مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

سینمای پس از انقلاب در ترسیم واقعیت های جامعه موفق نبود

اهواز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: سینمای قبل از انقلاب در الگوسازی و اسطوره سازی موفق بود اما سینمای پس از انقلاب نتوانست واقعیات جامعه را به درستی به تصویر بکشد.

سینمای پس از انقلاب در ترسیم واقعیت های جامعه موفق نبود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جوروند شامگاه شنبه در آئین گرامیداشت روز ملی سینما در سینما اکسین اهواز با اشاره به افول سینما به دلیل تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه اظهار کرد: هیچ ایرانی وجود ندارد که در پس زمینه ذهنی خود در کودکی و نوجوانی خاطرات غنی، دوست داشتنی و شگفت انگیز از سینما نداشته باشد.

وی با اشاره به گفته یکی از بزرگان سینما مبنی بر تفاوت میان سینمای پیش از انقلاب و پس از انقلاب افزود: یکی از تفاوت هایی که در سینمای قبل و بعد از انقلاب ایجاد شد که در سینمای قبل از انقلاب اگرچه الگوی واقعی در جامعه خیلی کم بود اما آدم های کوچک، الگوهای بزرگ و حتی اسطوره ها را در دل خود پرورش می دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: پس از انقلاب با وجود حضور آدم های بسیار بزرگ در جامعه، سینمای ایران نتوانست همپای انسان های واقعی در جامعه اسطوره بسازد و الگویی را برای جامعه، جوانان و نوجوانان به وجود آورد.

جوروند یادآور شد: با بسیاری از بازیگران قبل از انقلاب همذات ‌پنداری می کردیم اما چه اتفاقی افتاده که با وجود شخصیت های بسیار بزرگ در جامعه پس از انقلاب و عجین شدن سینما با مفاهیم دینی و ارزشی متأسفانه سینمای ما نتوانست از آنها الگوبرداری کند.

وی اضافه کرد: سینماگران و فیلمنامه نویسان ما حتما باید همراه مردم باشند و این نقیصه را جدی بگیرند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، وجود برخی مشکلات باعث شده تا فضای کار برای سینماگران باز نباشد و موانعی برای آنها ایجاد شود.

جوروند با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم های کودک و نوجوان در اهواز همزمان با اصفهان و وجود سانس های شبانه سینما در اهواز به دلیل استقبال مردم، گفت: علاقمندی مردم خوزستان به سینما ریشه تاریخی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر