درخواست بنیاد شهید برای حضور مشاورین وزرا در امور ایثارگران در جلسات کمیسیون ماده ۱۶

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: درخواست بنیاد این است که مشاورین امور ایثارگران به همراه نماینده دستگاه‌ها در کمیسیون ماده ۱۶ حضور یابند.

درخواست بنیاد شهید برای حضور مشاورین وزرا در امور ایثارگران در جلسات کمیسیون ماده 16

به گزارش ایسنا، مهدی ایزدی در یکصد و هشتادمین نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران در دیوان عدالت اداری، برگزاری جلسات با مسئولان و قضات دیوان عدالت اداری را در راستای حل ابهامات و بررسی شکایات و آرای کمیسیون ماده 16 ضروری دانست و گفت: نگاه قانون‌گذار به قوانین مرتبط با ایثارگران حمایتی بوده است و در برخی موارد کارشناسی لازم جهت تدوین و اصلاح قانون صورت نگرفته در حالی که بالغ‌ بر 1900 قانون مرتبط با خدمات‌دهی به ایثارگران وجود دارد و حدود 50 درصد از قوانین موضوعه و مقرری‌ها در این حوزه نسخ صریح و یا ضمنی شده‌اند و احکام معتبر عموماً در دستگاه‌ها اجرا می‌شود.
وی افزود: تمامی تلاش بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که رسیدگی ماهوی به درخواست و شکایات ایثارگران در کمیسیون ماده 16 صورت گیرد و درخواست بنیاد این است که مشاورین امور ایثارگران به همراه نماینده دستگاه‌ها در کمیسیون ماده 16 حضور یابند.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد با اشاره به تلاش دشمنان در جهت هجمه فرهنگی به ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر در تدوین و اجرای قوانین، حرمت ایثارگران حفظ شود بسیاری از مشکلات آنها حل خواهد شد، از دیدگاه بنیاد و ازنظر حقوقی آرای دیوان عدالت اداری صحیح است ولی نگاه حمایتی نیز باید در نظر گرفته شود.
رضا فضل زرندی معاون قضایی و رییس هیات استخدامی دیوان عدالت اداری نیز در این نشست با بیان اینکه قوانین و مقررات بسیاری در حوزه ایثارگران بدون در نظر گرفتن پشتوانه مالی توسط مجلس به تصویب رسیده است اظهار داشت: دیوان عدالت اداری تنها بر اساس قانون رأی صادر می‌کند و تلاش می‌کند که در حیطه قوانین به نفع ایثارگران صدور رأی کند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی دیوان عدالت اداری، وجود مجموعه‌ای از قوانین مرتبط با ایثارگران است که دارای ابهام و غیر شفاف است و مشکلاتی را برای صدور رأی به وجود آورده و افزایش شکایات ایثارگران را به همراه دارد.
معاون قضایی دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: متأسفانه هر دستگاهی نسبت به قوانین مرتبط با ایثارگران برداشت‌های مختلفی دارد و قوانین را با نظر خود اجرایی می‌کند که این مساله شکایات را افزایش داده است.
فضل زرندی همچنین در سخنان خود در زمینه آرای دیوان عدالت اداری با محوریت ماده 51 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، ذخیره مرخصی ایثارگران، جایگاه و پست‌های شغلی ایثارگران، برنامه ششم توسعه و .... توضیحاتی را ارائه داد.
لازم به ذکر است مشاورین وزرا در امور ایثارگران در این نشست، مشکلات ایثارگران در ارتباط با آرای صادرشده از دیوان عدالت اداری و برخی ماده‌های قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را مطرح کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان