاند بسیار خوششان آمده.
- ساختار مراحل و امتیازگیری کاملا مثل دویل می کرایهای گذشته و بایونتا است. میتوانید هر مرحله را انتخاب کنید و سعی کنید در آن رتبه بالاتری بگیرید.
- مبارزات با غولآخرها بزرگتر خواهد بود و یکی از مبارزات حتی به چند محیط مختلف کشیده میشود.
- دانته سیستم «استایل» را هنوز هم دارد. دشمنان رفتار متفاوتی به استایلهای مختلف نشان میدهند.
- استفاده از سیستم استایل راحتتر شده است. سازندگان بازی آن را تنظیم کردهاند تا به پیچیدگی دویل می کرای 4 نباشد.
- برخی استایلها برای زدن برخی دشمنان بهتر عمل میکنند.
- تعامل با محیط از تمام دویل می کرایهای گذشته بیشتر خواهد بود.
- محیط بازی کمی تخریب میشود و تغییر میکند، ولی نه به اندازهی DmC.
- با اینکه بازی محیط-باز نیست، ولی سازندگان از تجربهی ساخت Dragon’s Dogma در ساخت دویل می کرای 5 استفاده کردهاند.
اولین قسمت مجموعه بازیهای «دویل می کرای» (Devil May Cry) در سال 2001 روی کنسول پلیاستیشن2 عرضه شد. «هیدکی کامیا» این بازی را ساخته بود که پس از آن، سراغ ساخت عناوین اکشن دیگری مثل «بایونتا» رفت. آخرین بازی اصلی دویل می کرای، Devil May Cry 4 بود که در سال 2008 روی پلیاستیشن3، ایکسباکس360 و کامپیوتر عرضه شد. در سال 2012 هم شاعد عرضهی یک بازی فرعی در این مجموعه به اسم DmC: Devil May Cry بودیم که توسط استودیوی بریتانیایی «نینجا تئوری» ساخته شده بود.
مراسم PlayStation Experience 2017 در روز نهم دسامبر یک کنفرانس خواهد داشت. پیش از این مراسم و در روز هفتم دسامبر هم مراسم The Game Awards 2017 برگزار میشود. انتظار داشتیم دویل می کرای 5 در یکی از این دو مراسم رونمایی شود، ولی طبق اطلاعات بالا، ظاهرا باید تا خرداد سال آینده صبر کنیم.
از این فرصت استفاده کنید و به ما و دیگران بگویید که از دویل می کرای 5 (Devil May Cry 5) چه انتظاراتی دارید؟
منبع: Wccftech