ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس

لی جائه‌یونگ با پشت‌سر گذاشتن رقبا به صدر فهرست ثروتمندترین‌ اشخاص در کره‌ی جنوبی رسید.

ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از زومیت، لی جائه‌یونگ، رئیس هیئت‌مدیره‌ی سامسونگ الکترونیکس، برای اولین بار توانست جایگاه نخست را در فهرست ثروتمندترین‌ افراد کره‌ی جنوبی به خود اختصاص دهد. بر اساس گزارش فوربز، ارزش دارایی لی با رشدی 3٫5 میلیارد دلاری، به 11٫5 میلیارد دلار آمریکا (معادل 15٫81 تریلیون وون کره) رسیده و او را به صدر فهرست رسانده است.

دلیل اصلی افزایش ثروت لی عمدتاً به جهش اخیر قیمت سهام سامسونگ نسبت داده می‌شود؛ افزایش سهام پس از آن رخ داد که سامسونگ موفق به عقد قراردادی با انویدیا به‌منظور تأمین تراشه‌های HBM برای پردازش هوش مصنوعی شد. 2023 سالی چالش‌برانگیز بود و سود سامسونگ تا بیش از 95 درصد کاهش یافت، اما وضعیت مالی این شرکت از سه ماهه‌ی اول سال 2024 روند رو به بهبودی را از خود نشان داده است.

کیم بیونگ‌جو، رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت سرمایه‌گذاری ام‌بی‌کی پارتنرز که سال گذشته در رتبه‌ی نخست فهرست قرار داشت، اکنون با دارایی خالص 9٫7 میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار گرفته است. در رتبه‌ی سوم سئو جونگ‌جین، رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت فیلم‌سازی سلتریون، با دارایی خالص 7٫5 میلیارد دلار جای گرفته است و چو جونگ‌هو، رئیس هیئت‌مدیره‌ی گروه مالی مِریتز، با دارایی خالص تقریباً 6٫2 میلیارد دلار در جایگاه چهارم قرار دارد.

ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس

لی جائه‌یونگ چهار سال پس از درگذشت پدرش، لی کان‌هی، به مقام ریاست هیئت‌مدیره‌ی سامسونگ الکترونیکس رسید. کان‌هی از زمان راه‌اندازی فهرست فوربز در سال 2005 همواره در صدر فهرست ثروتمندترین افراد کره‌ی جنوبی قرار داشت.

مسیر رسیدن لی به جایگاه نخست بدون حاشیه نبوده است. در سال‌های اخیر، او در ارتباط با اتهامات تقلب مالی مرتبط با پرونده‌ی ادغام صنایع چیل و سامسونگ C&T، با مشکلات حقوقی از جمله دستگیری و زندان روبه‌رو شد. لی در نهایت پس از دریافت عفو ریاست‌جمهوری از زندان آزاد و به‌دلیل نبود شواهد کافی، از تمامی اتهامات تبرئه شد.

227323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان