مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با میزان خبرداد

مرگ تعداد ۷۷ نفر ناشی از حوادث کار در ۱۰ ماهه سالجاری /سقوط از بلندی بیشترین فوتی ناشی از حادثه کار

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: تعداد ۷۷ نفر بر اثر حوادث کار در ۱۰ ماهه سالجاری در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

مرگ تعداد 77 نفر ناشی از حوادث کار در 10 ماهه سالجاری /سقوط از بلندی عمده دلایل مرگ این افرادعلی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به آمار 10 ماهه فوتی‌های ناشی از حوادث کار تصریح کرد: بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در ده ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان بابل با 16 نفر، ساری و قائمشهر هرکدام با 8 مورد بیشترین و شهر‌های نکا و رامسر هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 36 نفر، برق گرفتگی با 19، اصابت جسم سخت با 17 و سایر با 5 مورد در رتبه بعدی قرار دادند. ضمن اینکه مرگ با اصابت جسم سخت 13 و برق گرفتگی 6 درصد در این این ده ماه افزایش داشتند. بر اساس تفکیک ماه نیز مرداد با 12، اردیبهشت و شهریور هر کدام با 10 مورد بیشترین و آذر با 2 موردکمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید. سنین 21 تا 40 سال با 24 مورد داری بیشترین فوتی و کمتر از 20 سال با 4 فوتی کمترین آمار را داشتند.

عباسی با بیان اینکه از تعداد 77 مورد فوتی 64 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: تعداد 7 نفر از فوت شدگان حوادث کار در ده ماه سالجاری دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت:ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست. 
 
وی خاطرنشان کرد: مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می‌شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر