احداث آرامستان ۳۶۰ هکتاری جدید قم در محدوده مسجد مقدس جمکران

ایسنا/قم معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم از احداث آرامستان جدیدی به مساحت ۳۶۰ هکتار در محوده جمکران خبرداد.

احداث آرامستان 360 هکتاری جدید قم در محدوده مسجد مقدس جمکران

غلامرضا جان قربان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه زیربنایی در سالن کرامت استانداری، گفت: با توجه به نیاز استان به یک قبرستان جدید، آرامستان جدیدی به مساحت 360 هکتار در 2 کیلومتری مسجد مقدس جمکران ساخته خواهد شد.

وی افزود: 40 درصد از مساحت این آرامستان برای فضای سبز شهری اختصاص داده می‌شود. همچنین به دلیل عبور کمربندی جدید از کنار این آرامستان حریم راه نیز با دقت مورد ارزیابی قرارگرفته است.

جان قربان بیان کرد: الگوی تک آرامستانی برای شهرهای بزرگ منسوخ شده اهست. اجرای این الگو در بسیاری از شهرهای کشور طی دهه‌های گذشته در دستور کار بود اما امروزه به دلیل رعایت مسائل ایمنی و پدافند غیرعامل محلی از اعراب نداشته و منسوخ‌شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم بیان کرد: به دلیل بالا بودن نرخ رشد جمعیت از میانگین کشوری و نرخ زادوولد نسبت به میزان مرگ‌ومیر که به دلیل مهاجرپذیری استان قم است باید ملاحظاتی در این خصوص در نظر گرفت.

وی گفت: دور بودن آرامستان بهشت معصومه(س) از مناطق جنوبی و غربی را نامطلوب دانست و تأکید کرد: 22 درصد از دفن شدگان آرامستان های قم غیربومی و شهرستانی هستند. بر اساس آمار، جمعیت استان قم از سال 1420 وارد دوره پیر سالی می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که دوره سنی 25 تا 45 سال بالاترین هرم سنی استان بوده است، بیان کرد:  تا سال 1420 این دوره سنی به بالای 60 سال رسیده و تعداد این افراد به‌شدت افزایش می‌یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان