به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی "لاتاری" ساخته "محمدحسین مهدویان" که نوروز 97 اکران عمومی خود را آغاز کرد توانست در پایان این سال به عنوان سومین فیلم پرفروش خود را در جدول فروش سینمای ایران معرفی کند.
این فیلم در حالی توانست این رتبه به را به دست آورد که توانتس رقبای بسیاری را در ژانر کمدی پشت سر بگذارد. فروش موفقیت آمیز لاتاری به عنوان سومین فیلم بلند مهدویان برای این کارگردان سال خوبی را رقم زد.
موفقیت فیلم سینمایی لاتاری را می توان از نقاط متفاوتی بررسی کرد. داستان این فیلم یکی از مهم ترین دلایل استقبال مردم از آخرین ساخته مهدویان است. نگاه دوباره خلق شخصیتی حماسی و ظهور و بروز قهرمان در سینمای ایران مهمترین دلیل موفقیت لاتاری از سوی منتقدین ارزیابی می شود.
فارغ از موفقیت در شخصیت پردازی و فیلمنامه درست که شاید در لاتاری ایراداتی داشته باشد، سینمای ایران سالهاست که از حضور قهرمانی چون موسی بی بهره بوده است.
پرداختن به مساله ای دغدغه مند و روز جامعه از دیگر دلایل موفقیت این فیلم در پیشه است. موضوعی که به نوعی هر تماشاگر را تا سر حد عصبانیت پیش می برد و در انتها به نوعی همگام با موسی و امیرعلی انگار خودش نیز به انتقام جویی دست می زند.
یکی دیگر از دلایل استقبال مردم از فیلم سینمایی "لاتاری" را باید بدون شک در بازی بازیگران اثر دانست. بازیگران با وجود ضعف در فیلمنامه توانسته اند شخصیت ها را به درستی بازی کنند. در میان بازیگران البته "ساعد سهیلی" و "زیبا کرمعلی" نقدهای فراوانی را دریافت کردند اما "هادی حجازی فر" و "جواد عزتی" بازی درخشان و قابل تحسینی را ارائه داده اند.
آنچه لاتاری را در آستانه دوازده میلیارد تومانی شدن قرار داده ابعاد مختلفی دارد. فیلم قبلی مهدویان با نام "ماجرای نیمروز" به فروشی نصف این مبلغ هم دست نیافت با وجود اینکه از نگاه تمامی منتقدین اثری به مراتب اصولی تر و استاندارد بود. اما لاتاری توانسته بر خلاف نظرات منتقدین و همچنین داوران جشنواره فیلم فجر یکه تاز گیشه باشد.
برخلاف ماجرای نیمروز لاتاری در جشنواره فیلم فجر هیچ موفقیتی را به دست نیاورد. عدم استقبال هنرمندان و اسقبال ویژه مردم دو نقطه روبرو و متضاد با یکدیگر هستند. اتفاقی که شاید دور بودن تفکر اهالی هنر با مردم را به خوبی نشان می دهد.
مهدویان شاید با فیلمش نتوانست هنرمندان و منتقدین را راضی نگه دارد اما نشان داد که با احیای دوباره قهرمان در سینمای ایران به نیازی جدی در سینما رسیدگی کرده است.