وبلاگ مشرق

روایت ضرغامی از خباثت آمریکا درباره "خلیج فارس"/ خواب خوش لوکس‌بازها بدون مالیات!

"بانیان آشوب" و کسانی که میتوان آنها را فرماندهان فتنه دانست؛ همچنان بر ایجاد اغتشاش اصرار دارند و می گویند آنچه در خیابانها رخ داد؛ یک "تئاتر مقاومت" بود!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نقش خوشرنگ خیابان برای "بانیان آشوب"

روایت ضرغامی از خباثت آمریکا درباره "خلیج فارس"/ خواب خوش لوکس‌بازها بدون مالیات!

محمدرضا تاجیک، از تئوریسین های اصلاح طلب به تازگی در یادداشتی با عنوان "مهلت خمیازه" به تقدیس اغتشاش خیابانی پرداخته و نوشته است: آنچه حال و احوال بازیگران تئاتر قدرت را چنین دگرگونه و آشفته کرد و آنان را به تماشای بازی خود فراخواند، نوعی تئاتر مواجهه یا تئاتر مقاومت بود: تئاتری که بازیگرانش دیرزمانی نقش تماشاگران منفعل تئاتر قدرت را ایفا می‌کردند، به تماشاگر فعال یا تماشاگر-بازیگر (به تعبیر رانسیر) تبدیل شدند و صحنه نمایش را به صحنه کنش گفتاری و رفتاری فی‌البداهه‌ و هیستریک خود - توالی نقش‌های امتناع/تخطی‌گرایانه که به اقتضای هر لحظه ایفا شد - بدل کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین، او می افزاید: بازیگران این تئاتر مقاومت یا تئاتر خیابانی در عین حال، نویسنده (سناریونویس) و کارگردان و فیلمبردار نیز بودند و خود می‌گفتند که چه و چون باید گفت و کرد. نقش و بازی آنان، همواره امتزاج و ترکیبی از ژانرهای درام و تراژدی و کمدی و اکشن و فانتزی و رئال و سوررئال بود. این تئاتر خیابانی که بساط خود را در مهلت خمیازه بازیگران تئاتر قدرت پهن کرده بود، صاعقه‌وار وارد عالم خواب آنان که دیری آسوده در زیر سایه درخت خیال خود آرمیده بودند، شد و حال و احوال آنان را آشفته کرد و به آنان فهماند که هیچ ‌کس منتظر مهلت خمیازه آنان نیست.[1]

*تاجیک دیرزمانی است که در سلک حامیان حرکت خیابانی علیه نظام اسلامی درآمده و گویا نمی فهمد که دستاورد خیابان جز خون و ناامنی و لاینحل ماندن مشکلات نخواهد بود.

این فرد در جریان اغتشاشات اخیر نیز حرکت آشوبگران را "جشن جنبش" خواند که حاوی خشونتی مقدس است.

او همچنین در همین ایام یادداشت نوشت و از این گفت که نظام اسلامی شکار است و اراذل و اوباش؛ شکارچی![2]

جالب است که می بینیم این افراد با وجود رویت سرنگونی جشن جنبش خود و علیرغم اینکه می بینند دست دشمن در این قضایا آشکار است لکن از تشویق اغتشاش و راهبری آن منصرف نمی شوند و همچنان بر حرکت خیابانی اصرار دارند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند این فوت کردن‌ها به آتش سرد شده و این تقلاهای کور برای موجودیت‌بخشی به امر آشوب و اغتشاش از آنرو صورت میگیرد که برخی رجال هسته سخت اصلاحات و فرماندهان آشوب معتقدند جامعه عام البلوی است و ما در شرایط بروز "فتنه اقتصادی" قرار داریم. فلذا بایستی از این فرصت استفاده کرد!

موفقیت یا شکست این بدخواهان کشور و مردم البته وابسته به میزان جهاد تبیین و استفاده از راهکارهای نخبگانی برای دفع فتنه است.

***

خواب خوش لوکس‌بازها بدون مالیات!

روایت ضرغامی از خباثت آمریکا درباره "خلیج فارس"/ خواب خوش لوکس‌بازها بدون مالیات!

مالک شریعتی نیاسر، نماینده تهران در گفت وگو با ایسنا در اشاره به مصوبه امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر معافیت مالیاتی خانه های لوکس در جریان بررسی لایحه بودجه 1402، بیان کرد: بحث اخذ مالیات از خانه های گران قیمت که معروف به خانه های لوکس است از ابتدای مجلس یازدهم مطرح شد و از وعده های مجلس یازدهم بود که این کار را انجام دهد. هم اخذ مالیات از خانه های گران قیمت و هم اخذ مالیات از خودروهای گران قیمت از وعده های مجلس بود.

وی افزود: این وعده نوعی مبارزه با اشرافی گری و تجمل گرایی است. افرادی که این خودروها و خانه ها را دارند باید مالیات پرداخته کرده و این مالیات به نفع طبقات فرو دست جامعه استفاده شود. در بودجه 1400 به صورت پلکانی این موضوع مصوب شد که از نظر بنده بهترین متن نیز همان مصوبه بودجه 1400 بود. هم برای اخذ مالیات از خانه های لوکس و هم اخذ مالیات از خودروهای لوکس بهترین مصوبه برای بودجه 1400 بود که به صورت پلکانی افزایش پیدا می کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بودجه 1401 متن خلاصه‌تر شد و صرفا یک پله درنظر گرفته شد و بالاتر از یک ارزش معین باید مالیات پرداخت می کردند اما متاسفانه در بودجه 1402 واحدهای مسکونی از این حکم حذف شد. جالب این است که در لایحه بودجه خودِ دولت، ساز وکار اخذ مالیات از واحدهای مسکونی پیش بینی شده بود و این بند الحاقی مجلس نبود. هر دو مورد یعنی هم خودروهای لوکس و هم خانه های لوکس در لایحه دولت بود.

وی در ادامه تاکید کرد: اما در صحن علنی مجلس آقای مفتح عضو کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد حذف داد و عبارت واحدهای مسکونی حذف شد. طبق روال جلسه نیز رئیس جلسه از نماینده دولت و نماینده کمیسیون تلفیق سوال کرد و با کمال تعجب هم دولت و هم کمیسیون تلفیق با این پیشنهاد موافقت کردند. یک بدعتی در تاریخ قانون گذاری صورت گرفت و دولت خودش با مصوبه خود مخالفت کرد. عملا بخشی از مصوبه خودش را حذف کرد. لایحه بودجه در هیات وزیران تصویب شده و نماینده دولت باید حافظ و نگهبان مصوبات دولت باشد اما اینجا نماینده دولت با حذف مصوبه دولت موافقت کرد.

شریعتی افزود: این اتفاق بسیار عجیب و حیرت انگیز بود. متاسفانه این افتخار بزرگ مجلس در دو سال قبل از فهرست افتخارات مجلس در سال سوم حذف شد و ما عملا در سال 1402 چیزی به عنوان مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس و گران قیمت نداریم و فقط مالیات بر باغ‌ویلاهایی می ماند که رقم ناچیزی است. چیزی از این حکم باقی نماند.[3]

*ما قضاوت درباره آنچه که آقای شریعتی گفته است را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم.

در عین حال بیان این نکته هم ضروریست که از سرنوشت سایر افتخارات مجلس یازدهم مثل طرح اخذ مالیات از خانه های خالی و ایضا طرح کالابرگ نیز عملا هیچ خبر خاصی در دست نیست و کسی نمی داند دولت برای اجرای این مصوبات اصولی و ضروری چه کرده است؟

***

روایت ضرغامی از خباثت آمریکا درباره "خلیج فارس"

روایت ضرغامی از خباثت آمریکا درباره "خلیج فارس"/ خواب خوش لوکس‌بازها بدون مالیات!

سیدعزت‌ا... ضرغامی، وزیر گردشگری اخیراً طی سخنانی در همایش سالانه باستان‌شناسی، به سفر خود به نیویورک و بازید از موزه متروپولیتن اشاره کرد و گفت: بخش بزرگی از این موزه درباره ایران است. یک راوی با سوادی هم داشت که دو ساعتی آنجا بودم. در یک بخش موزه نقشه‌های بزرگ از ایران طبیعت و جغرافیای ایران را نشان می‌داد. در این نقشه‌ها خلیج فارس را بزرگ نوشته بود.

او می افزاید: اوج بحث کشورهای حاشیه خلیج فارس بود. کسی که روایت می‌کرد جلوی کلمه "Persian" ایستاده بود و مانع از فیلمبرداری شد. خواستم توضیح دهد... اما از این کار سر باز زد.

به گزارش ایسنا، ضرغامی تصریح می کند: آن‌ها تاریخ را به نمایش گذاشته‌اند، اما آن را بازگو نمی‌کنند. در برخی از فیلم‌های هالیوود هم با حساب و کتاب عمل می کنند و تمدن و تاریخ ما را منحط نشان می‌دهند.[4]

*تأمل موجود در متن این خاطره ی جالب مهندس ضرغامی آنست که دلسوزان و منصب داران نبایستی در این فکر باشند که قضایایی مثل مفهوم "خلیج فارس" با یک بار اثبات علمی و یا مثلا با یک سمینار و انتشار یک کتاب؛ دیگر نیازی به تکرار ندارد!

چه اینکه طبق این خاطره می بینیم که حتی فردی از دشمن تقلا می کند در مقابل نام مبارک فارس بایستد تا کسی عبارت "خلیج فارس" را نبیند.

لذا بر صداوسیما و نهادها و اشخاص مسئول است که با تبلیغات رسا و اقناعی کاری کنند تا مفاهیمی از قبیل خلیج فارس، هژمونی ایران، عقلانیت حکومتی ایران، قدرت ولایت فقیه، استقرار همیشگی نظام جمهوری اسلامی و... تبدیل به ملکه ذهن افکار عمومی در داخل و خارج از ایران شود.

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-599285

2_ mshrgh.ir/1440397

3_ isna.ir/xdNr6D

4_ isna.ir/xdNr5G

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان