ترکیه در کدام قاره است؟

به علت مشهوریت کشور ترکیه و همچنین موقعیت خاص آن ممکن است برای افراد سؤالی تحت این عنوان پیش آید که ترکیه در کدام قاره است

ترکیه در کدام قاره است؟

به علت مشهوریت کشور ترکیه و همچنین موقعیت خاص آن ممکن است برای افراد سؤالی تحت این عنوان پیش آید که ترکیه در کدام قاره است. قطعاً آگاهی نسبت به این موضوع می‌تواند علاوه بر برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی، موقعیت جغرافیایی این کشور را به ما به طرز کامل‌تری توصیف کند. این اختلاف نظر میان افراد مختلف و شک و گمانه زنی‌ها بدین علت است که این کشور دارای وسعت زیادی بوده و بخش‌هایی از آن در آسیا و بخش‌هایی از آن در اروپا قرار دارد. برای حل این بحران و پاسخگویی به این سؤال که کشور ترکیه جز کدام بخش آسیا یا اروپا است، همراه ما باشید.

 

کشور ترکیه در کدام قاره است؟

به علت مناسب بودن قیمت تور ترکیه و علاقه افراد به این قطب گردشگری جهانی، بسیاری از افراد در زمان‌های مختلف مایل به سفر به این منطقه هستند. در این میان ممکن است با سؤالاتی چون ترکیه در کدام قاره است، واحد پولی ترکیه، هتل‌های این کشور و... مواجه شوند که آگاهی نسبت به این سؤالات می‌تواند تا حد زیادی از دغدغه ذهنی مسافران را کم کند. بدین منظور برای پاسخ به این باید بیان کرد که این کشور به عنوان بخشی اوراسیایی مشهور شده است. علت این نام و شناخته شدن کشور ترکیه با این لقب واقع شدن بخش‌های مختلف آن در دو قاره آسیا و اروپا است. به همین سبب نمی‌توان بخش واحدی را به این کشور نسبت داد.

برای تصویب این نام همچنان بحث‌های متعدد و اختلاف نظر‌های زیادی وجود دارد. جالب است بدانید به علت وسعت زیاد این کشور، ترکیه از جهت شمال با دریای سیاه، از جنوب با دریای مدیترانه، از جهت شرق با ایران، ارمنستان، آذربایجان غربی و از غرب با دریای اژه دارای همسایگی است. در واقع بر اساس نظریه زمین‌شناسان بخش اعظمی از ترکیه در قسمت آسیایی قرار دارد. اگر تمام مساحت ترکیه را در نظر داشته باشید، حدوداً 95 % آن در قسمت آسیایی و فقط 5 % آن در اروپا است. بدین منظور می‌توان این منطقه را تا حد زیادی جزء مناطق آسیایی دانست. در هر صورت توفیری ندارد که این منطقه شامل کدام قسمت است؛ چراکه کشور ترکیه هر ساله میزبان چندین هزار مسافر و گردشگر به این منطقه بوده و با آغوشی باز و رویی گشاده از آنان پذیرایی می‌کند.

پس به عنوان نتیجه‌گیری از این قسمت و پاسخ به سؤال ترکیه در کدام قاره است، باید چنین گفت که هیچ فردی جوابی واحد و تصویب شده برای این سؤال ندارد. با توجه به نقشه و وجود بخش اعظم ترکیه در قسمت آسیایی، می‌توان این کشور را آسیایی در نظر گرفت. نکته جالب و قابل توجه این بوده که اخلاق، سبک زندگی، علاقه، پوشاک، خورد و خوراک و... مردمان این کشور تلفیقی از اخلاقیات مردمان آسیایی و اروپایی است. همین موضوع سبب می‌شود که اکثر افراد به این منطقه علاقه نشان داده و سالانه چندین نوبت به آن سفر کنند. در واقع شما با حضور در یکی از شهر‌های ترکیه خواهید فهمید که فرهنگ‌ها و تمدن‌های متفاوتی در این شهر‌ها وجود دارد که هر کدام از آن‌ها بیانگر تاریخچه و سبک زندگی گذشتگان این کشور است.

موقعیت سیاسی کشور ترکیه

اگر شما جزء افرادی هستید که تمایل به آگاهی نسبت به دولت این کشور و سبک حکومتی آن دارید، لازم به ذکر است که دولت ترکیه دولتی سکولار بوده و حکومت آن حکومت دموکراتیک است. همچنین این منطقه دارای تاریخچه بسیار غنی بوده و آثار باستانی و شواهد این تاریخچه را می‌توانید مشاهده کنید. بر اساس نظریه برخی تاریخ‌دانان و مورخان، آخرین مقصد کشتی نوح در این کشور است. همچنین بر اساس شواهد و گزارشات به دست آمده از آمار جهانی، این منطقه دارای رشد بسیار مطلوب در زمینه‌های مختلف چون معدن، فولاد، نفت، صنایع غذایی و... است. شما می‌توانید اوضاع اقتصادی مطلوبی را در این کشور و شهر‌های آن مشاهده کنید که علت آن وجود کشور ترکیه در منطقه‌ای حساس و مهم است. سیاست‌های این کشور روز به روز به سیاست‌های جهانی نزدیک می‌شود. علت این نزدیکی و تشابه را می‌توان عضویت کشور ترکیه در سامان ملل متحد دانست.

سخن پایانی

حال که به پاسخ سؤال خود یعنی ترکیه در کدام قاره است دست پیدا کرده‌اید، باید گفت کشور زیبا و بی‌نظیر ترکیه به علت عظمت بی‌انتهای خود در بخش‌های مختلفی چون اروپا و آسیا قرار دارد؛ بنابراین نمی‌توان بخشی واحد را برای آن در نظر گرفت. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یکبار هم که شده به این منطقه سفر کنید تا علاوه بر بازدید از جاذبه‌های مشهور و متعدد آن، با آداب و رسوب، فرهنگ غنی و همچنین مردمان خونگرم بومی این کشور آشنا شوید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان