رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد؛

افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد/ فعالیت ۱۷۴۶ آشپزخانه در طرح اطعام مهدوی

بختیاری از افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد از اول اردیبهشت خبر داد.

افزایش 15 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد/ فعالیت 1746 آشپزخانه در طرح اطعام مهدوی

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: بر اساس بخشنامه سازمان برنامه و بودجه سال 99 از اول اردیبهشت ماه 15 درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد اضافه شد.

او با بیان اینکه در قالب جشن رمضان، طرح اکرام یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد است که با رعایت حرمت و تکریم ایتام و محسنین برگزار می‌شود، گفت: در سال 98، 710 هزار و 265 حامی در سراسر کشور در این طرح حضور فعال داشتند.

بختیاری ادامه داد: 318 هزار یتیم مشمول طرح اکرام هستند که حامیان 294 هزار نفر از آن‌ها را تحت پوشش خود قرار دادند و در این مسیر 911 میلیارد تومان کمک شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه طرح اکرام 98 در مقایسه با سال 97 رشد قابل توجهی داشت، گفت: طرح اکرام در سال 98 در مقایسه با سال 97، 27 درصد افزایش مشارکت داشت.

بختیاری با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به هر یتیم تحت پوشش کمیته امداد 500 هزار تومان پرداخت کرد، افزود: در سنوات گذشته بر اساس راهنمایی های مقام معظم رهبری، در مساجد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سفره ساده افطاری برپا می شد.

بختیاری ادامه داد: امسال با توجه به مسائل کرونایی و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای رزمایش همدلی و مواسات و کمک مومنانه به یاد 313 یار امام زمان، 313 مرکز اطعام مهدوی در سراسر کشور راه‌اندازی کردیم.

او با بیان اینکه کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی در تمامی آشپزخانه‌ها در ایام ماه مبارک رمضان حضور داشتند و نکات بهداشتی را بررسی می‌کردند، بیان کرد: آشپزخانه های طرح اطعام مهدوی از 313 آشپزخانه به هزار و 746 آشپزخانه در سراسر کشور افزایش یافت.

بختیاری گفت: بر اساس آخرین آمار 95 هزار و 964 نفر به صورت رایگان و افتخاری در این آشپزخانه‌ها فعالیت داشتند.

او با بیان اینکه تا شب گذشته بیش از 9 میلیون و 514 هزار غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: 136 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است که 100 درصد آن از کمک‌های مردمی، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری تأمین شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینک 15 میلیارد تومان نیز از طریق اپراتور‌های مخابراتی جمع آوری شده است، گفت: یک میلیون و 200 هزار بسته جیره خشک به نقاطی که دسترسی برای ارسال غذای گرم وجود نداشت اهدا شد که ارزش ریالی هر بسته 190 هزار تومان بود.

او با بیان اینکه هزینه این اقدام 100 درصد توسط گروه‌های مردمی تأمین شده است، ادامه داد: در این زمینه 228 میلیارد تومان سرمایه گذاری شد.

بختیاری با بیان اینکه سپاه، ستاد عتبات عالیات و دانشگاه‌های علوم پزشکی آشپزخانه‌های خود را در اختیار کمیته امداد قرار دادند، ادامه داد: سال گذشته مردم در مساجد و مصلی‌های برگزاری نماز عید فطر فطریه خود را پرداخت می‌کردند، اما امسال با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه برگزاری نماز در برخی از نقاط داده نشده است.

او گفت: هموطنان می‌توانند با استفاده از کد دستوری *8877*5#، شماره گیری تلفن گویای 096887 و مراجعه به سایت emdad.ir فطریه عام، سادات، کفاره غیر عمد و عمد خود را پرداخت کنند.

بختیاری با بیان اینکه در سال 98، 175 هزار و 960 شغل با تسهیلات 4710 میلیارد تومان در سراسر کشور ایجاد شد، ادامه داد: امسال با توجه به بودجه 4 هزار و 900 میلیاردی و تسهیلات 6 هزار میلیارد تومانی اشتغال روستایی مقرر شده است 200 هزار شغل در سراسر کشور با کمک بانک‌ها و استانداران ایجاد کنیم.


بیشتر بخوانید: 700 شغل بنیاد برکت برای جوانان بندر دیر

بیشتر بخوانید: روش‌های پرداخت فطریه در تهران اعلام شد

بیشتر بخوانید: راه اندازی فاز اول اپلیکیشن «بانی خیر» به همت کمیته امداد استان تهران


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان