نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

پیام سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور تجدیدنظر در تیم اقتصادی بود

شاهرود - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قریب به دوسوم نمایندگان مجلس از پاسخ روحانی درباره سؤالات اقتصادی اقناع نشدند و پیام این امر، تجدیدنظر در تیم اقتصادی دولت است.

پیام سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور تجدیدنظر در تیم اقتصادی بود

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سؤال از رئیس‌جمهور، استیضاح وزیر اقتصاد و آینده این روزهای مجلس و دولت، تأکید کرد: سؤال از رئیس‌جمهور مقوله پیچیده‌ای نیست و این امر در قانون پیش‌بینی‌شده چراکه نظام اسلامی ما مبتنی بر رأی مردم است و مردم‌سالاری دینی حاکم بر این نظام و کشور است.

وی افزود: طبیعت نظام ما است که تمام ارکان نظام به ملت پاسخگو باشند و چه جایگاهی بهتر از مجلس تا ابهام و شبهات موجود در بطن جامعه روشن شود پس این موضوع پیچیده‌ای نیست اما درباره روز سؤال از رئیس‌جمهور نیز باید گفت همه سؤالات اقتصادی بودند و این یعنی مطالبه‌ای که امروز به‌حق از سوی مردم مطرح می‌شود غالباً در حوزه معیشت است و مردم می‌خواهند بدانند که چه اتفاقاتی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، قاچاق کالا و ... رخ‌داده است.

فضای مجلس بسیار عقلانی و اخلاقی بود​

عضو خانه ملت گفت: من معتقد هستم که اگر زودتر موضوع سؤال مطرح می‌شد و رئیس‌جمهور هم زودتر برای پاسخگویی می‌آمد، شاید منجر به استیضاح‌هایی که صورت گرفت و استیضاح‌هایی که به راه افتاده، نمی‌شد، اما از سوی دیگر شاید مقصر جریانات سیاسی موجود در مجلس و کشور بودند که این قضیه طبیعی و عادی را که جزء حقوق نمایندگان در امر نظارت است، سیاسی کردند.

حسینی شاهرودی بیان کرد: در ابتدا رئیس‌جمهور شاید در فضاسازی‌های صورت گرفته به دنبال این بود که در مجلس حضور نداشته باشد اما درنهایت به نتیجه رسید که بیاید و پاسخ دهد، خوشبختانه همگان هم شاهد بودند که فضای مجلس بسیار عقلانی و اخلاقی بود، سؤالات هم با کارشناسی و آمار و ارقام و به‌دوراز مسائل سیاسی و احساسی بود و در فضایی آرام مطرح شد.

وی درباره پاسخ‌های روحانی نیز افزود: پاسخ‌های رئیس‌جمهور هم با عدد، رقم و رعایت احترام متقابل بود اما درمجموع نمایندگان برابر قانون بایست نظر می‌دادند، اما نکته قابل‌توجه این است که برای نخستین بار این اتفاق رخ می‌داد که رئیس‌جمهوری در طول ده دوره مجلس بیاید سؤالات مطرح شوند و نمایندگان قانع نشوند این موضوع در برابر رأی بالای نمایندگان به عدم اقناع نکته قابل‌تأمل روز سؤال از رئیس‌جمهور بود.

وزرای پیشنهادی باید علاوه بر تخصص، تعهد و تفکر جهادی نیز داشته باشد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موضوع مهم این است که در برخی سؤال‌ها تا دوسوم و در برخی سؤال‌های دیگر تا 72 درصد نمایندگان مجلس از پاسخ‌های رئیس‌جمهور قانع نشدند و این نشان می‌دهد که باید تیم روحانی در حوزه اقتصادی با تجدیدنظر روبرو شود.

حسینی شاهرودی درباره گزینه‌های احتمالی برای وزارت اقتصاد گفت: هیچ پیشنهادی از سوی مجلس به دولت داده نشده و دولت هم به دنبال نظرخواهی از نمایندگان نبوده و نیست، اما خوب در گروه‌ها هم همیشه نظرسنجی‌هایی می‌شود که هر شخصی که برای وزارتخانه‌ای مطرح می‌شود آیا شانس رأی آوری دارد یا خیر؟

وی در پاسخ به این سؤال که مجلس چه وزیری را از دولت خواهد پذیرفت، توضیح داد: قطعاً باید به دنبال وزیری باشیم که علاوه بر تخصص، تعهد و تفکر جهادی نیز داشته باشد تا بتواند راهکارها و الزامات جنگ اقتصادی را ارائه کند و طبیعتاً دولت هم باید باوجود عدم اقناع از پاسخ‌های رئیس‌جمهور به دنبال تجدیدنظر در گروهش باشد که البته تمام صحبت نمایندگان درباره وزرا نیست بلکه منظور تیم دولت است یعنی آن بخش‌هایی که از نظارت مجلس نیز دور هستند مانند برنامه‌وبودجه و ... می‌بایست از سوی دولت تقویت شوند.

وضعیت واگذاری نیروگاه شاهرود پیگیری می‌شود

نماینده شاهرود و میامی در مجلس اما در پاسخ به سؤالی با موضوع تعیین تکلیف نیروگاه شهید بسطامی شاهرود، گفت: به این دلیل که اطلاعات کافی در اختیار من نیست نمی‌توانم بگویم که رانت یا موضوع خلاف قانونی در واگذاری این نیروگاه صورت گرفته یا خیر.

حسینی شاهرودی بیان کرد: طبیعتاً صحبت‌هایی درباره نیروگاه شهید بسطامی وجود دارد مثلاً واگذاری آن به‌صورت مناقصه و عدم توانایی پرداخت وجه توسط شرکت برنده و سپس بازپس‌گیری آن اما من رسماً از وزارت اقتصاد بااینکه وزیری را در خود نمی‌بیند، خواسته‌ام تا توضیحات مکتوب را ارائه کنند.

وی افزود: اگر این اتفاق نیفتد منجر به سؤال از وزیر خواهد شد و پیگیر تعیین تکلیف نیروگاه برق شهید بسطامی شاهرود هستیم که طبق قانون و اصل 44 باید به بخش خصوصی واگذار شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان