ماهان شبکه ایرانیان

ابراهیمی‌ترکمان در دیدار اندیشمندان آیین هندو:

جنگ روانی و رسانه‌ای آمریکا، تبلیغ اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی است

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حامی صلح در جهان است، گفت: جنگ روانی و رسانه‌ای آمریکا، تبلیغ اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی است.

جنگ روانی و رسانه‌ای آمریکا، تبلیغ اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی است

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدیشهور رامیش وار بات، رییس سابق شورای تحقیقات فلسفی هند به همراه جمعی از اندیشمندان و اساتید آیین هندو با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان-رییس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

ابراهیمی‌ترکمان با اشاره به دور نخست گفت‌وگو اسلام و هندوئیزم در آبان‌ماه سال 1396 با موضوع «معنویت از دیدگاه اسلام و هندوئیزم» در دهلی‌نو، به تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در زمینه گفت‌وگوهای فرهنگی و دینی پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اشتراکات فرهنگی بین ایران و هند اشاره کرد و گفت: تا پیش از استقلال هند، زبان فارسی در هند زبان فرهنگ تلقی می‌شد و شُعرای فراوانی همچون امیرخسرو دهلوی به زبان فارسی شعر می‌گفتند که همه این موارد نشان از اشتراکات فرهنگی و روابط دیرینه بین دو کشور دارد.

وی با تأکید بر شناساندن فرهنگ دو کشور به یکدیگر افزود: جمهوری اسلامی ایران و هند پیوند مستحکم فرهنگی دارند و این سابقه بسیار طولانی فرهنگی می‌تواند راه روشنی آیندگان دو کشور باشد.

ابراهیمی‌ترکمان با بیان اینکه امیدواریم این گفت‌وگوها مفید واقع شود، گفت: امروز نیازمند گفت‌وگوهای فرهنگی و دینی با سایر جوامع به خصوص کشور دوست و همسایه هند هستیم. گرچه همه ادیان تابع آیین خود هستند، اما همه به وحدانیت پروردگار متعال اعتقاد دارند و معتقدیم که معنویت بخشی از وجود انسان است و باید به اخلاق پایبند باشیم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: امروز امریکا با داشتن قدرت رسانه‌ای درصدد است تا کشورهای اسلامی را عامل خشونت معرفی کند و اسلام هراسی و ایران هراسی را در دنیا تبلیغ می‌کند، در صورتیکه جمهوری اسلامی ایران حامی صلح در جهان است.

وی در پایان سخنانش، خاطرنشان کرد: پله‌های مشترک زیادی بین ایران و هند موجود است که می‌تواند این روابط را مستحکم‌تر از قبل کرد، بنابراین به جای اینکه بر روی اختلافات تأکید کنیم، باید بر اشتراکات معنوی تکیه کنیم.

سیدیشهور رامیش وار بات در سخنانی اظهار کرد: روابط فرهنگی هند و ایران موضوعی است که قدمتی ریشه‌دار در تاریخ دو ملت دارد و مربوط به دوران جدید نیست، اما نیاز است احیاء شود.

وی به دومین دور گفت‌وگوهای دینی با موضوع «صلح و عدالت از دیدگاه اسلام و هندوئیزم» اشاره و بیان کرد: در آیین هندوئیزم معتقدیم که بین اسلام و هندوئیزم مشترکات معنوی بسیاری است.

رییس سابق شورای تحقیقات فلسفی هند در ادامه، افزود: مفاهیم صلح و عدالت، مفاهیم بنیادی برای خیر و سعادت انسان‌هاست.

وی همچنین، خواستار تداوم همکاری‌های فرهنگی فی مابین دو کشور هند و ایران به خصوص در زمینه تبادلات علمی و گسترش زبان فارسی در هند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان