ماهان شبکه ایرانیان

یک مسئول عنوان کرد:

خبری که برای آتش نشانی اراک دردسرساز شده/نگران "ادورانت" نباشید

ایسنا/مرکزی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با بیان اینکه خبر پخش گاز ادورانت در سطح شهر اراک صحت نداشته و تکذیب می‌شود، گفت: این خبر نکرانی مردم را در پی داشته و باعث شده که تماس‌های زیادی از سوی مردم با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی برقرار شود.

خبری که برای آتش نشانی اراک دردسرساز شده/نگران "ادورانت" نباشید

مسعود آقازیارتی امروز دوشنبه 12 اسفندماه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه طی چند روز اخیر خبری در فضای مجازی مبنی بر انتشار گاز ادورانت توسط آتش نشانی اراک به منظور مهار تکثیر ویروس و ضدعفونی کردن شهر اراک منتشر شده است و پیگیری‌های صورت گرفته نشان داد که نظیر چنین خبری در شهرهای رشت و بندرعباس نیز توسط برخی کاربران فضای مجازی بازنشر می‌شود.

وی افزود: در این پیام توسط فرد یا افرادی در فضای مجازی می‌شود، از مردم خواسته شده که از منازل خود بیرون نیایند چرا که سازمان آتش نشانی در نظر دارد گاز ادورانت را برای گندزدایی محیط در سطح شهر پخش کند.

آقازیارتی با تاکید بر اینکه این خبر تکذیب شده و به هیچ وجه صحت ندارد، گفت: موضوع گندزدایی و ضدعفونی ‌کردن فضاهای شهری ارتباطی به سازمان آتش نشانی ندارد و این کار توسط حوزه خدمات شهری شهرداری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نگرانی‌هایی که در پی انتتشار این خبر کذب در سطح شهر بوجود آمده است، بیان کرد: متاسفانه تماس‌های زیادی با سامانه 125 آتش نشانی صورت می‌گیرد که موجب شده این خط ارتباطی اضطراری مردم با آتش نشانی اشغال شود و این نگرانی باعث تشدید استرس ناشی از کرونا در بین مردم شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در ادامه با تاکید بر اینکه گاز ادورانت ماده‌ای شیمیایی است که برای بودار کردن گاز شهری استفاده می‌شود و اصلا خاصیت گندزدایی ندارد، تصریح کرد: سوءاستفاده‌های صورت گرفته در این خصوص از طریق مراجع نظارتی، قضایی و پلیس فتا در دست پیگیری است.

وی بیان کرد: عملیات گندزدایی در تمامی اماکن عمومی نظیر ترمینال‌ها، حمل‌ونقل عمومی، فضاهای عمومی، سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها، نشیمن‌گاهها و... و توسط آب ژاول و سایر مواد ضدعفونی به صورت روزانه و مستمر به همت معاون خدمات شهری شهرداری اراک انجام می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در ادامه بر رعایت نکات بهداشتی و توجه به بهداشت فردی و ایمن سازی فضای شهری به عنوان بهترین راه برای مقابله با ویروس کرونا، تاکید کرد و افزود: از شهروندان درخواست می‌شود اخبار مربوط به این بیماری را از خبرگزاری‌های رسمی و پایگاههای خبری معتبر دریافت کنند و از بازنشر اخبار جعلی و کذب خودداری کنند.

وی پرهیز مردم از تجمعات را مورد تاکید قرار داد و افزود: به شهروندان توصیه می‌شود که از تردد بی مورد در فضای شهری اجتناب و به هشدارهای بهداشتی توجه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان