ماهان شبکه ایرانیان

نخستین راکت متعلق به یک شرکت خصوصی ژاپنی با موفقیت به فضا رفت

یک استارتاپ ژاپنی فعال در حوزه هوافضا صبح امروز راکت کوچکی را به فضا پرتاب کرد تا نامش را به عنوان نخستین شرکت خصوصی ژاپنی مطرح نماید که الگویی برای رسیدن به جو خارج از زمین طراحی کرده است.

نخستین راکت متعلق به یک شرکت خصوصی ژاپنی با موفقیت به فضا رفت

یک استارتاپ ژاپنی فعال در حوزه هوافضا صبح امروز راکت کوچکی را به فضا پرتاب کرد تا نامش را به عنوان نخستین شرکت خصوصی ژاپنی مطرح نماید که الگویی برای رسیدن به جو خارج از زمین طراحی کرده است.

شرکت Interstellar Technology در این باره گفته این راکت که مومو 3 نام دارد از پایگاه تست آن در هوکایدو پرتاب شده و پیش از آنکه در دقیقه دهم از پرتابش در اقیانوس آرام سقوط کند به ارتفاع 110 کیلومتری از سطح زمین رسیده است.

تاکافامی هوری بنیانگذار این شرکت در اظهار نظری پس از این آزمایش گفت:

پرتاب مومو 3 یک موفقیت کامل بود. ما تلاش میکنیم تا به صورت مستمر این پرتاب ها را ادامه دهیم و سرعت تولید راکت هایمان را هم بالا ببریم.

راکت مومو 3 که طول آن 10 متر، قطرش 50 سانتی متر و وزنش برابر یک تن اعلام شده قرار بود که ابتدا در روز سه شنبه پرتاب شود اما آن پرتاب به خاطر اختلالی که در سیستم سوخت گیری اش پیش آمد لغو گردید.

صبح امروز هم اولین تلاش برای پرتاب مومو 3 که در ساعت 5 صبح به وقت محلی صورت گرفت در دقیقه آخر به خاطر تشخیص شرایط غیرعادی لغو و پیش از پرتاب دوم مشکل برطرف گردید. براساس اعلام این شرکت، مومو 3 در ساعت 5:45 صبح پرتاب شد و سوخت مایع آن برای مدت حدودا دو دقیقه طبق برنامه ریزی قبلی سوخت. حدودا هزار نفر نیز در فضای پیرامونی پایگاه آزمایشی جمع شدند تا این اتفاق را رویت کنند.

گفتنی است این سومین تلاش کمپانی ژاپنی برای پرتاب راکت بود و پرتاب های قبلی آن در سال های 2017 و 2018 با شکست روبرو شده بود. در سال 2017 میلادی ارتباط راکت مومو 1 با اپراتور مستقر روی زمین قطع شد و در سال 2018 نیز مومو 2 تنها توانست 20 متر از سطح زمین فاصله بگیرد و پس از آن به خاطر بروز مشکل در سیستم کنترلی دچار آتش سوزی شد.

این شرکت در سال 2013 میلادی توسط هوری (رئیس سابق شرکت Livedoor) تاسیس شد و هدفش تولید راکت های تجاری کم هزینه برای پرتاب ماهواره به فضاست. همین حالا که این مطلب را می خوانید شرکت های خصوصی زیادی در سراسر دنیا از جمله آمریکا در تلاشند تا توریسم فضایی را به واقعیت تبدیل نمایند. برای نمونه ایلان ماسک مدیرعامل کمپانی اسپیس اکس تلاش می کند که با پایین آوردن هزینه تولید راکت هایش رویای دیرینه بشر برای زندگی به فضا را محقق کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان