قرص رابونکس و ترکیبات و نکات مصرف این دارو

قرص رابونکس دارای ترکیبات ضروری برای درمان ناراحتی های استخوانی بوده و به بهبود برخی وضعیت های سلامتی دیگر نیز کمک می کند. در این مطلب با ویژگی های قرص رابونکس آشنا می شوید.

قرص رابونکس و ترکیبات و نکات مصرف این دارو

مصرف قرص رابونکس می تواند به محافظت از مفاصل و مهار تخریب آن ها در درمان مفاصل آسیب دیده و کاهش تدریجی درد و التهاب کمک نماید. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های قرص مذکور پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ویژگی های قرص رابونکس

قرص رابونکس دارای ترکیبات ضروری از جمله کلاژن، سدیم هیالورونات و برون برای درمان ناراحتی های استخوانی، درمان دردهای مفصلی و بهبود عملکرد استخوان ها و مفاصل می باشد. مصرف این قرص به منظور کمک به محافظت از مفاصل ورزشکاران و مهار تخریب آن ها در بهبود مفاصل آسیب دیده، کمک به ارتقای انعطاف پذیری غضروف های اطراف آن و کاستن تدریجی درد و التهاب موثر گزارش شده است.

این مکمل دارای سه ماده اولیه موثر بر مفاصل، غضروف و بافت استخوانی است. قابل ذکر است رایج ترین بیماری مفصلی، آرتروز بوده که در آن غضروف مفصلی با آسیب و تخریب همراه شده و این موضوع سبب اختلال حرکتی و بروز درد می گردد. عواملی مانند افزایش سن، اضافه وزن، ورزش های سنگین و غیر اصولی، حوادثی مانند تصادفات و سبک زندگی ماشینی زمینه ساز بروز بیماری مذکور می باشند.

در بیماری آرتروز مفاصل درگیر، مفصل های دست، پا، ران، زانو و ستون فقرات می باشند. ترکیبات استفاده شده در مکمل رابونکس، خواص ضد التهابی داشته و آنتی اکسیدان های قوی هستند که موجب کاهش درد و التهاب درد مفاصل می گردند، همچنین باعث بهبود خشکی استخوان ها می شود.

سلامت مفاصل دارای اهمیت زیادی هستند. آسیب یا ضربه، آرتزو، رماتیسم و سایر بیماری ها باعث بروز درد و التهاب مفاصل می گردند. درد و التهاب در بخش مفاصل موجب ایجاد محدودیت های حرکتی و افت کیفیت زندگی می شود. همراه با اقدامات درمانی در این زمینه، استفاده از مکمل های تغذیه ای در کاستن درد و التهاب مفاصل، ارتقای انعطاف پذیری مفصل ها، بازسازی مفاصل و ترمیم غضروف ها تاثیر شایانی دارند.

مکمل رابونکس به خاطر داشتن کلاژن، بور و هیالورونیک اسید نقش موثری در سلامت مفاصل دارند.

مکمل رابونکس چه ویژگی هایی دارد؟

از جمله ویژگی های مکمل رابونکس عبارت است از:

  • کمک به بهبود و پیشگیری از آرتروز
  • کمک به بهبود درد و خشکی مفصل ها
  • کمک به درمان حرکت و انعطاف پذیری مفاصل
  • کمک به بهبود عملکرد مفصل ها
  • پیشگیری از تخریب مفاصل
  • تقویت سلامت استخوان ها
  • ترمیم غضروف و مفاصل
  • کمک به بازسازی مفصل ها
  • کمک به کاهش درد در افراد مبتلا به آرتریت
  • کمک به عملکرد درست مفاصل و افزایش انعطاف پذیری آن ها

ترکیبات موثر رابونکس

ترکیبات موثر مکمل رابونکس شامل موارد زیر است:

  • برون یا بور : 5 میلی گرم
  • کلاژن تیپ 2: حدود 10 میلی گرم
  • سدیم هیالورنات: حدود 3.5 میلی گرم

بور: ماده ای معدنی ضروری برای سلامت استخوان و مفاصل است و به بازسازی مفصل ها کمک می کند. این ماده معدنی سبب کاهش التهاب به طور قابل توجهی در افراد مبتلا به رماتیسم و آرتروز می گردد. بور به طور موثری جذب و رسوب منیزیم در استخوان را بهبود می دهد.

کلاژن تیپ 2: ترکیب غذایی است که از غضروف جناغ مرغ گرفته شده و مطالعات نشان داده مصرف مکمل های حاوی کلاژن نوع 2 عملکرد مفاصل و وضعیت حرکت را بهبود می بخشد و سبب کاهش درد می گردد. در ضمن بر اساس نتایج پژوهش های علمی، درمان با کلاژن تیپ 2 در افراد مبتلا به استئو آرتریت از واکنش بیش از حد التهابی سیستم ایمنی در مقابل غضروف مفصلی پیشگیری می کند.

هیالورونیک اسید: نوعی گلیکوآمینوگلیکان طبیعی می باشد که در تمام بافت همبند، پوست و چشم پیدا می شود. هیالورونیک اسید در مفصل ها هم وجود دارد و عملکرد اصلی آن حفظ آب، اثرات ضد التهابی، رطوبت رسانی، روان سازی و پر کردن فضای بین استخوان ها می باشد.

راهنمای مصرف مکمل رابونکس

روش مصرف مکمل بر اساس نظر پزشک تعیین می شود ولی به طور معمول روزانه یک عدد قرص همراه با غذا میل شود. همچنین دقت کنید این فراورده را باید دور از نور، رطوبت و دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد و دور از دسترس اطفال نگه داری کنید.

از همراهی شما تا پایان مطلب سپاس گزاریم. همچنین یپشنهاد می شود در صورت تمایل برای کسب اطلاعات دارویی در مورد قرص  تریپل فلکس  و آشنایی با بهترین قرص های مفصل ساز روی لینک ها کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان