اصول فنگ شویی در دکوراسیون خانه

اجرای اصول فنگ شویی کمک می کند، تا با ایجاد هماهنگی نوعی رضایت خاطر، زندگی شاد و وفور نعمت را به وجود آورید و با استفاده از این دانش اثرات انرژی منفی را در خانه و محیط کار کاهش دهید و در حفظ انرژی مثبت موثر باشید. در این مقاله با قوانین مهم فنگ شویی در دکوراسیون خانه آشنا می شوید.

اصول فنگ شویی در دکوراسیون خانه

فنگ شویی (Feng shui) یک هنر قدیمی چینی می باشد، که پیشینه آن به هزاران سال پیش در چین باستان باز می گردد، معنای لغوی آن نیز باد و آب می باشد. مفهوم فنگ شویی بر گرفته از شعری باستانی می باشد، که موضوع آن ارتباط انسان با محیط پیرامون خود است، پیروی از اصول فنگ شویی کمک می کند، تا چیدمان اشیا به شکلی باشد، تا بین انسان و محیط پیرامونش هماهنگی ایجاد شود، در حقیقت با کمک این علم می توانید، با کوچک ترین تغییرات در چیدمان بهترین سطح انرژی را برای خود به ارمغان آورید.

با وجود قدمت هزار ساله این هنر چینی افراد بسیاری بر این باور می باشند، که این روش چیدمان مزایای بسیاری برای خانه های عصر امروز به دنبال دارد، چرا که یکی از اصلی ترین تصمیمات این هنر در طراحی دکوراسیون داخلی منزل می باشد، به خصوص اگر فضای کم و محدودی در اختیار داشته باشیم و نیاز باشد، برای چیدمان ظرافت و دقت ویژه ای بکار ببریم.

اصول فنگ شویی

چیدمان منزل بر اساس قوانین فنگ شویی محیط آرامش بخشی را ایجاد می کند و بعضا گفته می شود، در سلامتی ساکنان موثر می باشد، فنگ شویی یکی از بهترین روش ها برای ایجاد تعادل و هارمونی بی نظیر در محل کار یا خانه می باشد. با شناخت این اصول می توانیم، نظم و هماهنگی را به وجود آوریم و شاهد تاثیر این هماهنگی بر روحیه و متعاقبا رفاه خود باشیم، شایان ذکر می باشد، که تلفظ صحیح واژه فنگ شویی به صورت feng shui است.

بررسی مهمترین قوانین فنگ شویی در دکوراسیون منزل

مهم ترین اصل در این هنر باستانی برقراری تعادل می باشد، چینی های باستان معتقد بودند، در تمامی انسان ها و اجسام دو نیروی متضاد هم با نام های یین (Yin) و یانگ (Yang) وجود دارد، که برقراری تعادل میان آن ها می توان، انرژی و هماهنگی ایجاد کرد و به یک ایده آل رسید. یین انرژی منفعل آرامش بخش می باشد و یانگ انرژی فعالی است، که پشتیبان بهره وری و اجتماعی شدن می باشد.

این انرژی ها بدون یکدیگر معنایی ندارند و تعادل این دو مفهوم، در آمیخته شدن آن ها با یکدیگر است، بدین منظور لازم است، یین در بعضی از مناطق خانه و یانگ در نواحی دیگر به وجود آید. برای مثال انرژی یین مناسب اتاق خواب و حمام می باشد، در حالی که آشپزخانه و اتاق غذاخوری به انرژی یانگ نیاز دارد. هرچند در تائوئیسم میان یین و یانگ تضاد قائل می شوند، اما همین تقابل است، که می تواند، وابستگی و تعادل را به وجود آورد.

نکات مهم در فنگ شویی

آشنایی با اصول فنگ شویی راهنمایی مناسبی برای ایجاد تغییرات مثبت و چیدمانی بی نقص می باشد، که با عمل کردن به آن ها فضای زندگی و کاری شما همزمان آرامش و انرژی را برای روح و ذهن فراهم می کند.

ورودی خانه

یکی از اصولی که باید به آن توجه شود، درب ورودی می باشد. در فنگ شویی این بخش از خانه به نام «دهانه چی» شناخته می شود و آن را مسیر ورود انرژی و نیروی حیات به درون منزل می دانند، در صورتی که انرژی و نیروی مثبت بتواند، آزادانه و بدون وجود مانع در این بخش از خانه جریان پیدا کند، در نهایت منجر به حس آرامش و خوشبختی برای ساکنان خانه می شود.

برای کمک به ورود، انرژی مثبت در خانه نیاز است، تا مسیر منتهی به درب ورودی را مرتب نگه دارید و مواردی که ممکن است، باعث مسدود شدن جریان انرژی شوند، را حذف کنید. ورودی منزل نورپردازی مناسبی را می طلبد و به بررسی نیاز دارد، تا اطمینان یابید زنگ در سالم است و به خوبی کار می کند.

استفاده از آینه

یکی دیگر از قوانین فنگ شویی استفاده از آینه می باشد، اما برای این کار نیاز است، که قوانین مربوط به آن را بدانید. وجود آینه به جذب و حرکت انداختن انرژی کمک می کند و نقش تعیین کننده ای در تغییر انرژی دارد. اصل مهمی که نباید، از آن غافل شوید، این است که طراحی آیینه به گونه ای نباشد، که اشیا را تکه تکه یا شکسته نشان دهد و آینه مورد استفاده سالم و کامل باشد. دکوراسیون لوکس خانه با آینه کنسول لاکچری در دیزاین زیبا خانه به شما کمک خواهد کرد.

تاثیر آینه در قوانین فنگ شویی

نور و هوای تازه

دو فاکتور مهم در اصول فنگ شویی که در ایجاد انرژی مثبت در خانه مورد توجه قرار دارند، وجود نور و هوای آزاد می باشد. باز کردن پنجره ها و جریان یافتن هوای تازه در درون خانه و کنار زدن پرده ها یا استفاده از پرده هایی که مانع ورود نور به خانه نشوند، علاوه بر کمک به ورود هوای تازه انرژی را در خانه شما به حرکت در می آورند، تابش نور طبیعی احساس سرزندگی و انرژی مثبت را در محل زندگی شما جاری می کند، استفاده از پرده نازک گزینه ای مناسب برای دعوت نور خورشید به داخل می باشد.

زدودن شلوغی ها

انباشتگی ها و شلوغی ها در گوشه و کنار خانه انرژی را در بخش های مخصوصی انباشته می کند و از جریان داشتن آن در خانه می کاهد، برای رهایی از این انباشتگی ها به فکر یک پاکسازی باشید، دور ریختن انباشتگی ها ممکن است، سخت به نظر آید، اما به محض رهایی از آن ها در می یابید، فضای بیشتری به دست آورده اید و انرژی در خانه شما احیا شده است.

وسایل و اشیایی که آن ها را دوست ندارید، وسایلی که از آن ها استفاده نمی کنید و یا اشیایی که از آن ها زیاد دارید و تنها فضا را شلوغ کرده اند، را به دیگران ببخشید، بهم ریختگی ها تنها ناراحتی بصری ایجاد می کنند و مانع از شفافیت فکر می شوند و از نظر عاطفی فرد را سنگین می سازند، اجرای  قوانین فنگ شویی به دنبال ایجاد محیطی شاد و سالم می باشد.

تابلو های نقاشی

بنابر اصول فنگ شویی وجود نقاشی های زیبا در خانه می تواند، انرژی محیطی را در راستای افزایش سلامتی، دانش، عشق و همبستگی خانواده افزایش دهد. برای مثال وجود نقاشی های متعدد از عکس های طبیعی، دختران زیبا، درخت های کاج و صنوبر بر دیوا سمت راست خانه می تواند، در افزایش طول عمر و سلامتی انسان موثر باشد.

تاثیر تابلو های نقاشی در فنگ شویی دکوراسیون

موقعیت فرماندهی

موقعیت فرماندهی نقطه ای از اتاق می باشد، که در دور ترین فاصله از در قرار دارد، فرماندهی موقعیتی است، که می خواهید، بیشترین وقت خود را در آن سپری کنید. دستورالعمل های فنگ شویی توصیه می کند، که این موقعیت غالب را در اتاق تعیین کنید و پس از آن تخت خواب یا میز کار خود را در یک راستا قرار دهید. موقعیت فرماندهی این امکان را برای شما ایجاد می کند، تا کنترل امور را به دست بگیرید و خود را برای آنچه اتفاق می افتد، آماده کنید.

اتاق نشیمن

اتاق نشین بخش مهم از خانه می باشد و محل گردهمایی اعضای خانواده، دوستان و آشنایان است. از همین رو فضای این بخش از خانه بر اساس اصول فنگ شویی باید زیبا، صمیمی و کاربردی باشد. بهتر است، در اتاق نشیمن مبل یا صندلی را در موقعیت فرماندهی قرار دهید و با قرار دادن گل و گیاه در این بخش از خانه به افزایش انرژی مثبت در این قسمت از خانه کمک کنید.

اتاق غذاخوری

اتاق غذاخوری محلی است، که با عزیزان خود دور هم جمع می شوید، تا در کنار هم غذا بخورید، ممکن است، از میزی غذاخوری برای مقاصد دیگری نیز استفاده کنید، بنابراین پیش از غذا خوردن حتما باید میز مرتب و تمیز شود و تلاش خود را به کار ببندید، تا در طی روز حداقل یک مرتبه تمام اعضای خانواده را دور میز جمع کنید، تا در کنار هم غذا را میل کنید و حس مهربانی و دوستی وارد زندگی شما شود.

آشپزخانه

یکی از بخش های مهم خانه، آشزخانه می باشد، این بخش مهم در خانه نشان دهنده برکت، فراوانی، رفاه و سلامتی خانواده است. در برخی باور ها اجاق گاز المانی از رفاه و سلامتی به شمار می رود و تمیز بودن آن نشان دهنده، تمام این مفاهیم می باشد. بنابراین بسیار مهم است، که اجاق گاز همیشته سالم و تمیز باشد و حداقل یک بار در روز از آن استفاده شود، حتی اگر برای جوشاندن آب باشد.

استفاده از اجاق گاز انرژی را در خانه و آشپزخانه شما فعال نگه می دارد. با دقت به بررسی تاریخ مواد غذایی درون یخچال و کابینت ها بپردازید و در صورتی که تاریخ برخی از آن ها گذشته بود، آن ها را دور بریزید و مواد غذایی فاسد را از خانه دور کنید. آشنایی با دکوراسیون آشپزخانه رنگ روشن با دیزاین های دلنشین و دوست داشتنی ایده های نو و خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

اتاق خواب

 فنگ شویی یک هنر شهودی هارمونی می باشد و در مدت زمان کوتاهی اثربخشی خود را نمایان می کند، رعایت اصول فنگ شویی در اتاق خواب به سرعت تاثیرات مثبت خود را نمایان می کند، چرا که هر فرد بخش زیادی از عمر خود را در اتاق خواب می گذراند. بنابراین در صورت امکان تخت خود را در موقعیت فرماندهی قرار دهید و از انباشته کردن وسایل در زیر آن بپرهیزید، تا هوا و انرژی به خوبی جریان داشته باشد.

اصول فنگ شویی دکوراسیون اتاق خواب

اتاق کار

 افرادی که در خانه کار می کنند، اتاق کار از مهمترین نقاط خانه برای آن ها می باشد و نیازمند پیروی از قوانین فنگ شویی برای این بخش از خانه می باشند. لازم به ذکر است، که فنگ شویی بر موفقیت شغلی تاثیر شایانی خواهد داشت، میز کار خود را در موقعیت فرماندهی قرار دهید و صندلی با پشتی بلند استفاده کنید، تا به ایجاد حس حمایت در شما کمک شود.

جان کلام

راهکار های فنگ شویی کمک می کند، تا بتوانید به راحتی مشکلات موجود در خانه را برطرف نمایید، راهنمایی های فنگ شویی بدون نیاز به صرف هزینه های گزاف با تغییر دکوراسیون اشیا را در مکان مناسب خود قرار می دهد و این اصول و راهنمایی ها به بهبود وضع خانه و زندگی کمک خواهد کرد. به یاد داشته باشید، این علم یک نظریه آرمانی نمی باشد، بلکه سودمندی روش های آن در طول قرن ها به اثبات رسیده است.

در بسیاری از موارد با تغییر و جا به جای مبل ها یا اضافه کردن آینه یا یک گیاه سبز در مناطقی از خانه می توانید، هماهنگی محیط خانه را مدیریت کنید و اصول فنگ شویی را به جا آورید، به زودی در می یابید، که این تغییر دکوراسیون حتی با تغییر جای یک فرش تاثیر بسیاری ایجاد خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان