میزان گزارش می‌دهد

آزادی ۱۶ هزار و ۴۴۳ نفر زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف / مصالحه ۵۴۰ فقره پرونده قتل عمد وغیرعمد در شورا‌های حل اختلاف

آزادی ۱۶ هزار و چهارصد و چهل و سه نفر نفر زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف و مصالحه ۵۴۰ فقره پرونده‌های قتل عمد و غیرعمد در شورا‌های حل اختلاف کشور از یکسال گذشته تا آبان ماه سال جاری برگ زرینی دیگر از عملکرد شورا‌های حل اختلاف در سراسر کشور است.

آزادی 16 هزار و 443 نفر زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف / مصالحه 540 فقره پرونده قتل عمد وغیرعمد در شورا‌های حل اختلافبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، شورا‌های حل اختلاف بازوی توانمند دستگاه قضایی در کاهش مراجعات مردمی به دادگستری هاست که از سال 1381 براساس ماده 189 قانون برنامه سوم توسعه تاسیس شد و در سراسر کشور توسعه یافت.

این نهاد مردمی با تلاش در جهت رفع اختلافات و حل و فصل امور در جامعه و سرعت بخشیدن به جریان رسیدگی‌ها منجر به کاهش 50 درصدی پرونده‌های محاکم شده است.

براساس آمار‌های شورا‌های حل اختلاف کشور در یکسال گذشته 3 میلیون و پانصد هزار پرونده وارد شورا‌های حل اختلاف کشور شدند که تنها بخش کمی از این پرونده‌ها مورد اعتراض قرارگرفته است.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس شورا‌های حل اختلاف کشور در واقع از ورود تقریبا 3 میلیون و پانصد هزار پرونده به دادگستری‌ها جلوگیری شده است که سرعت بخشیدن به جریان رسیدگی و افزایش صلح و سازش از دستاورد‌های این نهاد مردمی است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با بیان اینکه میانگین آمار صلح و سازش در کشور 33 درصد است، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد در برخی از استان‌ها تا 98 درصد پرونده‌ها با صلح وسازش به پایان می‌رسد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف کشور به ارائه آمار تعداد پرونده‌های وارده حقوقی سال 96 محاکم حقوقی دادگستری و شورا‌های حل اختلاف سراسر کشور پرداخت و گفت: از مجموع تعداد 4 میلیون و 892 هزار و 463 فقره پرونده وارده حقوقی، تعداد یک میلیون و 966 هزار و 460 فقره پرونده مربوط به محاکم حقوقی دادگستری و تعداد 2 میلیون و 896 هزار و 003 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های حقوقی وارده به شورا‌های حل اختلاف است.

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز امور شورا‌های حل اختلاف کشور تصریح کرد: این امر نشاندهنده آن است که 59.19 درصد از مجموع پرونده‌های حقوقی در کل کشور در سال 96 به شورا‌های حل اختلاف وارد ومورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: صلاحیت شورا‌های حل اختلاف در زمینه صلح و سازش نامحدود است از یکسال گذشته تا آبان ماه سال جاری در مجموع 16 هزار و 443 نفر زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف و صلح و سازش آزاد شده اند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف کشور اضافه کرد: به تفکیک آمار در یکسال گذشته 10 هزار و  صدو نود و نه نفر و همچنین 6 هزار و دویست و چهل و چهار نفر در هشت ماهه نخست امسال آزاد شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی گفت: همچنین در این مدت 540 فقره پرونده‌های قتل عمد و غیرعمد در شورا‌های حل اختلاف سراسر کشور مصالحه شده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان