کشف شهر طلایی گمشده سه هزار ساله مصر

تیم باستان‌شناسی به سرپرستی دکتر زاهی حواس در مصر شهری پیدا کرده که زیر ماسه‌ها گم شده بود. این شهر سه هزار سال قدمت دارد و به دوران آمن‌هوتپ سوم بر می‌گردد و توت عنخ آمون و آیی هم زمانی حاکم آن بودند.

کشف شهر طلایی گمشده سه هزار ساله مصر

مصر از کشف یک شهر باستانی بزرگ خبر داده که کارشناسان آن را مهمترین کشف باستان شناسی از زمان کشف مقبره توت عنخ آمون دانسته‌اند.

زاهی حواس، باستان شناس مصری از کشف شهری باستانی در جنوب استان الاقصر، که او آن را شهر طلایی گمشده می‌خواند، خبر داد.



در بیانیه تیم کاوشگران آمده است: تیم باستان‌شناسی به سرپرستی دکتر زاهی حواس در مصر شهری پیدا کرده که زیر ماسه‌ها گم شده بود. این شهر سه هزار سال قدمت دارد و به دوران آمن‌هوتپ سوم بر می‌گردد و توت عنخ آمون و آیی هم زمانی حاکم آن بودند.

باستان‌شناسان شهری را کشف کردند که ظاهرا به خوبی حفظ شده و دیوار‌های سالم، یک نانوایی با تنور و اتاق‌هایی پر از وسایل مورد استفاده در زندگی روزمره دارد. به گفته روزنامه الاقصر تایمز، آن‌ها مقادیری زیورآلات از جمله انگشتر، سنگ‌های قیمتی، ظروف سفالی رنگی و مهر‌های لوحه آمن‌هوتپ را نیز کشف کردند.

دکتر حواس در بیانیه‌ای گفت که این تیم پس از تنها چند هفته کاوش تمام سازه‌های خشتی گلی را پیدا کردند.

وی افزود: کاوشگران خارجی زیادی این شهر را جست‌وجو کردند، اما هرگز آن را پیدا نکردند. خیابان‌های این شهر پر از خانه است … ارتفاع بعضی از دیوار‌ها تا سه متر می‌رسد.
 
 
 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان