پرواز موفق بزرگترین هواپیمای الکتریکی جهان [تماشا کنید]

کمپانی مگنیکس (magniX) موفق شده اولین پرواز بزرگترین هواپیمای الکتریکی جهان را رقم بزند. این موفقیت را می‌توان نقطه عطفی در تکنولوژی موتورهای الکتریکی به حساب آورد.

پرواز موفق بزرگترین هواپیمای الکتریکی جهان [تماشا کنید]

کمپانی مگنیکس (magniX) موفق شده اولین پرواز بزرگترین هواپیمای الکتریکی جهان را رقم بزند. این موفقیت را می‌توان نقطه عطفی در تکنولوژی موتورهای الکتریکی به حساب آورد.

در سال‌های اخیر تلاش‌های متعددی برای تولید هواپیماهای الکتریکی صورت گرفته اما روند پیشرفت در این زمینه به دلایل متعدد کند بوده است. از جمله این دلایل،‌ هزینه بالا،‌ وزن بیش از حد باتری‌ها و ناکارآمدی آنها در مقایسه با موتورهای جت بوده است. یکی از امیدوار کننده‌ترین تلاش‌ها در این زمینه پروژه ایرباس E-Fan X بر اساس هواپیمای BAe146 با یک موتور الکتریکی (از کل 4 موتور) بود که در نهایت در آوریل 2020 به دلیل مشکلات متعدد ناشی از همه‌گیری کرونا لغو شد.

مگنیکس

هواپیمای eCaravan که در واقع یک فروند سسنا Caravan 208B دستکاری شده 9 نفره است به لطف همکاری magniX و شرکت هوافضای AeroTEC ساخته شده و اولین پرواز خود را در 28 خرداد برفراز شهر موسس‌لیک واشینگتن به مدت حدود 30 دقیقه تجربه کرده است. سسنا Caravan یکی از هواپیماهای میان برد پر طرفدار در سطح جهان است و در حال حاضر بیش از 2600 فروند از آن در بیش از 100 کشور پرواز می‌کند.

کمپانی مگنیکس ساکن سیاتل آمریکا برای این هواپیما از سیستم پیشران الکتریکی magni500 بهره برده که قدرت 750 اسب بخاری دارد. البته بر اساس گفته‌های مدیرعامل این شرکت [محدودیت‌های] فعلی تکنولوژی‌های باتری موجب شده تنها بتوان روی سفرهای هوایی بسیار کوتاه (در حدود 160 کیلومتر) حساب کرد. این در حالی است که نسخه معمولی این هواپیما توانایی پرواز تا مسافت 1982 کیلومتری را دارد.

در پرواز اخیر امکان سوار کردن هیچ مسافری وجود نداشته؛ چرا که هواپیمای فعلی به منظور تست تغییر داده شده و باتری‌‌ها بخشی از فضای هواپیما را اشغال کرده‌اند. eCaravan در حال حاضر توانایی پرواز به مدت 30 دقیقه و حمل 5 مسافر تا مسافت 160 کیلومتری را دارد.

هدف نهایی مگنیکس بهبود ارتباط جوامع به واسطه ارائه یک سیستم پیشرانه تمام الکتریکی پیشرفته به بازار است؛ سیستمی که هزینه عملیاتی پایین‌تری داشته باشد و هیچ گاز گلخانه ای منتشر نکند. در نهایت این کمپانی در تلاش است وارد به سوی ورود به بازار حمل و نقل هوایی تجاری گام بردارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان