نوشیدنی هایی که فشار خون را بالا می برند

اگر می خواهید از سلامت قلب و عروق خود مراقبت کنید، بهتر است مواظب افزایش فشار خونتان باشید. برای این کار باید ضمن حفظ رژیم غذایی متعادل، از مصرف بیش از حد برخی نوشیدنی ها و مایعات اجتناب کرده و آن ها را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف نمایید.

فشار خون بالا برای سلامتی شما خطرناک است. اگر درمان و کنترل نشود، می تواند موجب خسارت زیادی گردد. بنابراین، باید مراقب باشید که چه مواردی فشار خون شما را افزاش خواهند داد. یکی از این موارد، مایعات و نوشیدنی هایی هستند که مصرف بیش از حد ان ها می تواند منجر به بالارفتن فشار خون شود. در ادامه با معرفی نوشیدنی های مضر برای فشار خون آشنا خواهید شد.

 

فشار خون بالا

 

خطرات فشار خون بالا

یکی از خطرات فشار خون بالا این است که بدون ایجاد نشانه های بیماری می تواند باعث آسیب به بدن شود. به همین دلیل آن را یک قاتل خاموش می نامند. فشار خون بالا می تواند منجر به کاهش کیفیت زندگی شما شود. زیرا ناراحتی دائمی یا حتی سکته های قلبی و مغزی را در پی خواهد داشت. علی رغم شدت درد و فشار خون بالا، درمان هایی وجود دارد که با ترکیب تغییرات شیوه زندگی می تواند به کنترل فشار خون کمک کند.

 

کدام نوشیدنی ها فشار خون را بالا می برند؟

راههای زیادی برای پیشگیری و درمان فشارخون وجود دارد. یکی از مهم ترین آنها اجتناب از مواد غذایی مضر برای فشار خون خواهد بود. در این میان سهم نوشیدنی ها پررنگ تر خواهد بود. 

 

نوشیدنی های کارخانه ای

اینها نوشیدنی هایی هستند که فقط برای جبران کمبود آب بدن طراحی شده اند و ترکیب آنها  اغلب شامل دوز سدیم است که به طور خاص کلرید سدیم و بی کربنات سدیم در ان ها نقش ویژه ای خواهد داشت. سدیم برای افرادی که فشار خون بالا دارند مضر است. به این ترتیب بهتر است که غذا یا نوشیدنی هایی را که حاوی آن نیستید مصرف کنید.

 

فشار خون بالا

 

نوشیدنی های انرژی زا

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا فشار خون بالا هستند، نباید نوشیدنی های انرژی زا مصرف کنند. مطالعات متعدد نشان می دهد که مصرف این نوع نوشیدنی ها در افراد سالم منجر به افزایش فشار خون می شود. نوشیدنی های انرژی زا شامل تائورین و کافئین است. محققان معتقدند که این مواد می تواند مسئول افزایش فشار خون و ضربان قلب باشد. بدانید که مصرف نوشیدنی انرژی زا معادل نوشیدن 2 فنجان قهوه است. نوشیدنی های انرژی زا با نوشیدنی های ورزشی متفاوت خواهند بود. نوشیدنی های ورزشی برای جبران آب بدن پس از خستگی فیزیکی ورزش مورد استفاده قرار می گیرند.

 

قهوه و چای

مصرف متعادل قهوه یا چای معمولا زمانی توصیه می شود که فشار خون پایین باشد. بدیهی است که برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، مضر خواهد بود. قهوه یکی از نوشیدنی هایی است که بیشتر فشار خون را افزایش می دهد. حتی برای افراد بدون فشارخون، شما باید مصرف خود را در سطح متوسط ​​حفظ کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان