صندوقچه انتخابات/۴۳

لیدرهای فتنه ۸۸ نگران جمهوریت شدند/ جهانگیری: می‌خواستم بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند

زاکانی:جبهه انقلاب اسلامی به عقلانیتی رسیده که پیروزی جبهه انقلاب مهمتر از پیروزی افراد است و ما ایده هایی که به مردم خواهیم گفت براساس برنامه ای منسجم است.

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در 28 خرداد 1400 هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون  «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

لیدرهای فتنه 88 نگران جمهوریت شدند

«محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات که در سال 88 از صحنه گردانان اصلی فتنه بود، پس از احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، در بیانیه ای اعلام کرد: «انتخابات واقعی نماد نظام‌هایی است که مردم‌سالاری را پذیرفته‌اند و به نوبه خود استحکام‌بخش اصل زرین "حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش" است».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «آنچه این روزها در جریان معرفی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رخ داده است، ناشی از رویکرد، برداشت و اقدامی است که پیش از این هم عرصه را بر انتخاب مردم تنگ کرده و این‌بار بی‌پرده‌تر و بی‌پرواتر ظهور و بروز داشته است...در واقع جمهوریت نظام که مبتنی بر رأی آزاد ملت است، روز به روز کم‌رنگ‌تر شده است».

لیدرهای فتنه 88 نگران جمهوریت شدند/ جهانگیری: می‌خواستم بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند

خاتمی از جمله افرادی است که در فتنه 88، انتخاباتی را که با مشارکت 85 درصدی برگزار شد، به صحنه آشوب و درگیری بدل کرد؛ چرا!؟ به این دلیل که اکثریت مردم، کاندیدای مورد حمایت خاتمی و همفکران وی را انتخاب نکردند؛ برای همین افراطیون اصلاح طلب علیه جمهوریت شورش کرده و رأی مردم را پایمال کردند.

فتنه گران در سال 88، خوی دیکتاتوری خود را به صورت تمام و کمال نمایش داده و علیرغم آنکه در جلسات خصوصی تاکید داشتند که قطعا تقلب صورت نگرفته، پشت تریبون دروغ تقلب را فریاد زده و جوانان را به آشوب و اغتشاش تشویق می کردند.

حالا لیدرهای فتنه 88 که یدطولایی در لگدمال کردن رأی مردم و دهن کجی به جمهوریت دارند، خود را دلواپس مردم سالاری جا زده و هجمه گسترده ای علیه اقدام قانونی شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها به راه انداخته اند.

لیدرهای فتنه 88 نگران جمهوریت شدند/ جهانگیری: می‌خواستم بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند

جهانگیری: می خواستم بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری در جمع روسای ستادهای انتخاباتی خود در سراسر کشور ضمن اعلام خاتمه فعالیت این ستادها گفت: «مسائلی وجود دارد که معیشت مردم را به خطر انداخته است و من علاقه داشتم از این منظر وارد شوم. البته گاهی برخی دوستان می‌گفتند که شرکای وضع موجود باید پاسخگو باشند و من اتفاقا می‌خواستم به همین دلیل بیایم که بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند و چه کسانی این وضعیت را برای مردم درست کردند که امروز زندگی و معیشت مردم در شرایط سختی قرار گرفته است».

لیدرهای فتنه 88 نگران جمهوریت شدند/ جهانگیری: می‌خواستم بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند

جهانگیری در ادامه گفت: «از اینکه مجموعه ای از دوستان حذف شدند، بسیار متاسف هستم و امیدوارم بودم راهی را در پیش بگیریم که مشارکت حداکثری و نماد جمهوریت در داخل کشور به خطر نیفتد و یا آسیب جدی نبیند».

متاسفانه برخی دولتمردان اصرار دارند که به افکارعمومی توهین کنند. جهانگیری همان شخصی است که در انتخابات 96 تاکید داشت که اگر وی یا روحانی در انتخابات پیروز شوند، دیگر هیچکس سر گرسنه بر بالین نخواهد گذاشت و هیچ کارتن خوابی نیز وجود نخواهد داشت.

حامیان روحانی و جهانگیری در سال 96 تاکید داشتند که اگر رئیسی یا قالیباف در انتخابات پیروز شوند، دلار 5 هزارتومان خواهد شد.

«همتی» نماینده بانیان وضع موجود است

«محمد مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «در مورد آقای همتی به همان دلایلی که در فضای سیاسی مطرح بود که آقای جهانگیری ممکن است دچار مشکلاتی بشود و کارنامه دولت فعلی را مجبور باشد نمایندگی کند به نظرم می آید نباید با اقبال زیادی مواجه باشد، همین طور آقای مهرعلیزاده که به نظرم خیلی دیرهنگام رسیدند».

لیدرهای فتنه 88 نگران جمهوریت شدند/ جهانگیری: می‌خواستم بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند

مهاجری در ادامه گفت: وقتی انتخابات رقابتی نباشد کسی که وارد زمین انتخابات می شود نباید چندان خوشحال باشد چون کسی که با خودش مسابقه دهد و برنده شود که هنر نیست... اگر مردم بدانند نتیجه انتخابات از قبل تعیین شده است چه دلیلی دارد که در انتخابات شرکت کنند!؟ شما در یک نظر سنجی پیامکی که بدانید نتیجه آن از قبل معلوم است، حتی اگر آن پیامک مجانی هم باشد به خودتان زحمت نمی دهید که در آن نظر سنجی شرکت کنید چه برسد بخواهید در انتخابات در این وضعیت کرونا شرکت کنید».

لیدرهای فتنه 88 نگران جمهوریت شدند/ جهانگیری: می‌خواستم بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند

فاز جدید تخریب رئیسی توسط اصلاح طلبان با چاشنی «تفرقه افکنی»

سایت اعتمادآنلاین در گزارشی با عنوان «اصولگرایان از روند انحصارگرایی و حذف در ستادهای رئیسی شاکی‌اند» نوشت: «روند حذف و انحصار در جریان اصولگرایی متوقف نمی‌شود. آنها جایی که این روند به نفعشان باشد، مدافعش هستند و هرجا به ضررشان، منتقدش. بخشی از جریان اصولگرایی که از خروجی شورای نگهبان درباره رد و تأیید صلاحیت‌ها بسیار خوشحال‌اند، هم‌زمان از روند انحصارگرایی و حذف در ستادهای خودی شاکی شده‌اند».

این سایت اصلاح طلب در ادامه نوشت: «همان نقدی را که منتقدان به شورای نگهبان درباره روند و نگاه حذفی دارند، حامیان عملکرد شورای نگهبان به هم‌جناحی‌های خود در ستادهای انتخاباتی دارند. هنوز انتخابات شروع نشده کار به انحصار و حذف درون‌گروهی رسیده است».

لیدرهای فتنه 88 نگران جمهوریت شدند/ جهانگیری: می‌خواستم بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «سهم اصولگرایان سنتی(در ستاد رئیسی) ناچیز است تا جایی که باهنر هم اخیرا گفته بود:"این گلایه و دغدغه وجود دارد که بعضی رفتارها در ستاد مرکزی آقای رئیسی انحصارگرایانه باشد و بنده هم به ایشان و هم به مسئولان ستاد ایشان عرض می‌کنم که باید از همه ظرفیت‌ها و سلایق اصولگرایی که خالصانه برای پیروزی این جریان به میدان آمده‌اند بهره برد و خدای ناکرده با رفتارهای انحصارگرایانه دیگران را دلسرد نکرد".»

 90 هزار میلیارد تومان از تسهیلات معوقه بانکی در اختیار 11 نفر است

«سعید جلیلی» عضو شورای عالی امنیت ملی و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به برخی نابسامانی‌ها در نظام بانکی خاطرنشان کرد: «امروز در حالی که 90 هزار میلیارد تومان از تسهیلات معوقه بانکی در اختیار 11 نفر است، نیمی از مردم هیچ تسهیلاتی تاکنون دریافت نکرده اند و لذا ساماندهی این وضعیت نیازمند برنامه ریزی دقیق با زمان بندی مشخص است».

لیدرهای فتنه 88 نگران جمهوریت شدند/ جهانگیری: می‌خواستم بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند

جلیلی افزود: «داشتن برنامه‌ای دقیق برای حل مشکلات فقط به این معنا نیست که بگوییم چه کارهایی انجام خواهیم داد بلکه باید نتیجه کار در زمان مشخص نیز اعلام شود و نتایج ملموس در مقاطع مشخص شش ماهه یا یکساله اعلام شود نه اینکه بعد از چهار سال گفته شود، نشد که به نقطه مطلوب برسیم و ما این برنامه را به تفصیل در ایام تبلیغات برای مردم تشریح خواهیم کرد».

پیروزی جبهه انقلاب مهمتر از پیروزی افراد است

«علیرضا زاکانی» نماینده مجلس و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «جبهه انقلاب اسلامی به عقلانیتی رسیده که پیروزی جبهه انقلاب مهمتر از پیروزی افراد است و ما ایده هایی که به مردم خواهیم گفت براساس برنامه ای منسجم است و ایده های مشترکی برای همکاری جدی با مجلس و قوه قضائیه و سایر نهادها داریم که منجر به تحول فراگیر در کشور با محوریت مردم می شود».

لیدرهای فتنه 88 نگران جمهوریت شدند/ جهانگیری: می‌خواستم بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند

زاکانی افزود: «این ایده را مطلوب مردم می دانم و اگر صادقانه با مردم صحبت کنیم زمینه پیروزی این ایده در انتخابات فراهم است و این مسیر را می رویم تا مابه ازای آن شور و نشاط انتخاباتی و توفیق جدی برای جبهه انقلاب فراهم شود».

عملکرد مسببان وضع فعلی کشور در بررسی صلاحیت آنها تاثیر داشته است

آیت الله «سید محمدرضا مدرسی یزدی» از فقهای شورای نگهبان درباره عدم احراز صلاحیت مسببان وضع فعلی کشور گفت : «اگر معلوم شود به خاطر عدم تدبیر یک فرد مشکلاتی در کشور ایجاد شده، حتما در بررسی صلاحیت او، بنابر اصل مدیر و مدبر بودن تاثیر خواهد داشت».

لیدرهای فتنه 88 نگران جمهوریت شدند/ جهانگیری: می‌خواستم بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند

وی افزود: «شورای نگهبان مایل است بالاترین مشارکت وجود داشته باشد اما هیچ کس حاضر نیست با نقض قانون، مشارکت بالا رود. ما کسی که پایین ترین سطح معیارها را هم داشته باشد را تائید می‌کنیم تا حتی هزار نفر هم به مشارکت اضافه بشود ولی آیا کسی می‌پذیرد کسی که مدیر و مدبر نیست و معیارهای لازم را ندارد در فرآیند انتخابات شرکت کند؟ ».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان